Jadłeś - nie jedź !

21. Data: 2010-03-01 10:41:27

Temat: Re: Jadłeś - nie jedź !
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Albo uchwytna w bibliotekach i antykwariatach książeczka pt. "Dobra
> wieść niosą jeść" Bojarskiej i Wieczorkiewicza. Tam jest bardzo
> przystępnie opisany przegląd od Piasta po wiek XIX.
>
> Qra, też ntg ale za to smakowicie

dzięki dobra kobieto.
(szczególnie za tę przystępność!)

Masz w nagrodę:

W tych zaś wszystkich potrawach najbardziej przestrzegano wielkości, tak
iż półmiski i misy musiały być czubate. Między pomienione pieczyste z
mięsa stawiano także torty i ciasta francuskie, które jeszcze dotąd
widujemy, ale te ciasta owych czasów dla nie wydoskonalonej sztuki
kucharstwa były bardzo ciężkie i grube względem teraźniejszej
delikatności onych. Nie dobierano do nich masła młodego, ale owszem
starego, czasem aż zielonego, albowiem takie było sporsze, dając więcej
czucia swego, choć w mniejszej kwocie użyte niż młode; do tego każdy
zbytek w początkach swoich ogląda się na dawniejszą oszczędność, z
której występuje. Język też inaczej nie poznaje delikatności smaku,
tylko przez używanie coraz łagodniejszych potraw; więc kiedy nie
kosztował tortów i ciast francuskich, z młodym masłem pieczonych,
przyjmował z gustem i pieczone z starym ciasta, jako nowe specjały,
lepsze od klusków i pierogów.
--
B.

22. Data: 2010-03-01 10:46:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Mar 2010 11:11:20 +0100, Qrczak napisał(a):

> Natomiast, mimo dużej ku niemu atencji, nie wiem, czy z tym twarogiem
> przeszłoby...

Przeszłoby.
http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/zupy/polewka-p
iwna-z-twarogiem.html
Mniam :-)
--

Ikselka.

23. Data: 2010-03-01 10:57:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Mar 2010 11:35:04 +0100, Qrczak napisał(a):

> [...]
>
> Albo uchwytna w bibliotekach i antykwariatach książeczka pt. "Dobra wieść
> niosą jeść" Bojarskiej i Wieczorkiewicza. Tam jest bardzo przystępnie

Jasne, ze mam!
I polecam też "W staropolskeij kuchni" Marii Lemnis i Henryka Vitry. Super
treściwe.
--

Ikselka.

24. Data: 2010-03-01 11:21:08

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie XL <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Przeszłoby.
> http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/zupy/polewka-p
iwna-z-twarogiem.htm
> Mniam :-)

Przekonałaś mnie! Jutro zjem po staropolsku, na śniadanie. A potem pogadamy.

Qra

25. Data: 2010-03-01 11:32:14

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie XL <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Jasne, ze mam!
> I polecam też "W staropolskeij kuchni" Marii Lemnis i Henryka Vitry. Super
> treściwe.

I z przepisami. Na książce Lemnis i Vitry'ego się wychowałam bez mała.

Qra

26. Data: 2010-03-01 11:34:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Gotowane piwo. Czyli fermentacja zabita. A twaróg - to tylko mlekowa , i
> też zabita temperaturą.
> --
>
> Ikselka.

Bardzo podobna do żuru, który jadam nadal z twrogiem, gdy mam świeży.

27. Data: 2010-03-01 11:38:29

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message

Za to ja jadałem masło i sery z mleka rasy czerwonej polskiej -
najlepsze smakowo i jakościowo na świecie. I tak było dotąd dopóki nie
zaczęto ulepszać stada do tego stopnia, że już ich prawie nie ma.

28. Data: 2010-03-01 13:29:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Mar 2010 12:21:08 +0100, Qrczak napisał(a):

> W Usenecie XL <i...@g...pl> tak oto plecie:

iwna-z-twarogiem.htm

> Przekonałaś mnie! Jutro zjem po staropolsku, na śniadanie. A potem pogadamy.
>
> Qra

Nie bój się - alkohol podczas gotowania zupki ulata :-)
--

Ikselka.

29. Data: 2010-03-01 13:45:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Mar 2010 12:32:14 +0100, Qrczak napisał(a):

> W Usenecie XL <i...@g...pl> tak oto plecie:

> I z przepisami. Na książce Lemnis i Vitry'ego się wychowałam bez mała.
>
> Qra

Ja też.
--

Ikselka.

30. Data: 2010-03-01 13:49:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Mar 2010 12:34:10 +0100, Panslavista napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Bardzo podobna do żuru, który jadam nadal z twrogiem, gdy mam świeży.

Co do polewki - warzono piwo w domach i to, co było niewykorzystane, aby
zapobiec zepsuciu, gotowano i robiono z tego zupę.
--

Ikselka.

Izie
Cała prawda o seksie.
"ofiary" gwałtu
Prawuskowi
Który z Was Panowie potrafi tak wieczór kobiecie zorganizować ? ;D