Przycinanie drzew

1. Data: 2015-02-12 07:16:06

Temat: Przycinanie drzew
Od: "uzytkownik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie, grusze,
sliwy, czeresnie?
Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

2. Data: 2015-02-12 12:01:18

Temat: Re: Przycinanie drzew
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-12 o 07:16, uzytkownik pisze:
> Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie,
> grusze, sliwy, czeresnie?
> Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

Mam nadzieję, że się dowiesz lepiej, niż na w trochę wcześniejszym wątku
"CIęcie wiśni teraz" ;-)
Jacek

3. Data: 2015-02-12 17:14:59

Od: "uzytkownik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Jacek* <k...@a...com> typed:

> Mam nadzieję, że się dowiesz lepiej, niż na w trochę wcześniejszym wątku
> "CIęcie wiśni teraz" ;-)

Nie odsylaj mnie do historii, a nie mozesz Ty tego napisac:
np. tak mozesz teaz ciac,
lub nie, poczekaj jeszcze ze dwa tygodnie
itp...

4. Data: 2015-02-12 17:39:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

uzytkownik pisze:

> Nie odsylaj mnie do historii, a nie mozesz Ty tego napisac: np. tak
> mozesz teaz ciac, lub nie, poczekaj jeszcze ze dwa tygodnie itp...

Zależy jakie są kryteria wyboru czasu operacji. Jeśli chodzi nam o to,
żeby nie zmarznąć przy robocie, to lepiej poczekać na cieplejszy dzień.
Dla drzew lepiej kiedy zimno, gdy nie jest za późno, zanim jeszcze soki
nie ruszą.

Jarek

--
Stromy jsou vyšší a tráva je nižší a na louce roste pýr

5. Data: 2015-02-12 18:43:14

Od: "uzytkownik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:slrnmdplpd.1c4.jaros@falcon.lasek.waw.pl,
*Jarosław Sokołowski* <j...@l...waw.pl> typed:

> [...]
> żeby nie zmarznąć przy robocie, to lepiej poczekać na cieplejszy dzień.
> Dla drzew lepiej kiedy zimno, gdy nie jest za późno, zanim jeszcze soki

Nie chodzi o moje zmarzniecie ;-)
Oczywiscie chodzi o czas ciecia drzew, z roznych zrodel mozna przeczytac ze
odbywa ise to w m-cu luty.
Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie gdy juz
przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.
Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.
Dlatego zwracam sie z prosba tu do fachowcow, ktorzy z nie jednego pieca
chleb jedli.
A wiec czy mozna ciac teraz dzrewa owocowe gdy np. temeratury beda ponizej
minus 10 stopni, czy poczekac jak beda w okolicah 0 stopni?

6. Data: 2015-02-12 19:52:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"uzytkownik" <p...@w...pl> wrote in message
> Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie gdy juz
> przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.
> Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.

A jak uzasadniali ten argument?
Czemu drzewo w czasie zimowego uśpienia, a więc z gęstymi
zimowymi sokami komórkowymi, które i tak nie zamarzają na
mrozie, miałoby "czuć" jakąś różnicę po przycięciu konarów?

7. Data: 2015-02-12 20:11:33

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

uzytkownik napisał:

> Nie chodzi o moje zmarzniecie ;-)

A ja bym radził i na to uważać. Zdrowie też ważne.

> Oczywiscie chodzi o czas ciecia drzew, z roznych zrodel mozna
> przeczytac ze odbywa ise to w m-cu luty.

No to niegłupio piszą. Bułgarzy na przykład obstają przy tym, że
winorośl ciąć należy w dniu św. Trifona, któren nie tylko cięciu
patronuje, ale i wszystkiemu, co ma związek z winem. To akurat
wypada 14 lutego. Może to lepsze świętowanie, niż to od Walentego,
co się zalęgło niedawno i u nas. Ale niech każdy wybiera sam.
Cięcie należy od razu polać winem, tak obyczaj każe -- o czym
informuję na wypadek gdyby ta wiedza miała być dla kogoś przydatna
przy podejmowaniu decyzji.

> Ale czytajac te porady jest w nich uwaga aby ciac w okresaie
> gdy juz przewidujemy, ze nie bedzie ujemnych temperatur.

Zwolennicy tej teorii mogą z rżnięciem czekać spokojnie do Zimnej
Zośki. Nawet święci Pankracy, Serwacy i Bonifacy nie powinni mącić
im spokoju oczekiwania.

> Przestrzegaja o przemarnieciu danego drzewka po wykonaniu ciecia.

Ja przestrzegałem o przemarznięciu ogrodnika przy wykonywaniu cięcia.
Więc jest równowaga -- każdy może zwracać uwagę na to, co uzna za
słuszne.

> Dlatego zwracam sie z prosba tu do fachowcow, ktorzy z nie jednego
> pieca chleb jedli.

O piecach do pieczeniu chleba, to jest teraz na innej grupie (ale co
to dla fachowca -- chleb, piec, owoce, drzewo...).

> A wiec czy mozna ciac teraz dzrewa owocowe gdy np. temeratury beda
> ponizej minus 10 stopni, czy poczekac jak beda w okolicah 0 stopni?

Na to pytanie nie można odpowiedzieć w żaden sposób, bo nie wiemy czy
będą poniżej minus dziesięciu. Ale raczej nie będą. Tak trzeba przyjąć
i tak się przyjmuje.

Jarek

--
Rżnij Walenty!

8. Data: 2015-02-12 21:09:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uzytkownik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy można juz o tej porze przeswietlac drzewa owocowe - jablonie, grusze,
> sliwy, czeresnie?

Hejka. Przedtem należy zacząć dostrzegać różnicę między gatunkami drzew
owocowych.

> Czy jeszcze poczekac na temperatury cieplejsze?

Na razie nie można się doczekać temperatur zimniejszych nie mówiąc już o
bardzo mroźnych.
Pozdrawiam aberracyjnie Ja...cki

9. Data: 2015-02-12 21:49:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Przedtem należy zacząć dostrzegać różnicę między gatunkami
> drzew owocowych.

Poznacie je po owocach.

Jarek (usłużnie)

--
Czy zbiera się winogrona z cierni lub figi z ostów.

10. Data: 2015-02-12 22:04:07

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poznacie je po owocach.

Hejka. Na bazarku.