Ciekawostka

1. Data: 2012-09-26 18:50:35

Temat: Ciekawostka
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozmowa z dzisiaj z koleżanką z pracy.
Lekcja religii w podstawówce, sporo dzieciaków zapisanych na zajęcia,
ale przychodzi jedna dziewczynka. Ksiądz-nauczyciel w panice. Żeby nie
być posądzonym o nic niestosownego, otworzył drzwi do klasy na oścież,
przeprowadził lekcję. Po zajęciach (ostatnia lekcja) przyszła pani
sprzątająca. Ksiądz na pożegnanie poklepał dziewczynke po ramieniu -
pani sprzątająca pokręciła głową z dużym niesmakiem.
Mi się nasuwa takie spostrzeżenie, że żyjemy w tak chorym świecie, że
nic już nie jest normalne.
Nienormalne jest lizanie bitej śmietany na otrzęsinach u salezjanów, ale
nienormalne jest też, żeby nauczyciel - nieważne czy ksiądz czy osoba
świecka nie mogła poklepać, przytulić dziecka, żeby nie być posądzonym o
molestowanie. I co więcej taka tendencja do powszechnej paniki na temat
seksualnosci powoduje, że ludzie w tym zawodzie (nauczyciel) są narażeni
na przykład na to, że zostaną zupełnie bezpodstawnie oskarżeni przez
uczniów, np z zemsty.
Oczywiście jestem orędowniczką kontroli wszelkich działań, które chronią
dzieci, ale w tym przypadku sam nie wiem, co napisać.

--
Paulinka

2. Data: 2012-09-26 19:12:06

Temat: Re: Ciekawostka
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi sięt o lizanie śmietany bardzo nie podobało uważam,
że konsekwencje są dużo za małe:
-za poniżanie dzieci,
-za uczenie złej zabawy tak by za kilka lat wogule nie umiały się bawić i
jedyną rozrywką pozostanie flaszka - bo to że zlizywanie śmietany z kolan
same wyczują , że jest złe,
-za propagowanie fali,
-za dwuznaczne używanie śmietany z puszki mogacej zawirać gaz rozweselający
(jest używany do śmietany w puszce i dawniej uznawany za rakotwurczy ),
ale myślę to samo co ty w tym miejscu:
to ciągłe molestowanie to polowanie na czarownice.

3. Data: 2012-09-26 19:20:43

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Wrz, 20:50, Paulinka <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> Oczywiście jestem orędowniczką kontroli wszelkich działań, które chronią
> dzieci, ale w tym przypadku sam nie wiem, co napisać.

Brak edukacji seksualnej, ludzie po prostu nie wiedzą co jest dobre
a co złe w zachowaniu do dzieci, a z niewiedzy rośnie paranoja
podejrzeń bo dał dziecku cukierka, a z drugiej strony organizuje się
akcje zupełnie niewłaściwe.

4. Data: 2012-09-26 19:23:46

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 21:12, Stokrotka pisze:
> Mi sięt o lizanie śmietany bardzo nie podobało uważam,
> że konsekwencje są dużo za małe:

Wtręt o salezjanach był poboczny, ale ok.

> [...]
> rakotwurczy ),
> ale myślę to samo co ty w tym miejscu:
> to ciągłe molestowanie to polowanie na czarownice.

Otrzęsiny/oczepiny same w sobie są IMO głupie, dwuznaczne, mające czasem
cechy fali, poniżania. Po co to komu?

--
Paulinka

5. Data: 2012-09-26 19:31:58

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Wrz, 21:20, Andromeda <r...@g...com> wrote:

> [...]
> a co złe w zachowaniu do dzieci, a z niewiedzy rośnie paranoja
> podejrzeń bo dał dziecku cukierka, a z drugiej strony organizuje się

A ,chciałbym dodać że to wasza wina, to są konsekwencje waszego
tabu, głupich uśmieszków, że ani rodzice ani dzieci nie wiedzą co jest
właściwe a co nie. Tu wychodzi konformizm świń, które z tabu łbów nie
wychylają i sfera seksualna i jej zachowania dziczeją. I co mamy, mamy
dzicz i nieszczęcia.

6. Data: 2012-09-26 19:42:02

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wtręt o salezjanach był poboczny, ale ok.

> Otrzęsiny/oczepiny same w sobie są IMO głupie, dwuznaczne, mające czasem
> cechy fali, poniżania. Po co to komu?

Cialdini "Wywieranie wpływu na ludzi"
rozdz.3 "Zaangazownie i konsekwencja"

W skrócie :
im coś wymaga wiekszego trudu by to osiagnąć
tym to coś ( grupa - szkoła) jest potem bardziej cenione

w ten sposób - nawet banalna grupa/szkoła
zyskuje dodatkową wartość w oczach tych
co się zangażowali w celu przejścia tego procesu

:)))

7. Data: 2012-09-26 19:48:24

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 21:42, kali pisze:

> [...]
>
> w ten sposób - nawet banalna grupa/szkoła
> zyskuje dodatkową wartość w oczach tych
> co się zangażowali w celu przejścia tego procesu

Zważ na indywidualne predyspozycje.

--
Paulinka

8. Data: 2012-09-26 20:07:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-26 20:50, Paulinka pisze:
> [...]
> ale przychodzi jedna dziewczynka. Ksiądz-nauczyciel w panice. Żeby nie
> być posądzonym o nic niestosownego, otworzył drzwi do klasy na oścież,

Hm, a dlaczego sporo dzieci zapisanych, a chodzi tylko jedna
dziewczynka? Dziwne.

> [...]
> Oczywiście jestem orędowniczką kontroli wszelkich działań, które
> chronią dzieci, ale w tym przypadku sam nie wiem, co napisać.

Dotyczy to wielu sfer życia społecznego - w dobrej wierze tak się
dokręca śrubę, że aż gwint puszcza. Albo po staremu - wylewa się dziecko
z kąpielą. Może trzeba to przetrwać, żeby wrócić do normalności.

Ewa

9. Data: 2012-09-26 21:26:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Sep 2012 21:12:06 +0200, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> jedyną rozrywką pozostanie flaszka - bo to że zlizywanie śmietany z kolan

Dokładnie.

I za wykorzystywanie nieświadomości i niewinności dziecięcej do WŁASNYCH
celów... powiedzmy łagodnie mało niewinnych.
(by XL)

10. Data: 2012-09-26 21:27:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Sep 2012 12:20:43 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> [...]
> a co złe w zachowaniu do dzieci, a z niewiedzy rośnie paranoja
> podejrzeń bo dał dziecku cukierka, a z drugiej strony organizuje się

Tak.
(by XL)

Indeks ksiąg zakazanych
Prośba...