Jak dlugie pranie? I inne pytania dot. nowoczesnych pralek

1. Data: 2005-03-25 23:01:02

Temat: Jak dlugie pranie? I inne pytania dot. nowoczesnych pralek
Od: Olga_z_k <o...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja pralka Candy Aquaviva 1000 ma 8 lat. Mam cicha nadzieje ze jeszcze
pare lat bezawaryjnie pociagnie, ale roznie to bywa. Poniewaz jesli,
tfu tfu, cos sie stanie, na pewno nie bedzie mi sie oplacalo naprawiac.

No i tak czasami mysle sobie o nowej pralce. Z tego co slyszalam te
nowoczesne pralki maja strasznie dlugie cykle prania (np 2 godziny), ale
ciekawa jestem czy wszystkie.

Moja Candy ma 3 programy: delikatne, syntetyki i bawelna. Delikatne trwa
ok 30 minut, bawelna jakies 40-50 min do godziny (nigdy dokladnie nie
zmierzylam, ale zdecydowanie nie wiecej jak 1 godz.) oraz bawelna -
jakies 1godz 10-20min (mniej wiecej). 90 procent prania piore na
syntetykach, po czym jak dochodzi do ostatniego wirowania, recznie
przekrecam na wirowanie od bawelny, coby dobrze odwirowalo. Wzglednie
jak zapomne - po wypraniu po prostu jeszcze raz odwirowuje, wlasnie na
najwyzszym wirowaniu. Srednie pranie lubie najbardziej, dopiera
normalnie, a sa dni ze 4-5 razy ta pralka chodzi, wiec jakby za kazdym
razem bylo po 2 godziny, to bym sie nie wyrobila czasowo.

Poniewaz w zasadzie zadnej innej pralki nowszej od mojej w zyciu nie
obslugiwalam (z wyj. jednej pralko-suszarki, ale te mnie nie
interesuja), zastanawiam sie jakby to bylo w nowej. Ile to pranie trwa,
takie srednie, zeby mi normalnie wypralo i czy moge tak jak tu po prostu
odwirowac na max po srednim praniu? Napiszcie prosze w jakich modelach
jak to u Was wyglada.

I jeszcze jedno mnie zastanawia. Kiedys, w niektorych pralkach bylo cos
takiego jak pranie wstepne. U mnie jest tylko plukanie i jak sie skonczy
- musze recznie nastawic na odpowiednie pranie, pralka wtedy bierze
proszek tylko raz. A ja bym chciala zeby od razu prala dwa razy, raz
krotko wyplukala w jednym i potem juz "czysty" proszek brala drugi raz
bez zadnego recznego przestawiania. Sa takie?

Dzieki za ew. odpowiedzi

Ola

2. Data: 2005-03-25 23:03:56

Od: Olga_z_k <o...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga_z_k wrote:

> [...]
> ok 30 minut, bawelna jakies 40-50 min do godziny (nigdy dokladnie nie
> zmierzylam, ale zdecydowanie nie wiecej jak 1 godz.) oraz bawelna -

Zapomnialam dopisac - mowa o temp. 40-50 stopni. Na wyzszej trwa ciut
dluzej, ale rzadko piore na wyzszej. No i moja pralka ma osobne pokretlo
do temperatury co mi sie bardzo podoba i przydaje czesto.

Ola

3. Data: 2005-03-25 23:15:59

Od: " Eddie" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga_z_k <o...@T...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> normalnie, a sa dni ze 4-5 razy ta pralka chodzi, wiec jakby za kazdym
> razem bylo po 2 godziny, to bym sie nie wyrobila czasowo.

Mój w miarę nowy Electrolux - przykłady:

Wełna 0-40^oC - 53 min.
tkaniny delikatne 30-40^oC - 64 min
syntetyki 30-60^oC - 89 min
bawełna, nietrwałe kolory 30-40^oC - 130 min
bielizna 60^oC - 133min
"gotowanie" 95^oC - 151 min
Powyzsze czasy ulegają drastycznemu skróceniu po wciśnieci
przycisku "szybkiego prania".
pranie expresowe 30^oC - 30 minut.

4. Data: 2005-03-25 23:20:45

Temat: Jeszcze woda i energia
Od: " Eddie" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2005-03-28 17:26:03

Od: "magia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Olga_z_k" <o...@T...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> odwirowac na max po srednim praniu? Napiszcie prosze w jakich modelach jak

Moj 2-letni Indesit WES9X:

Bawelna:
- pranie zwykle + wstepne 90' - 2:20h
- pranie zwykle +wstepne mnie j zabrudzone: 90' - 2:05
- pranie zwykle 60' - 2:10
- pranie zwykle 40' - 1:26
- pranie zwykle 30' - 1:15

Tkaniny syntetyczne:
- pranie ubran o kolorach wytrzymal. 60' - 1:34
- pranie ubran o kolorach delikatnych 50' - 1:29
- pranie ubran o kolorach delikatnych 40' - 1:09
- program krotki 30' - 0:30

Tkaniny delikatne:
- pranie reczne, welna 40' - 0:49
- firnaki, jedwab, wiskoza 30' - 1:00

+ programy dodatkowe
- plukanie lekkie - 0:34
- plukanie mocne - 0:42
- odwirowanie - 0:14
- odwirowanie lekkie - 0:10
- wypuszczanie wody - 0:02

Najczesciej korzystam z 3 programow do tkanin syntent, ale piore w nich
zazwyczaj bawelne.

> [...]
> wyplukala w jednym i potem juz "czysty" proszek brala drugi raz bez
> zadnego recznego przestawiania. Sa takie?

Sa. Moja pralka ma 2 programy z praniem wstepnym.
Szufladka na proszek ma 3 przegrodki: pranie wstepne, pranie zwykle,
plukanie
Jak chcesz pranie zwykle + wstepne to sypiesz proszek do obu przegrodek i
wybierajc program 1 lub 2 pralka robi tak jak napisalas wyzej, najpierw
pobiera proszek z przegrodki 1, zrobi co trzeba i pozniej proszek z
przegrodki 2.
Robi toto automatycznie, ja raz wlaczam program i wiecej sie do niej nie
dotykam dopoki nie skonczy prac.

m.

Czy moze byc pełnomocnik w spółdzielni????
alternatywa dla Geberitu
Parowar czy kombiwar?
Przytul Mnie
Solar metodą amatorską - pytań kilka