Zielona herbata

1. Data: 2002-01-10 22:40:15

Temat: Zielona herbata
Od: "Dusia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Postanowiłam pić zieloną herbatę, bo ponoć jest taka zdrowa i w ogóle. Ale
zauważyłam, że bardzo wysusza ona śluzówkę. Mam po niej strasznie sucho w
gardle. Czy mi się wydaje, czy rzeczywiście ma ona jakieś właściwości
wysuszające? Czy są jakieś dolegliwości, przy których lepiej unikać tego
napoju?
Pozdrawiam
Dusia

2. Data: 2002-01-11 00:33:12

Temat: Re: Zielona herbata
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dusia" <d...@m...e.pl> napisał w
wiadomości news:a1l5bm$fvt$2@news.tpi.pl...

> Postanowiłam pić zieloną herbatę, bo ponoć jest
taka zdrowa i w ogóle.

Pilem kiedyś zieloną o poranku ale powodowała
takie wydzielanie soków żołądkowych (garbowala mi
zołądek :-)) ze dałem spokój.

Sark

3. Data: 2002-01-11 08:24:08

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| gardle. Czy mi się wydaje, czy rzeczywiście ma ona jakieś właściwości
| wysuszające? Czy są jakieś dolegliwości, przy których lepiej unikać tego

Zielona herbata jest b. alergiczna, jeżeli jesteś alergikiem to dlatego
prawdopodobnie wysusza śluzówkę. Wiem bo na mnie tak samo działa, i jestem
na nią uczulona, moje dziecko również.
Teresa

4. Data: 2002-01-11 09:10:11

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

IMHO sprawa może zależeć od
- jakości herbaty. Osobiście preferują japońskie, ale są dość mocne. Moja
ulubiona to Earl Green (r), tj. japońska sencha z olejkiem bergamotki (jak
earl grey). Radziłbym raczej chińskie, raczej liściaste, a nie gunpowder.
Możesz spróbować białej, mocna, a bardzo niewiele garbników. Wada - że
droga jak ch. Pobudzające działanie, podobne do h, mają też napary z krzewu
mate, w kilku odmianach. Sam nie przepadam smakowo, ale niektórzy lubią.
- sposobu przygotowania. Woda musi być przestudzona, (dla chińśkich 70 st.,
dla japońskiech i białej nawet i 60). Dlatego parzyć trzeba w czajniczku z
sitkiem, albo sypać do specjalnego koszyczka. I czas parzenia nie za długi,
3 minuty i tyle. I nie za dużo samej h. Pamiętaj, że napar jest bardzo
jasny, i jego kolorem nie możesz się kierować. Wymaga to trochę
przywyczajenia, ale taki słomkowy, delikatny napar to jest właśnie właściwa
forma picia zielonej h.
Podrawiam i życzę wielu radości

Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

5. Data: 2002-02-09 00:11:59

Od: "Kostuch" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dusia <d...@m...e.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1l5bm$fvt$...@n...tpi.pl...
> [...]
> gardle. Czy mi się wydaje, czy rzeczywiście ma ona jakieś właściwości
> wysuszające? Czy są jakieś dolegliwości, przy których lepiej unikać tego

Pije Pani dobrą herbatę ale podejrzewam , że na brudnej wodzie (z kranu lub
ze mineralnej zesklepu)
takżę efekt znikomy

Krzysztof Kostuch

6. Data: 2002-02-09 12:07:45

Od: "hudson" <h...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pije Pani dobrą herbatę ale podejrzewam , że na brudnej wodzie (z kranu
lub
> ze mineralnej zesklepu)
> takżę efekt znikomy

A jaka wode Krzysztofie polecasz?
Pozdro,
Janusz

Intubacja
Choroba Schonleina - Henocha. Proszę o pomoc
Przewlekle zapalenie drog moczowych
szczepionka-uczulenie
Przewlekłe zapalenie drog moczowych