Ile kosztuje "minimalne" urządzenie mieszkania???

1. Data: 2004-03-09 11:13:23

Temat: Ile kosztuje "minimalne" urządzenie mieszkania???
Od: "WK" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szanowni grupowicze.
Ile będzie kosztowało mnie urządzenie mieszkania? Tzn. łazienka 4 m kw.,
płytki na podłogę do kuchni i przedpokoju, reszta panele. Acha kuchnia
otwarta na pokój, strzelam będzie do niej potrzebne z 5-7 m kw. płytek. Całe
mieszkanie 51,50 m kw.
Chodzi mi o minimalną cenę, nie chcę wodotrysków, ale także chce by było
ładnie.
I chodzi mi do takiego doprowadzenia by można było wstawiac meble pokojowe i
AGD, więc proszę nie liczyć sprzętu AGD i mebli...(na razie mnie nie stać :-))
Tylko jak wspomniałem chodzi o zrobienie łazienki, kuchni (bez mebli ale ze
zlewem i co tam potrzebne), podłóg... nie wiem czy scian nie trzeba będzie
malować, ale to już pestka... chyba, że jeszcze o czymś zapomniałem.
Jest szansa na zmieszczenie się w 10.000 zł??

Pozdrawiam,
W.

1. Data: 2004-03-09 12:16:03

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

WK pisze w news:c2k8si$kq5$1@inews.gazeta.pl

> Jest szansa na zmieszczenie się w 10.000 zł??

Hm, to zależy gdzie... No i czy wliczasz robociznę, czy sam
będziesz sobie to robił. W Krakowie ostatnio moja koleżanka za
gruntowny remont łazienki zapłaziła 1500zł. Kute były ściany
(przekładanie rurek z gazem i wodą na inną ścianę), zdzierana
terakota i glazura (kładziona była nowa), plus nowa wanna,
umywalka, prysznic, zasłonka. Pierwszy spec zażądał za to 3000zł,
ale koleżanka znalazła innego, który to zrobił za połowę tego
(robocizna wliczona).

Nie wliczyłam nowej pralki, bo kosztowała dodatkowo ok. 1200zł.
Nie wliczam też ościeżnicy i drzwi, które w nowym mieszkaniu
zwykle trzeba wstawić (ja np. będę musiała). [właśnie, jaki to
będzie koszt? ościeżnica i drzwi do łazienki?]

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2004-03-09 12:21:42

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> malować, ale to już pestka... chyba, że jeszcze o czymś zapomniałem.
> Jest szansa na zmieszczenie się w 10.000 zł??

Myślę, że masz szansę zmieścić się w 10 tys., ale nie poszalejesz. Przy
takiej zgrubnej kalkulacji zwykle nie liczy się pewnych dupereli, które
później okazują się konieczne do wykończenia (np. listwy przypodłogowe to
może być kilkaset zł).
Jeżeli już wiesz mniej więcej co chcesz kupic, to policz strategiczne
elementy (płytki, panele+folia+pianka, listwy, kleje, farby, sanitariaty,
zlew, wannę, kabinę, biały montaż itp), dodaj dla bezpieczeństwa jakieś 30%
i już będziesz wiedział.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2004-03-09 12:40:16

Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

1 Istotne jest, czy mieszkanie nowe, czy do remontu. Jeśli to drugie, to
może być kiepsko.
2. Cena za robociznę jest uzależniona od rejonu Polski - ja płaciłam ok 26
zł za m2 płytek (kalkulator i licz), za panele nie pamiętam, ale podobnie.
3. Jeśli czeka cię kucie ścian, to lepiej nie zabieraj się za wykańczanie,
bo z tą kasą nie dasz rady (chyba, że osobiście zamierzasz kuć)

Buźka

1. Data: 2004-03-09 14:45:36

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WK" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Całe
> mieszkanie 51,50 m kw.
> Chodzi mi o minimalną cenę, nie chcę wodotrysków, ale także chce by było
[ciach]
> Jest szansa na zmieszczenie się w 10.000 zł??

Wlasnie wykonczylismy podobne metrazowo mieszkanie.
Glazura w kuchni, przedpokoju, lazience i WC (tutaj nie do samego sufitu).
Duzy pokoj panele laminowane, sypialnia wykladzina dywanowa. ceramika
lazienkowa + brodzik i kabina ceramika WC, zlewozmywak, armatura do
wszystkiego, no i jeszcze podwieszane syfity w lazience i toalecie - na
same te materialy poszlo nam na pewno z 8 tys. Fachowcow od ukladania
płytek i paneli mielismy poleconych i przyznam, ze nie wiem czy policzyli
nam cene rynkową czy "specjalną" :-) Reszte, co sie tylko dało, robilismy
sami.

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2004-03-09 16:24:10

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"WK" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> malować, ale to już pestka... chyba, że jeszcze o czymś zapomniałem.
> Jest szansa na zmieszczenie się w 10.000 zł??

Zrób sobie budżet i skalkuluj. Ja wszelkie prace w nowym mieszkaniu miałem
wszystko wyliczone - od razu wiedziałem na co ile wydam - do tego założyłem
+ 20%. Powpisywałem na tyle szczegółowe pozycje, że się w tych wydatkach
zmieściłem.
IMHO ładne płytki znajdziesz nawet po 17-25 złotych do łazienki. Panele ok
30-35 itp itd - ale pojeździj własnie 2-3 dni po marketach i będziesz miał
dokładne rozeznanie co i jak. Potem excela i do roboty.

Ja poszedłem w trochę droższy segment i wyszło mi z robocizną ok 15-18 tys
złotych za 57m2. Ale efekt rewelacyjny :)

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2004-03-10 08:01:03

Od: Snap <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> + 20%. Powpisywałem na tyle szczegółowe pozycje, że się w tych wydatkach

To jest najlepszy sposob. Wypisz sobie rzeczy ktore, musisz zrobic,
chcesz zrobic i mozesz zrobic, koniecznie w tej kolejnosci! Dla kazdej
z pozycji oszacuj koszty z osobna. W nastepnej kolumnie zrob sobie
"sume biezaca". Potem jedziesz z gory na dol... az do wyczerpania
budzetu ;-) Wiem, ze to co napisalem wyglada banalnie i jest "oczywiste"
ale mnie zawsze bardzo pomaga.

Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2004-03-10 10:21:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 09 Mar 2004 13:16:03 +0100 I had a dream that Scalamanca
<s...@N...wp.pl> wrote:
> [...]
> zwykle trzeba wstawić (ja np. będę musiała). [właśnie, jaki to
> będzie koszt? ościeżnica i drzwi do łazienki?]

Najtańsze Porty (ładne - ja mam takie) ok. 330 zł brutto komplet.

mozaika i panele
[spam] Ogrody wodnne, kaskady we wnętrzach
Tapetowanie , malowanie, ukladanie kasetonow styropianowych
okna plastikowe
Uwaga TVN - filtry do wody