Inwalidzka renta??

1. Data: 2001-07-16 21:14:47

Temat: Inwalidzka renta??
Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Mam takie pytanie>
Ile trzeba przepracowac by moc przejsc na rente i zaprzestac placic skladki
ZUS.
Jestem wlascicielem firmy dzieki wypadkowi ktoremu uleglem majac 13 lat
jestem inwalidom starej grupy II
w decyzji wpisano mi ze inwalidztwo powstalo w wieku dzieciecym. Slyszalem
ze po rocznym placeniu skladek moge wystapic o rente ale pani w ZUSie
oswiadczyla ze to dotyczy ludzi ktorzy zostali inwalidami w wieku 19 -20 lat
a reszta musi pracowac 5 lat by moc przejsc na rente. Albo ja czegos nie
rozumiem albo ZUS jest najbardziej pokrecona instytucja w kraju.
odp prosze na priv.
k...@w...pl

2. Data: 2001-07-17 07:29:08

Temat: Re: Inwalidzka renta??
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kesser napisał(a):

> [...]
> a reszta musi pracowac 5 lat by moc przejsc na rente. Albo ja czegos nie
> rozumiem albo ZUS jest najbardziej pokrecona instytucja w kraju.

Tak - tam jest taki przepis, że to 30 lat można po krótszym okresie niż
5 lat
przejść na rentę i nie płacić składki emerytalnej (Chora Kasa
obowiązkowa).
Po 30 latach można ubiegać się o rentę po przepracowaniu 5 lat.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

3. Data: 2001-07-17 17:12:43

Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam rozumiec ze musze przepracowac 5 lat???

4. Data: 2001-07-17 18:26:33

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a potem udowodnić że nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia

5. Data: 2001-07-17 19:53:04

Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To chyba do ZUSu powinien ktos petycje jakas napisac bo takie przepisy o
pomste do nieba sie prosza?

6. Data: 2001-08-01 11:42:13

Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

aby otrzymac rente nalezy przepracowac 4 lata i 8 miesiecy w okresie
skladkowym

7. Data: 2001-08-01 12:30:33

Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak musisz te piec lat przepracowac minium, a najlepiej w pracy tzw
chronionej.
Tomek
> Mam rozumiec ze musze przepracowac 5 lat???
> [...]

turnus rehabilitacyjny - pytanie
TPC - aktualizacja
Zaproszenie
operacja kręgosłupa a łapówka