Ostatnie pytanie

1. Data: 2012-09-23 18:01:49

Temat: Ostatnie pytanie
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pokazywarka.pl/ostatniepytanie/

2. Data: 2012-09-23 19:38:15

Temat: Re: Ostatnie pytanie
Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Teoria Cykliczności Wszechświata.....

Podstawa do rozważań obecnej w pełni naukowej teorii cykliczności
wszechświata są dla mnie przemyślenia filozoficzne siegające swoimi
korzeniami zamierzchłej przeszłości....

"Wieczny powrót inaczej "apokatastasis" lub "palingeneza światów" to
koncepcja

filozoficzna przyjmująca, że świat powtarzał się i będzie powtarzać
się wciąż w tej samej postaci nieskończenie wiele razy. Koncepcja ta
ma swoje korzenie w starożytnym Egipcie. Stamtąd przywędrowała do
Grecji. Po raz pierwszy pojawia się w filozofii Milezyjczyków którzy
głosili, że wszystko bierze swój początek z Arche i do niej powraca.
Później idea została przejęta przez pitagorejczyków a następnie
stoików. Wieczny powrót był ważną częścią uwczesnej filozofii, w
mniemaniu której świat ginie w wiecznym ogniu i na nowo z ognia
powstaje. W czasach nowożytnych była rozwijana na nowo przez Fryderyka
Nietzschego. Jest to koncepcja zupełnie fizyczna, nie występuje w niej
wędrówka dusz - reinkarnacja, ponieważ byty powracają by nieustannie
się doskonalić, doskonaląc tym wszechświat. Czas postrzegany jest jako
cykliczny a nie prostoliniowy. Podstawą wiecznego powrotu jest
stwierdzenie, że Wszechświat jest skończony przestrzennie, zawiera w
sobie ograniczoną liczbę materii ale czas postrzegany jest jako
nieskończony. Wszechświat nie ma stanu początkowego albo końcowego,
stan materii w nim zawartej wciąż się zmienia. Cykliczność i rozwój
wszechświata jest oparty na tych samych prawach jak rozwój
pojedynczego bytu jakim jest człowiek, symbolicznie odzwierciedla się
jako obraz spirali czy łańcucha DNA jak kto woli. Symbolicznie każdy
cykl to powrót do punktu wyjścia jednak, nastepny z cykli zaczyna sie
od nieznacznie wyższego poziomu opartego o zdobyte uprzednio
doświadczenia, co właśnie oddaje symbolika podróży do góry po zwojach
ciasno zwiniętej spirali"...

Konstruktywne Dowody Na Cykliczność Wszechświata.....

Angielski matematyk i fizyk Roger Penrose wspólnie z armeńskim
fizykiem Vahe Gurzadyanem, donosi, iż udało mu się wykryć niezwykłe,
anomalie, podczas analizy mikrofalowego promieniowania tła. Obszary
te, w których wariancja temperatur jest znacząco mniejsza, niż w całej
reszcie obserwowanego Kosmosu, mogą być poważnym dowodem na słuszność
cyklicznego modelu powstawania Wszechświata.

Stanowią również ślady, dzięki którym możliwe jest spekulowanie o
przeszłości sięgającej wcześniej niż obecne narodziny Wszechświata, w
którym żyjemy. Zaobserwowane przez Penrose i Gurzadyana kręgi to
ślady, które z niezwykłą regularnością zaznaczyły się, na będącym
pozostałą po pierwszych chwilach ekspansji , tle Kosmosu czyli tzw.
promieniowaniu reliktowym. Nawet, gdyby mogły powstać w pierwszych
ułamkach rozszerzania się Wszechświata, powinny były szybko zniknąć,
trudno jest wykazać, jak mogłyby w ogóle powstać. Wyżej wymienione
promieniowanie reliktowego, odkryte zostały dzięki analizie danych
pochodzących z satelity NASA urządzenia, którego zadaniem było
dokonanie podstawowych pomiarów i określenie najbardziej ogólnych
właściwości Wszechświata.

Powyższe argumenty uzasadniają tezę o modelu cyklicznym, w którym
postrzega się wszechświat, jako istniejący w nieskończoność cykl
powtarzających się narodzin i śmierci.

Cykliczny model Wszechświata nie zaprzecza istnieniu samego Wielkiego
Wybuchu,

jednak zjawisko to jest w nim uznawane za część składową, za
powtarzającą się prawidłowość, oddzieloną od siebie kolejnymi cyklami
istnienia. Pochodzenie okręgów z mniejszą wariancją rozkładów
temperatury promieniowania reliktowego, wyjaśnia się zderzeniami
bardzo masywnych czarnych dziur, łączących się ze sobą w poprzednim
cyklu. Takie zderzenia wywoływały, wedle teorii, powstanie swoistych
gigantycznych grawitacyjnych zmarszczek w czasoprzestrzeni. To
sferyczne falowanie grawitacyjne, powstałe w wyniku zderzeń masywnych
czarnych dziur w poprzednim cyklu, czyli przed naszym Wielkim
Wybuchem, przeistoczyło się w impuls energetyczny, który odcisnął
piętno na rozprzestrzenianiu się ciemnej materii - stanowiącej
zdecydowaną większość masy naszego wszechświata. Powstałe w ten sposób
różnice widziane są obecnie w postaci wykrytych właśnie, regularnych
pierścieni promieniowania mikrofalowego tła naszego obecnego
wszechświata....

Dodatkowym dowodem na cykliczność wszechświata staje sie udowodnienie
przez naukę istnienia neutrin, naukowcy dowiedli doświadczalnie
istnienie neutrin za pomocą specjalnego detektora, którego sercem jest
gigantyczny Super-Kamiokande - 50 tys. ton superczystej wody. Do
niedawna naukowcy stwierdzili, że neutrina nie mają żadnej masy
podobnie jak fotony a co za tym idzie, że gęstość Wszechświata jest
zbyt mała i będzie się on rozszerzał w nieskończoność. I tu następuje
zmiana o 180 stopni. Ogólnie przyjęta teza jest błędna......Dzięki
największemu na świecie detektorowi neutrin odkryto i udowodniono, że
neutrina mają masę niezerową....A więc i wszechświat nie będzie się
rozszerzać w nieskończoność tylko kiedyś powróci do punktu
wyjścia....

Niemal idealna izotropia kosmicznego promieniowania tła stanowi silny
i na tą chwilę niepodważalny argument, przemawiający na korzyść
standardowego Cyklicznego modelu Wszechświata gdzie Wielkiego Wybuchu
jest zaledwie początkiem nowego cyklu. Jednakowa temperatura
promieniowania docierającego z dowolnych kierunków na sferze
niebieskiej świadczy o tym, że w epoce rekombinacji we wszystkich
obszarach emitujących to promieniowanie warunki fizyczne były
identyczne. Potwierdza to poprawność zasady kosmologicznej wskazującej
na cykliczne powstawanie, rozwój i zapadanie się wszechświata, gdzie
zgodnie z zasadą zachowania materii zasób pola kreacji traci ilość
energii adekwatną do utworzonej materii. Całkowity zasób energii pola
kreacji ma jednak wartość ujemną, dlatego z chwilą tworzenia masy jego
wielkość wzrasta. Ekspansja wszechświata tłumaczona jest powstającymi
w rozrastającym się polu kreacji ujemnymi naprężeniami, które są
rezultatem tworzenia materii. Do wytworzenia materii w polu kreacji
wszechświata zasób tego pola musi pobierać wystarczającą moc do
produkowania cząstek materialnych. Warunek ten jest spełniony w
pobliżu gęstych, masywnych obiektów, ponieważ wtedy silna grawitacja w
ich pobliżu zwiększa moc i możliwości pola kreacji do wartości
progowej, w ten właśnie sposób stary wszechświat wpływa na rozkład
ciał niebieskich w nowo powstającym wszechświecie, to właśnie w ten
sposób pole kreacji nabiera dodatkowej mocy dzięki lokalnej sile
grawitacji nieistniejących już obiektów z poprzedniego
wszechświata.....

W analizowanym modelu ekspansja Wszechświata kończy się osiągnięciem
maksymalnych rozmiarów i minimalnej gęstości, po czym następuje
kurczenie się i stopniowy wzrost gęstości za sprawą coraz wiekszych
skupisk czarnych duziur powstających z zapadającej sie materii. Proces
ten prowadzi do katastroficznej koncentracji materii i dowolnie
wysokich temperatur. Przebieg zjawisk jest odwrotny do Wielkiego
Wybuchu i kończy się Wielkim powrotem do punktu osobliwości. Moment
końcowy, podobnie jak początkowy, wykracza poza współczesne teorie
fizyczne. Spekulatywne rozważania sugerują, że być może cykl Wielki
Wybuch-ekspansja-kontrakcja-Punkt Osobliwości stanowi jedno ogniwo
wiecznie powtarzającego się procesu, w którym po zapadnięciu się
Wszechświat do Punktu Osobliwości rozpoczyna swe "nowe" istnienie
kolejnym Wielkim Wybuchem... W "chwili zero" tuż przed Wielkim
Wybuchem wszechświat jest punktem osobliwości, który stanowił
jednocześnie całą istniejącą materialną przestrzeń, którą dla
uporządkowania logicznego możemy nazwać polem kreacji, pełniącym rolę
zasobu z którego powstaje materia, symbolicznie możemy również
powiedzieć że potencjałem dla nowo tworzącego się wszechświata jest
pełna wiedza i zdobyte doświadczenie wszechświata który przeminął...
Tak, więc możemy spekulować, że pełen cykl zaczyna się w momencie
Wielkiego Wybuchu z punktu osobliwości "OMEGA", wszechświat rodzi się
i rozwija do swojej ostatecznej postaci, zamiera na ułamek sekundy
równy na przykład momentowi początkowemu jego powstania i zaczyna się
powolny proces degradacji poprzez zwiększanie się ilości obumarłych
gwiazd, z których powstają coraz większe skupiska silnie
oddziaływujących ośrodków grawitacyjnych zwanych czarnymi dziurami, a
następnie zapada się z powrotem do punktu osobliwości "OMEGA". To
spójna i logiczna teoria całości, w której "COŚ" powstaje z "CZEGOŚ" i
nigdy się nie kończy. To również teoria reinkarnacji duszy ludzkiej.
Tylko takie prawa które odnosza sie do wielkich i małych przestrzeni.
A co na to mistyk......

Mistyk na to może powiedzieć tylko jedno....."Takich cykli w
otaczającej nas przyrodzie obserwujemy wiele, nawet ludzkie życie
można podporządkować cykliczności" to właśnie obserwowanie cykli
przyrody ma nam uświadomić że wszystkie nadrzędne prawa mają generalną
zasadę zamkniętego kręgu, a z wyższej perspektywy naszej świadomości
spirali - symbolu drogi do doskonałości poprzez własne doswiadczanie
życia w materii..... Nic dziwnego, że ma ją i wszechświat...

3. Data: 2012-09-24 13:02:29

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Wrz, 05:04, Pooju <j...@g...pl> wrote:

> Pomoz mi. Moze wiesz kto i gdzie za tego typu "badania" i wnioski placi.
> Ja jak sie nawacham kleju, zakurze Maryche i popije "kompotem" to
> jeszcze lepsze teorie potrfie wymyslac i jestem gotowy sprzedac je
> taniej jak te wszystkie docenty i profesory.

Czytałaś opowiadanie?
Ta teoria wiecznego powrotu upadła w dziewiętnastym wieku, ale jak
widzisz po tym co wkleiłem nie u wszystkich, u niektórych czas naiwnie
nadal jest nieskończony i wszystko jest przyczonowo skutkowe, czyli
wszystko jest zdeterminowane i twoja osoba ze wcześniejszego
wszechświata też napisała tego posta. Ale SF tak czy inaczej fantazuje
na nauce.

4. Data: 2012-09-24 13:04:21

Od: Pooju <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andromeda wrote:
> [...]

jeszcze lepsze teorie potrfie wymyslac i jestem gotowy sprzedac je
taniej jak te wszystkie docenty i profesory.

Polskie Pussy Rayot?
Horyzont zdarzeń.
100 milionów dolców
Solidarność kobiet.