Inteligencja

1. Data: 2000-04-23 22:15:10

Temat: Inteligencja
Od: "Zbirkos" <z...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Ostatnio dyskutowalem wiele ze znajomym co doprowadzilo do pewnej kwesti
spornej, mam zatem do Was pare pytan.

Czym jest waszym zdaniem:

inteligencja - jako umysl, z punktu widzenia psychologicznego !
inteligencja - jako warstwa spoelczna

szlachta - jako warstwa spoleczna
szlachectwo - jako obycie, postepowanie, itp.

I pare pytan ?

Skad bierze sie integiencja ( cecha umyslu ), czy jest dziedziczna,
przekazywana wraz z genami. Skad biora sie inteligentni ludzie ?

Czy mozna posiadac inteligencje wrodzona, lub GENETYCZNIE uwarunkowana.

Jezeli to mozliwe prosze o odpowiedz na priv ( z...@t...pl ), gdyz nie
subskrybuje tej grupy.

Z gory dziekuje za okazana pomoc.

pozdrawiam
Zbirkos
_________
E-mail: z...@t...pl UIN: 34100062 WWW: http://zbirkos.topnet.pl

1. Data: 2000-04-24 11:10:42

Temat: Odp: Inteligencja
Od: "Robinet" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> inteligencja - jako umysl, z punktu widzenia psychologicznego !

Jest srodkiem przeciwbolowym (bol jest powodowany przez proces zwany
mysleniem).
Im go wiecej - tym mniej boli ;)!
P.S.
Punkt widzenia zdecydowanie ~psychologiczny ;)!

> inteligencja - jako warstwa spoelczna

Zdecydowanie wymierajacy gatunek, choc trzeba przyznac, ze tak sobie wymiera
juz od zarania dziejow...
Innymi slowy zawsze go bylo tyle, co palcow u trzeciej reki... Zaraz, czy ja
czegos nie poplatalem? ;)

> szlachta - jako warstwa spoleczna

Obecnie chyba dosc egzotyczny twor? Mysle, ze nieliczne okazy mozna spotkac
juz tylko w zoo...

> szlachectwo - jako obycie, postepowanie, itp.

Tzn. szlachetnosc? Podobna ta nasza mlodziez, to jest taka, ze ech...
Ja mysle, ze te ceche mozna jeszcze spotkac i to nie tylko w zoo...

> Skad bierze sie integiencja ( cecha umyslu ), czy jest dziedziczna,
> przekazywana wraz z genami. Skad biora sie inteligentni ludzie ?

Z tego co wiem, z wielce madrych ksiag, to im wieksza kapusta, w ktorej
znaleziono dane dziecie, tym ono inteligentniejsze. Aha! Ostatnie badania
wskazuja dodatkowy czynnik, ktory ma duzy wplyw na inteligencje czleka. Otoz
im rzadziej dziecko jest upuszczane przez bociana (przypadki upuszczenia
dziecka przez bociana, wg ostatnich badan, zdarzaja sie nagminnie!) tym
wieksza szansa, ze dziecie bedzie inteligentne. Zaraz, ale czy ja czegos
znowu nie poplatalem?

> Czy mozna posiadac inteligencje wrodzona, lub GENETYCZNIE uwarunkowana.

Inteligencja, czyli, bardzo upraszczajac - zdolnosc rozumienia, jest cecha
gatunku ludzkiego. Zatem jest wrodzona. Jednak to tylko logika - lepiej
poczytaj wypowiedzi fachowcow ("ale gdzie ci, ale gdzie ci!") ;).

Pozdrowka,
Marcin D.

1. Data: 2000-04-24 11:32:38

Temat: Re: Inteligencja
Od: "Patryk" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

cze !
ostatnio czytalem ksiazke "sztuczna inteligencja" znalazlem tam wiele
ciekawych definicji inteligencji. Nie da sie tego krotko strescic ale bylo
tam ciekawe wyjasnienie slowa inteligencja.
Kiedys dawno temu inteligentny znaczylo mniej wiecej dowcipny czyli taki co
moziw kawaly itp. Dowcip (kawal) polega mniej wiecej na tym ze przedstawia
sie sytuacje nierealna i nielogiczna i tylko ludzki umysl moze stworzyc
takie "wirtualne" zdarzenie

Patryk
b...@k...net.pl

_________

1. Data: 2000-04-24 19:36:08

Od: Kaśka <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zbirkos napisał(a):

> [...]
>
> Skad bierze sie integiencja ( cecha umyslu ), czy jest dziedziczna,
> przekazywana wraz z genami. Skad biora sie inteligentni ludzie ?

Według mnie nie jast dziedziczna.Z durnych rodzicow rodza sie inteligentne
dzieci i odwrotnie.

1. Data: 2000-04-25 10:30:53

Od: "Dago" <p...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U_ytkownik Kaśka <k...@p...fm> w wiadomo_ci do grup dyskusyjnych
napisa_:3...@p...fm...

> Według mnie nie jast dziedziczna.Z durnych rodzicow rodza sie inteligentne
> dzieci i odwrotnie.

zdecydowanie za duzo pytan ...
:)

1. Data: 2000-04-26 15:22:53

Od: "Kawiarenka INET" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Według mnie nie jast dziedziczna.Z durnych rodzicow rodza sie inteligentne
> dzieci i odwrotnie.

nigdy nie slyszalem by z inteligentnego dziecka urodzil sie durny rodzic ;)

1. Data: 2000-04-26 23:10:33

Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Apr 2000 19:36:08 GMT, Kaśka <k...@p...fm> wrote:

>Według mnie nie jast dziedziczna.

To nie jest kwestia Twojego uznania,

>Z durnych rodzicow rodza sie inteligentne
>dzieci i odwrotnie.

A więc dzieje się dokładnie tak, jak powinno gdyby inteligencja była w
pewnym stopniu dziedziczna. To co opisałaś, to tzw. regresja do średniej,
będąca zjawiskiem charakterystycznym dla dziedziczenia poligenowego.

---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-04-27 01:09:03

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Kawiarenka INET wrote in message <39070a0b$1@news.vogel.pl>...

> [...]

Wedlug mnie nie jest to zadnym dowodem na to, ze inteligencja nie jest
dziedziczna. Inteligencja nie musi sie odezwac w pierwszym pokoleniu. Moze
sie ona odezwac w drugim, trzecim, czwartym czy o wiele pozniejszym
pokoleniu.
Jest to tak samo, jak pewne zdolnosci literackie, artystyczne i inne moge
sie odezwaz w pozniejszych pokoleniach. Jest chyba na to dosc dowodow.

>nigdy nie slyszalem by z inteligentnego dziecka urodzil sie durny rodzic ;)

Rodzic to moze nie, ale pra- czy pra-pra-dziadek to tak.:-)))

jakub

1. Data: 2000-04-29 18:35:25

Od: p...@f...onet.pl (Pio72) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Skad bierze sie integiencja ( cecha umyslu ), czy jest dziedziczna,
>>

>Według mnie nie jast dziedziczna.Z durnych rodzicow rodza sie inteligentne

Z Ciemnowłosych rodziców też może urodzić sie jasnowłose dziecko i
odwrotnie

Pozdr.
Pio72

Zmien Odp: na Re:
http://windows.online.pl/programy/prog06.htm#re

1. Data: 2000-05-12 06:19:05

Od: <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam , zeby sprawdzic czy inteligencja jest dziedziczna trzeba zapytac o to
ojca lub dziadka , - jesli powie to samo co sami wydedukowalismy - jest
dziedziczna :))))))))))))
Z.

Nadwrazliwosc
PRAWDA A ZDRADA !!!