Cackanie z cukinią ;)

1. Data: 2006-07-18 17:08:26

Temat: Cackanie z cukinią ;)
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co ciekawego robicie z cukinii?
Robiłam juz z niej placki z ziemniakami i bez ziemniaków, cukinię
faszerowaną różnymi rzeczami, cukinię grilowaną, cukinię obsmażaną na oleju
sezamowym (niebo w gębie), cukiniowe roladki z serem, dawałam cukinię do
sałatek i na surowo i grilowaną/obsmażaną, jadłam ją z majonezem, dawałam do
zup, robiłam zapiekanki .

Co jeszcze można z niej wyczarować? Bo cukinia śliczna a ja jak zwykle jej
nie syta. Na dodatek w lodówce kolejna porcja cukinii czeka na pożarcie.
Tak myślałam że poplastruję, obsmażę szybko na oleju sezamowym, dodam fety,
suszonych pomidorów, oliwek i okraszę octem balsamicznym, oliwą i Kolendą.
Smaczne, "ale to już było".

Co by tu jej innego zrobić?

(A co jecie na kolację?Bo ja już głupieję, jak ten osioł co mu w żłoby
dano - za dużo dobrego na raz.;/)

--
Edyta Czyż
... a tych pieprzonych materialistów rozstrzelamy.
... i zabierzemy im ich pieniądze.
/// /// z cyklu: nieopatrzne wyznania idealisty \\\ \\\

2. Data: 2006-07-18 18:17:09

Temat: Re: Cackanie z cukinią ;)
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
> Co ciekawego robicie z cukinii?

ja, prawie nic, ale moze Ty cos tu znajdziesz (ang)

http://www.thatsmyhome.com/farmers/zucchini-recipes.
htm
http://www.annies-kitchen.com/Kitchen/zucchini_recip
es.htm
http://www.thefresh1.com/recipe_zucchini_lemon.asp

3. Data: 2006-07-18 18:24:48

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tak myślałam że poplastruję, obsmażę szybko na oleju sezamowym, dodam
> fety, suszonych pomidorów, oliwek i okraszę octem balsamicznym, oliwą i

Cukinia duszona z kiełbasą. Proste, a bardzo smaczne.

Cukinia duszona z pomidorami, papryką, cebulą i czosnkiem na oliwie.

DJD

PS. Narobiłaś mi smaka na cukinie. Cukini mi trza!!

4. Data: 2006-07-18 18:46:04

Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Cukinia duszona z kiełbasą. Proste, a bardzo smaczne.

Sowa jest, o ile mnie pamięć nie myli, wegetarianką :).

A mnie interesują placki z cukinii - na jakiej tarce zetrzeć? Co
dodać? Pałęta mi się taka mała w lodówce, a w sałatce już jadłam. Olej
sezamowy chyba też mam, to taki pachnący o ciemno zielonkawej barwie?

--
pa!
Bastet_Milo "See you in space

5. Data: 2006-07-18 18:57:35

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Smaczne, "ale to już było".
>
> Co by tu jej innego zrobić?
>
> (A co jecie na kolację?Bo ja już głupieję, jak ten osioł co mu w żłoby

Witam

Moja rodzinka zajada się placuszkami z cukinii, oto przepis :

-30dkg mąki,
- 3 jaja,
- 1,5 szkl. mleka,
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 50dkg cukini,
- 1 pęczek dymki,
- 1 pęczek koperku,
- 1 por (pokrojony w plasterki),
- 1 łyżka sosu sojowego,
- sól, pieprz, cukier do smaku.
Zetrzeć na tarce (duże oczka) cukinię, posolić ją i po 0,5 godz. odcisnąc z
niej wodę.
Przygotować ciasto, dodać pokrojona dymkę, koperek, por, cukinię i
przyprawy.
Smażyc placuszki na złoty kolor, najsmaczniejsze są jeszcze ciepłe z sosem
pomidorowym wlasnej roboty.

Moje dzieci uwielbiają tez takie danie: cukinia pokrojona na grube plastry,
zanurzona w cieście naleśnikowym. Krążki smażymy na zloty kolor.

Smacznego :-)

Monika

P.S. czy moge prosić o przepis na cukinie z majonezem?

6. Data: 2006-07-18 19:21:06

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 18 juillet 2006 ŕ 19:08:26, dans <e9j4i8$cll$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> [...]
> suszonych pomidorów, oliwek i okraszę octem balsamicznym, oliwą i Kolendą.

Cukinie a la szparagi : *obrac*, pokroic wzdluz i na cwierc,
zblanszowac i wrzucic na chwile na patelnie z maslem. Proste, szybkie
i totalnie zaskakujace.

> (A co jecie na kolację?Bo ja już głupieję, jak ten osioł co mu w żłoby
> dano - za dużo dobrego na raz.;/)

Lasagne i tomaty z mozarella :)

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2006-07-18 19:39:23

Od: "AgaS" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co ciekawego robicie z cukinii?

My zajadamy się zawsze czymś w rodzaju leczo z cukinią. Właściwie jemy to w
sezonie, z niewielkimi przerwami, non stop.

Robię też coś w rodzaju dżemu z cukinii o smaku pomarańczowym ewentualnie
cytrynowym. Super łatwe i smaczne.

Pozdrawiam,
Aga

8. Data: 2006-07-18 19:49:41

Od: "M.Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robię też coś w rodzaju dżemu z cukinii o smaku pomarańczowym ewentualnie
> cytrynowym. Super łatwe i smaczne.
>
> Pozdrawiam,
> Aga

A mozesz podać przepis?
Mira Z.

9. Data: 2006-07-18 20:04:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]

Potrawę zwaną przez podobieństwo leczo (nie mylić z węgierskim lecso - które
nie jest gulaszem lecz zupą mięsną).

Cukinia pokrojona w kostkę wrzucona na zeszkloną cebulę, następnie gdy już
dość miękka dodaje się paprykę i lekko poddusza. Osobno wyciąga się na małym
ogniu, na smalcu, paprykę mieloną i wkłada koncentrat pomidorowy zanim
papryka zbrązowieje (bo zrobi się gorzka) i mieszając zasmaża się ten
koncentrat i dodaje do cukinii, chwilę poddusza się razem, dodaje się na
koniec czosnek do smaku. Opcja - mięso, kiełbasa, parówki, boczek wędzony w
kostkę.

10. Data: 2006-07-18 20:36:44

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):
> Co ciekawego robicie z cukinii?
> Co jeszcze można z niej wyczarować?

Zupa-krem z cukinii (bardzo młodej !!!) z groszkiem ptysiowym lub
grzankami z bułki - delikatna , pyszna - ostatnio podałam na
imieninowym obiedzie i był gremialny zachwyt oraz dokładki !

A oto przepis na ok. 3 l zupy :

4 cukinie dł. ok. 30 cm,
2 l rosołu z cielęciny lub drobiu - ja dałam "Rosół z kury" z
kostki Knorr i też pyszna,
1 spora cebula , 1 marchewka , 1 pietruszka z nacią,
sól , pieprz biały , Vegeta do smaku,
mąka i woda do zaprawienia,
może być śmietana KREMÓWKA (nie kwaśna !!!) na "kleks ozdobny" ,
ale niekoniecznie,
1/5 kostki Planty.

Cukinie obrać cienko , przekroić wzdłuż , usunąć część z
nasionami , pokroić w kosteczkę 1 cm. Cebulę pokroić jeszcze
drobniej .
Plantę rozgrzać w rondlu , wrzucic cebulę , zeszklić nie rumieniąc
.
Dodać cukinię , lekko posolić , udusić z cebulą pod przykryciem ,
często mieszając , aby zawartość rondla nie przywarła ; dusić do
częściowego rozpadnięcia się cukinii na papkę .
W czasie duszenia cukinii przygotować rosół , zagotować go , do
wrzącego przełożyć masę cukiniową , dołożyć pokrojoną w
małą kostkę marchew oraz całą pietruszkę z nacią .
Gotować do całkowitego rozpadnięcia się cukinii w zupie .
Pietruszkę wyjąć , zupę zaprawić zawiesiną mąki w małej ilości
wody , popieprzyć i ew. dosolić , zagotować . Nie trzeba przecierac
przez sito . Ślady kostek cukinii oraz marchewka są same w sobie
ciekawym akcentem w zupie .
Podać w bulionówkach z kleksem mietany lub bez niej , ale zawsze z
groszkiem ptysiowym lub grzankami . P Y S Z N E !!!

kapusta zasmażana jak?
maszynka zelmer+pomidory
Mrożenie zupy ogórkowej
panga z...?