Tłum ma zawsze rację?

1. Data: 2012-09-26 19:50:10

Temat: Tłum ma zawsze rację?
Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jezus mówił: "Poznajcie prawdę, a prawda was wyzwoli". Ujawnienie się
prawdy w szczególny sposób wyzwala człowieka. Poznanie prawdy sprawia,
iż człowiek staje się zależny od prawdy, wchodząc na drogę wyzwolenia
od innych zależności i zniewoleń. Dlatego właśnie Jezus wszedł w
konflikt - powiedzielibyśmy dziś - z "urzędem nauczycielskim"
ówczesnego judaizmu: faryzeuszami i kapłanami świątynnymi. W imię
prawdy. Nigdy też nie stosował chwytów dyplomatycznych czy uników, by
konflikt załagodzić. Nie bronił się, gdy stanął przed Piłatem! Pytamy
dlaczego? Albowiem unikał On wszelkiej gry o władzę, o wpływy czy siłę
własnego oddziaływania. Był nastawiony na świadectwo. I w tym
pozostawał wewnętrznie wolny.

Tchórzostwu i konformizmowi Jezus przeciwstawiał osobistą odwagę;
bezczelności i agresji przeciwników - cichość i pokorę; postawie
ucieczki od świata i ludzi - życie w otoczeniu przyjaciół; systemowi
patriarchalnemu przeciwstawiał własny styl życia, w którym traktował
kobiety jako równych partnerów rozmowy, a nie jako własność mężczyzny.

Jezus był przykładem dojrzałego człowieka, który pozostał wierny swoim
przekonaniom i potrafił o nich mówić, równocześnie zachowując postawę
dialogu i wymiany myśli ze swoimi oponentami. Przyświecała mu chęć
odkrywania prawdy, a nie pokonania przeciwnika i zniszczenia go w
sporze. Lektura Ewangelii pozwala nam dostrzec, że bynajmniej Jezus
nie był kimś zacietrzewionym, który musi zawsze postawić na swoim, by
jego racja była na wierzchu. Nie był szaleńcem kuszącym i prowokującym
władze. Nie szukał śmierci, to ona przyszła po Niego. Chciał tylko
pozostać wierny sobie, prawdzie swojego życia. I to wzbudziło lęk,
niepokój, a później także irytację, wściekłość i morderczą nienawiść.
Postanowiono rozwiązać ?problem Jezusa?, ?ostatecznie rozwiązać
kwestię? proroka z Nazaretu.

Tak ,z punktu widzenia tłumu Jezus nie potrafił się dostosować,
przecież wystarczyło się zmienić, rechotać jak tłum, pomijać pewne
niewygodne fakty, by tłum poczuł się bezpiecznie, w niedostrzeganiu
tych faktów, przanalizować swoje niegodne zachowanie, a wtenczas tłum
by go polubił. Ale za jaką cenę?

2. Data: 2012-09-27 00:46:20

Temat: Re: Tłum ma zawsze rację?
Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Wrz, 21:50, Andromeda <r...@g...com> wrote:
> [...]
> niewygodne fakty, by tłum poczuł się bezpiecznie, w niedostrzeganiu
> tych faktów, przanalizować swoje niegodne zachowanie, a wtenczas tłum

Ciekawe, to ma swoje piękno , jednostka staje przeciwko większości i
nie w złości, ale z pewności że mówi to co innym przez gardło przejść
nie potrafii, odwaga.Jeśli to był Bóg, przybył na ziemię by pokazać
godność...człowieczeństwa. Dlatego nie umarł, jest jak szept ,cichy
wiatr, który szepce do serca człowiek. Wystarczy posłuchać, to jest ta
nieśmiertelność i droga.

3. Data: 2012-09-27 09:20:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Sep 2012 17:46:20 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> [...]
> godność...człowieczeństwa. Dlatego nie umarł, jest jak szept ,cichy
> wiatr, który szepce do serca człowiek. Wystarczy posłuchać, to jest ta

Globuś, to twoje?
Piękne.
(by XL)

4. Data: 2012-09-27 17:36:55

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Wrz, 11:21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Globuś, to twoje?
> Piękne.
> --
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.
>  (by XL)

Tak, to oczywiste że nie w dogmatach ale w ludzkim sumieniu jest
Chrystus. Odwoływał się do wnętrza człowieka, a nie do z góry
zaplanowanej moralności, reguły się zmieniają, ślepe zapatrzenie
więcej szkodzi i odrywa od tego do kogo mówimy. Ale gdy zwrócimy się
do sumienia ludzkiego wnętrza, to inaczej widzimy i inne , bliższe
ludzi, podejmujemy działania. Tłum nie chciał słuchać siebie, bo ich
wewnętrzy głos powiedziałby im prawdę, a Jego głos w nich pobrzmiewał,
więc aby zamilkło wnętrze ich własne, trzeba Go było zabić. I zabijamy
za każdym razem kiedy nasze wnętrze milczy.

5. Data: 2012-09-27 21:43:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Sep 2012 10:36:55 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> [...]
> więc aby zamilkło wnętrze ich własne, trzeba Go było zabić. I zabijamy
> za każdym razem kiedy nasze wnętrze milczy.

Kurczę, musze to pokazać jakiemuś mądremu księdzu. Cudnie to ujmujesz.
(by XL)

6. Data: 2012-09-27 22:12:40

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Wrz, 23:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Thu, 27 Sep 2012 10:36:55 -0700 (PDT), Andromeda napisa (a):

> Kurcz , musze to pokaza jakiemu m dremu ksi dzu. Cudnie to ujmujesz.
> --
> XL  Warto ci jest autentyczno wn trza - warto by nawet chamem, ale
> takim, eby ka dy szuka twego towarzystwa.
>  (by XL)

Bo tą historię znam dobrze, zawsze lubiłem tą postać i dużo nawiązać
do tego jest w różnych miejscach i czasem ludzie nie wiedzą że
odnawiają pewne rzeczy z tej Postaci. A co do księdza to różnie bywa,
kk raczej jest jako instytucja w zachowaniu, pokuszona na pustyni
przez Szatana. Chrystus odrzucił to kuszenie ale kościół i np to co
prezentował Chiron i podobni ,dał się skusić. Zło degeneruje i teraz
Chiron wyje po religiach że wymordować ludzi w imie religii to
powinność, chociaż ostatnio go nie ma , może już czuje się bezpieczny
w profesjonalnym stroju ku temu bezpieczeństwu służącym.

7. Data: 2012-09-27 23:26:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Sep 2012 15:12:40 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> A co do księdza to różnie bywa

Ano różnie - ale można se wybierać, na szczęście, z którym chce się
pogadać.
(by XL)

Ciekawostka
Indeks ksiąg zakazanych