Intubacja

1. Data: 2002-01-10 22:39:58

Temat: Intubacja
Od: "Dusia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam pytanie: czy pacjent na (to się chyba tak nazywa) oddychaniu wspomaganym
jest zaintubowany?
Jeśli tak, to czy dostaje jakieś środki uniemożliwiające mu ruch, np. ręką
(mam na myśli na przykład pisanie, naciśnięcie "brzęczyka" w celu wezwania
pielęgniarki, która nie zawsze siedzi na OIOM-ie.)?

Dusia

2. Data: 2002-01-11 06:58:21

Temat: Re: Intubacja
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jan 2002, Dusia wrote:

> pielęgniarki, która nie zawsze siedzi na OIOM-ie.)?
>
> Dusia

na marginesie na OIOMie zawsze siedzi pielegniarka
jesli nie to nie jest to OIOM

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-01-11 09:11:32

Od: "Dusia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.31.0201110757440.7430-100000@doro
ta.am.torun.pl...
> [...]

> pielęgniarki, która nie zawsze siedzi na OIOM-ie.)?
>
> Dusia

na marginesie na OIOMie zawsze siedzi pielegniarka

Powiedzmy, że powinny siedzieć. Ja znam osobiście szpital, gdzie
pielęgniarka potrafi wyjść na kilka minut. A co z moim pytaniem?

Dusia

4. Data: 2002-01-11 14:57:51

Od: "basik30" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
O ile mi wiadomo to zaintubowany pacjent obojętnie czy ma rurkę intubacyjną
czy tracheostomijną może poruszać ręką itd.. No chyba że dostaję środki
farmak. mające na celu " pacyfikację" - czasami pacjent jest pobudzony i
może np usunąć sobie rurkę itd - wiele zależy od stanu pacjenta.
Ale wątpię żeby na OIOMI-ie pielęgniarki traciły kontrolę nad tym wszystkim.
Pozdrawiam
BK( piel)

5. Data: 2002-01-13 22:21:31

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dusia" <d...@m...e.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie: czy pacjent na (to się chyba tak nazywa) oddychaniu
wspomaganym
> jest zaintubowany?
To zależy od trybu oddechu czy też rodzaju wspomagania ( których jest
kilkanaście).

> Jeśli tak, to czy dostaje jakieś środki uniemożliwiające mu ruch, np. ręką
> (mam na myśli na przykład pisanie, naciśnięcie "brzęczyka" w celu wezwania
> pielęgniarki, która nie zawsze siedzi na OIOM-ie.)?

Zwykle chorzy na OIOM-ie nie mają brzęczyków bo powinna ich obserwować
pielegniarka. Większość chorych jest odpowiednio sedowana- dostaje środki
uspokajające co pozwala im znieść respirator i całą nieprzyjemną sytuację
jaką jest leczenie na oddziale w którym dzień i noc pali się światło, jest
ruch, piszczą monitory itd.

Pozdrawiam
regen .

Choroba Schonleina - Henocha. Proszę o pomoc
Przewlekle zapalenie drog moczowych
szczepionka-uczulenie
Przewlekłe zapalenie drog moczowych
Regeneracja chrząstki