Indeks ksiąg zakazanych

1. Data: 2012-09-25 07:21:36

Temat: Indeks ksiąg zakazanych
Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawi mnie jak katolicy podchodzą do pewnego faktu i co mają zamiar
dalej z tym zrobić? A mianowicie, na indeksie ksiąg zakazanych przez
kościół , do tej pory widnieje taka pozycja jak Biblia. Tak, kościół
kiedyś zabronił Bibli i tych co ją posiadali palono na stosie, bo
czytali księge zakazaną przez kościół, a posiadanie bibli było dowodem
herezji. Jan Paweł drugii coś w tym kierunku próbował, ale umarł i
biblia formalnie jest nadal zakazana przez kościół. Tak więc co z tym
mogą zrobić katolicy?

2. Data: 2012-09-25 15:59:03

Temat: Re: Indeks ksiąg zakazanych
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 00:21:36 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> [...]
> herezji. Jan Paweł drugii coś w tym kierunku próbował, ale umarł i
> biblia formalnie jest nadal zakazana przez kościół. Tak więc co z tym

Mądrzy - olać. Głupi - przestrzegać.
Bo to indeks stworzony dla głupków, mówiąc jaśniej nie każdy jest
przygotowany, aby czytać Biblię, bo Biblia to nie harlekin.
(by XL)

3. Data: 2012-09-25 16:31:18

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Wrz, 18:00, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.

Mówisz że olewasz kościółek i szczysz na na podobno namiestników bozi
na ziemi? Bo to wycudowali Papieże ?

4. Data: 2012-09-25 16:52:11

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Wrz, 18:31, Andromeda <r...@g...com> wrote:

> Mówisz że olewasz kościółek i szczysz na na podobno namiestników bozi
> na ziemi? Bo to wycudowali Papieże ?

Chodzi o to że to nie jest takie proste, bo jak katolik przymuje kk
jako namiestnika bozi, to nie może lekceważyć jego zakazów bo będzie
to grzech.

5. Data: 2012-09-25 17:09:13

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Wrz, 18:52, Andromeda <r...@g...com> wrote:

> Chodzi o to że to nie jest takie proste, bo jak katolik przymuje kk
> jako namiestnika bozi, to nie może lekceważyć jego zakazów bo będzie
> to grzech.

Ja np też nie mam zdania na temat, bo z jednej strony to dobrze, bo
dla mnie to księga zła, a z drugiej stony kk tego zabronił, aby
wmawiać ludziom cuda na kiju, jak ktoś ma mniej więcej opanowany
materiał bibli to widzi, że kk reprezentuje rzeczy, które biblia
piętnuje jak np celibat ,lub Jezus będący zachęcany przez szatana do
władzy na ziemi, według bibli kk jest w stanie grzechu szatańskiego
pychy itd. Ale za to mamy bardzo fajny absurd, czyli należy obcować
ze słowem Bożym i jest ono jednocześnie zakazane.

6. Data: 2012-09-25 17:36:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 09:31:18 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Mówisz że olewasz kościółek i szczysz na na podobno namiestników bozi
> na ziemi? Bo to wycudowali Papieże ?

Globuś, mówię dokładnie to, co napisałam. Biblię będę czytać, jak tylko mi
przyjdzie ochota. Zabranianie jest skierowane do ludzi nieprzygotowanych.
(by XL)

7. Data: 2012-09-25 17:39:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 09:52:11 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Chodzi o to że to nie jest takie proste, bo jak katolik przymuje kk
> jako namiestnika bozi, to nie może lekceważyć jego zakazów bo będzie
> to grzech.

Zatem co, żaden ksiądz nie przeczytał Biblii? - albo każdy z nich jest
grzesznikiem. Niby w czym jest lepszy pierwszy lepszy księżyna z Koziej
Wólki pod względem uprawnień i intelektu ode mnie, aby tylko on mógł bez
grzechu niezrozumienia i profanacji czytać Biblię.
:->
--
XL grzesznica

8. Data: 2012-09-25 17:44:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 10:09:13 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Ale za to mamy bardzo fajny absurd, czyli należy obcować
> ze słowem Bożym i jest ono jednocześnie zakazane.

Obcować ze słowem Bożym to je czcić, ROZUMIEĆ, brać dla siebie i szanować,
a to nie to samo, co czytać jak harlekin i Nią jednoczesnie podcierać tyłek
sobie lub byle komu. A większość ludzi robi to drugie. Vide tentam na
przykład, ex od Dody.
(by XL)

9. Data: 2012-09-25 19:41:47

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Wrz, 19:46, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.

Czyli masz w d... męczących oszołamów bibli jest twoja. ;)

10. Data: 2012-09-25 19:49:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Sep 2012 12:41:47 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Czyli masz w d... męczących oszołamów bibli jest twoja. ;)

Biblia jest DLA MNIE.
(by XL)

Prośba...
Ostatnie pytanie