Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł

1. Data: 2015-02-24 21:38:42

Temat: Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak w tytule:
Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł w tym sezonie.
W zeszlym roku przycialem jasminowce radykalnie tak ze nie zakwitly ale
pojawily sie geste przyrosty ok 2 metrow. Teraz chcialbym nieco przyciac te
bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly. Czy obciecie tylko czubków (np.
20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

--
Tomasz

2. Data: 2015-02-24 23:09:21

Temat: Re: Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 21:38:42 +0100, Tomasz napisał(a):

> Teraz chcialbym nieco przyciac te
> bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly.

Czyli na nich właśnie zakwitnie teraz - więc ich nie ruszaj.
Jaśminowca nie tnie się co roku, bo zakwita właśnie na pędach dwuletnich.
Krzewy kwitnące wiosną tnie się po, a nie przed kwitnieniem.
http://porady.kwiaty-ogrody.pl/drzewa-i-krzewy-ozdob
ne/jasminowiec-wonny-ciecie-uprawa-odmiany/

> Czy obciecie tylko czubków (np.
> 20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

Jak wyżej - formowanie można robić PO przekwitnięciu i wtedy możesz uciąć
ile chcesz.

--

XL
pewni siebie.

3. Data: 2015-02-25 18:34:40

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> te bardzo dlugie odrosty ale tak aby zakwitly. Czy obciecie tylko
> czubków (np. 20 cm) pozwoli im zakwitnąć?

Hejka. Obcięte czubki na pewno nie zakwitną a pozostałe części
zeszłorocznych odrostów jaśminowców powinny zakwitnąć. Ja bym obciął nawet
więcej i poprawił po przekwitnieniu krzewów.
Pozdrawiam gabarytowo Ja...cki

4. Data: 2015-02-25 21:56:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2015 18:34:40 +0100, Dirko napisał(a):

> [...]
> zeszłorocznych odrostów jaśminowców powinny zakwitnąć. Ja bym obciął nawet
> więcej i poprawił po przekwitnieniu krzewów.

Strzyżono!
--

XL
pewni siebie.