Ilość ryczałtowa

1. Data: 2007-01-23 08:36:25

Temat: Ilość ryczałtowa
Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem ciekawy jak się wydaje leki w innych aptekach (proszę napiszcie
województwo), przy których ilość ryczałtowa jest mniejsza od najmniejszego
zarejestrowanego opakowania - tzn. np. Theospirex 300 ilość ryczałtowa =
0,6; opakowanie = 50 tabl. Jeśli na recepcie jest napisane 1op to wydajecie
50 tabletek, czy 30 tabl ( 0,6 opakowania). My wydajemy 30. Kierowniczka
twierdzi, że podkarpacki oddział NFZ się tego czepia, a jak jest w innych
aptekach na Podkarpaciu i w innych częścach Polski? Inne przykłady to
Alfadiol, Isoptin ...

2. Data: 2007-01-23 15:41:14

Temat: Re: Ilość ryczałtowa
Od: cyklista <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Twoją kierowniczke to się powinno zamknąc i kazać nauczyć się na pamięć
wszystkich rozporządzeń dotyczących wypisywania recept od czasu kiedy
ilość ryczałtowa przestała być brana pod uwage przy wydawaniu lekarstw.
(a było to z 5 lat temu i ze 6 rozporządzeń).
Mam nadzieje że w 99.9% aptek leki są wydawane zgodnie z rozporządzeniem
czyli pełne opakowanie w takich przypadkach.

3. Data: 2007-01-23 16:38:20

Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedź, ja pracuje w aptece dopiero 8 miesięcy i widzę, że na
studiach uczyli mnie co innego a w aptece i tak najważniejsza jest
kierowniczka i jej zdanie - często błędne.

4. Data: 2007-01-23 16:44:11

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie też wydajemy całe opakowanie (woj. pomorskie)

5. Data: 2007-01-23 18:01:17

Od: cyklista <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za odpowiedź, ja pracuje w aptece dopiero 8 miesięcy i widzę, że na
> studiach uczyli mnie co innego a w aptece i tak najważniejsza jest
> kierowniczka i jej zdanie - często błędne.

Niestety kierownik w aptece jest najwazniejszy i musisz wykonywać jego
polecenia. Jak masz inne zdanie to albo siedzisz cicho albo rozmawiasz o
tym z kierownikiem. A efekty rozmów sa różne: od przekonania kierownika
o swojej racji do utraty zatrudnienia a potem za pomocą izb aptekarskich
i sądu aptekarskiego pozbawienie kierownika jego funkcji (jesli
kierownik postepował niezgodnie z rpawem i zmuszał do tego pracowników).
A z drugiej strony jesli jesteś farmaceutą to kodeks etyki zobowiązuje
cię do postępowania własciwego i niezgadzania sie na niezgodne z prawem
praktyki kierownika - ale jak to zrobisz i jakie tego będą efekty?

A mysle ze najlepszy sposób to udanie się do izb aptekarskich i
przedstawienie tej sprawy komus z komisji etyki w pełnej tajemnicy i ze
zobowiazaniem zachowania anonimowości i wtedy działając delikatnie izba
mogłaby wysłać pismo ogólne przypominajace zasady wydawania leków ze
szczególnym naciskiem na pełne opakowania. I jak kierowniczka czyta co
do niej przychodzi to powinna się poprawić a jakby to nic nie dało to
znaczy że jest to kierowniczka pocefarmowska odporna na wiedze i pewnie
nie do ruszenia bo z dobrymi koleżankami w izbie.

A jak jesteś z rzeszowa to napisz do mnie i pogadamy co sie da zrobić.

6. Data: 2007-01-23 20:26:45

Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po studiach wylądowałem do pracy w Przemyslu, tutaj otzrymalem nejlepszą
ofertę pracy z mieszkaniem, ale jak widać kierowniczka nie za bardzo nadaje
sie na kierownika. Raczej nie jestem z tych kłotliwych a rozmowa z
kierowniczką nic nie daje, są inne przykłady jej niekompetencji. Jeszcze
napisze. W przyszłości nie wykluczam przeprowadzki do Rzeszowa. Jak tak
dalej pójdzie to nawet bliskiej.

> [...]
> nie do ruszenia bo z dobrymi koleżankami w izbie.
>
> A jak jesteś z rzeszowa to napisz do mnie i pogadamy co sie da zrobić.

Nowa APTEKA do wynajęcia - woj dolnośląskie
Prestarium wchodzi na listy 15.02....
Środki znieczulające stosowane do usypiania zwierząt
Jakie sa skutki uboczne lekow homeopatycznych ?
(no subject)