Jabłka

1. Data: 2011-04-01 10:43:59

Temat: Jabłka
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam wczoraj piękne kortlandy (moje ulubione jabłka). Mają ładną
skórkę (aż za ładną jak na tę odmianę), wyglądają w ogóle pięknie. No
ale smak niestety mają dziwny, taki gorzkawy posmak, jakby nawozowy.
Podobny posmak miały w zeszłym roku niektóre truskawki.
Czy to możliwe, żeby te jabłka były przechowywane w jakimś specyfiku,
który odbija się na smaku? Co ciekawe - miały na sobie przed umyciem
taki lekki białawy nalot. Spotkaliście się z czymś takim?

Ewa

2. Data: 2011-04-01 11:41:47

Temat: Re: Jabłka
Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-01 12:43, medea pisze:
> [...]
> który odbija się na smaku? Co ciekawe - miały na sobie przed umyciem
> taki lekki białawy nalot. Spotkaliście się z czymś takim?

Podobno ostatnio konserwuje sie je moczem szynszyli.

3. Data: 2011-04-01 14:14:42

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-01 13:41, Zakarm pisze:

> Podobno ostatnio konserwuje sie je moczem szynszyli.

Śmierdząca sprawa. ;)

Ewa

4. Data: 2011-04-01 16:33:02

Temat: Re: JabĹ?ka
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> który odbija się na smaku? Co ciekawe - miały na sobie przed umyciem
> taki lekki białawy nalot. Spotkaliście się z czymś takim?

Zeby jablka nadawaly sie do jedzenia o tej porze roku musza byc
przechowywane w tzw. "kontrolowanej atmosferze".
W temperaturze +2, a w "powietrzu" w takim pomieszczeniu jest 3% tlenu oraz
3% dwutlenku wegla.
Dodatkowo wpuszcza sie tam wegiel aktywny lub wapno.
To wszystko ma wplyw na to, ze jablka wygladaja i smakuja jak zerwane prosto
z drzewa.

Jablka, ktore kupilas pewnie byly niewlasciwie przechowywane.
Na przyklad w zwyklej chlodni.
Ewentualnie sa takie ze wzgledu na to, ze w ubieglym roku byly bardzo male
zbiory ze wzgledu na duze opady. A jablka, ktore juz udalo sie zebrac sa
marne i marnie sie przechowuja.

5. Data: 2011-04-01 17:11:45

Od: "andro" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marne i marnie sie przechowuja.

>kortlandy to jabłka dla ludzi biednych, nawet pan Jarek ich nie kupuje.
Poważnie to jabłko jest do D....... Proponuję empajer, alwa , rubin,
reneta itp. itd. amen

6. Data: 2011-04-01 17:50:52

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-01 18:33, Veronika pisze:

> [...]
> male zbiory ze wzgledu na duze opady. A jablka, ktore juz udalo sie
> zebrac sa marne i marnie sie przechowuja.

Ale te jabłka wyglądają wyjątkowo ładnie! Są w środku białe i niemal bez
uszkodzeń skórki. Ponieważ to są moje ulubione jabłka i często je
kupuję, to mam porównanie - zazwyczaj miały sporo uszkodzeń i były
gdzieniegdzie obite, bo to bardzo delikatne jabłka.
No a te dodatkowo mają białawy nalot, może to jest to wapno, o którym
pisałaś?

Ewa

7. Data: 2011-04-01 17:52:00

Temat: Re: Jab??ka
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-01 19:11, andro pisze:
> kortlandy to jab?ka dla ludzi biednych, nawet pan Jarek ich nie kupuje.
> Powa?nie to jab?ko jest do D....... Proponuj? empajer, alwa , rubin,
> reneta itp. itd. amen

Możliwe, ale u mnie na targowisku kortlandy to jedne z najdroższych
jabłek. Za te płaciłam 5zł za kg.

Poza tym bardzo je lubię, ale po tym zakupie chyba przerzucę się na inne.

Ewa

8. Data: 2011-04-01 18:29:31

Od: "andro" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obite, bo to bardzo delikatne jabłka.
> No a te dodatkowo mają białawy nalot, może to jest to wapno, o którym

Kortland to jabłko w zasadzie najlepsze do pieczenia i próżenia (nawet w
mikrofali wychodzi) jako deserowe jest bez wyrazu.Nie daj się robic w jajo z
wapnem w chłodni. Atmosfera kontrolowana to temperatura,odpowiednie ilosci
tlenu i dwutlenku węgla w relacji z zaprogramowaną wilgotnością.

9. Data: 2011-04-01 19:05:56

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andro" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> z wapnem w chłodni. Atmosfera kontrolowana to temperatura,odpowiednie
> ilosci tlenu i dwutlenku węgla w relacji z zaprogramowaną wilgotnością.

A dlaczego w jajo?
Jablka w chlodni "oddychaja". Zuzywajac tlen zwiekszaja stezenie dwutlenku
wegla
Wapno wstawia się do chłodni po to, by pochlanialo dwutlenek wegla.

10. Data: 2011-04-01 19:07:14

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2011-04-01 18:33, Veronika pisze:

> No a te dodatkowo mają białawy nalot, może to jest to wapno, o którym
> pisałaś?

Raczej nie.
Wapno, ktore wstawia sie do chlodni nie ma kontaktu z owocami.

Kawa + kakao rozpuszczalne
Beef Jerky?
lazanie
miód