Wiosna! :-D

1. Data: 2015-02-11 12:46:09

Temat: Wiosna! :-D
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już zacieram ręce - zaraz będę skiełkowywać paprykę i papryczki, w tym roku
do zestawu wejdą też: nowa odmiana cayenne oraz papryka Ramiro, obie z
nasion pobranych samodzielnie z kupnej "tescowej".
Zakupy nasion nowych odmian dyni w toku. Planuję dodać tę:
http://www.naogrodowej.pl/artykul,Dynia_niebieska___
Marina_di_Choggia,816?PHPSESSID=tl3bbkikfsjvppfmd808
2fjm27
Uważnie wybieram odmiany pomidorów do tegorocznego siewu, więc po namyśle
zmniejszę ich różnorodność, bo większość dostaje zielonej pięty, paskudnej.
Najlepiej bronią się przed tym pomidory amerykańskie koktajlowe podłużne
czerwone i pomarańczowe oraz czarne, także typ San Marzano (świetne na sosy
i przeciery oraz do konserwowania w całości - koniecznie muszą być!).
Na zimnym wschodnim oknie klatki schodowej zaczynają mi kwitnąć (już po raz
trzeci - co roku!) CYMBIDIA! Łał, zazdrośćcie!
Czas pobrać sadzonki z mojej "królewskiej" fuksji na fuksjowe drzewka,
które chcę znowu mieć jak kiedyś.

Gdzie kupić dobrą szalotkę do sadzenia wiosennego? //nie mylić z
dymką=cebulą zwyczajną

2. Data: 2015-02-11 13:00:43

Temat: Re: Wiosna! :-D
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 12:46:09 +0100, XL napisał(a):

> paprykę i papryczki, w tym roku
> do zestawu wejdą też: nowa odmiana cayenne oraz papryka Ramiro, obie z
> nasion pobranych samodzielnie z kupnej "tescowej".

I koniecznie del piquillo! - z Franchi Sementi:
http://www.hiszpania-portal.pl/nowosci/wino-biznes-k
uchnia/pimientos-del-piquillo-rellenos-de-queso-prze
pis,548.html

PS. Aniu, dynię Muscade de Provence też już kupiłam :-)

3. Data: 2015-02-12 00:08:16

Od: user <b...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-11 o 12:46, XL pisze:
> [...]
> które chcę znowu mieć jak kiedyś.
>
> Gdzie kupić dobrą szalotkę do sadzenia wiosennego? //nie mylić z

A kiedy siejesz te papryki ? bo też się przymierzam.

4. Data: 2015-02-12 00:19:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Feb 2015 00:08:16 +0100, user napisał(a):

> A kiedy siejesz te papryki ? bo też się przymierzam.

Dziś nastawiłam w cieple do kiełkowania, na mokrej ligninie, przykryte
oczywiście folią spożywczą z 2-3 dziureczkami od igły. Przypuszczam, że za
kilka dni wyjrzą z nasionek kiełki. No to wtedy pęsetką wybiorę tylko te
skiełkowane nasionka i je już na pewniaka do doniczuszek wsadzę. Czyli to
będzie za około tydzień, bo to z kiełkowaniem bywa różnie, w zależności od
wieku nasion :-)

5. Data: 2015-02-17 23:37:31

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 lutego 2015 13:00:45 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> PS. Aniu, dynię Muscade de Provence też już kupiłam :-)

Och, widzisz... Ja zrobię próbę kiełkowania nasion, które mi zostały z zeszłego roku.
A potem kupię, jeśli będzie trzeba...

Ania

6. Data: 2015-02-18 01:50:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <1...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Och, widzisz... Ja zrobię próbę kiełkowania nasion, które mi zostały z
> zeszłego roku.
> A potem kupię, jeśli będzie trzeba...

Spoko. Ja wypróbowałem maciejkę "przeterminowaną"
i wykiełkowały prawie wszystkie posiane - policzyłem.
10-letnie nasiona szczypiorku nie wykiełkowały, france ;-)

7. Data: 2015-02-18 19:39:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Feb 2015 14:37:31 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Och, widzisz... Ja zrobię próbę kiełkowania nasion, które mi zostały z zeszłego
roku. A potem kupię, jeśli będzie trzeba...

Dynie czasem słabo kiełkują, jeśli starsze nasiona, więc dlatego staram się
co roku kupować nowe - nauczyłam się tego raz na zawsze, kiedy wysiewałam
ze starych i mi albo żadne nie wykiełkowało, albo siewki były zdeformowane
i rachityczne. Co innego nasiona pomidorów, te ładnych parę lat są dobre.

Drzewa umierają stojąc.
Stare nasiona... czy jeszcze żyją?
Cięcie wiśni teraz?
Agrest, usychają liście jakiś oprysk ?