Jak długo kiełkuje trawa?

11. Data: 2015-05-18 19:02:38

Temat: Re: Jak długo kiełkuje trawa?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-18 o 17:08, Dirko pisze:

> Hejka. Zupełnie niespodziewanie znalazłszy się w tematyce kolejowej
> wypada mi wszakże dostrzec różnicę między Pendolino a taborem kolei
> regionalnych (tzw. kiblami).

Jeśli ktoś chce jechać szybko, luksusowo oraz _pewnie_, to niestety
przeterminowany tabor musi wymienić na nowy, a nie wsiadać do pociągu
byle jakiego.

> Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
> trawy z piwniczki?

Zaryzykować i wysiać w miejsce docelowe, jak sądzę.

Ewa

12. Data: 2015-05-18 21:26:53

Temat: Odp: Jak długo kiełkuje trawa?
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" wnet habilitowany:

> Kilka dni temu wysiałem nasiona trawy. Jest tego w sumie może z 10 mkw.
> Podlewam, czekam i jak dotąd nic. Obawiam się, że moje nasiona były
> "kaputt", bo wziąłem z piwnicy paczkę, która leżakuje od 2013, o ile nie
> 2012 roku.
> Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy
> zachowują zdolność kiełkowania?
> Jacek

Ja zaproponuję rozwiązanie, które jest może zbyt proste, ale miast
doktoryzować się w trawnikach nie lepiej dokupić paczkę nasion za 2 dychy i
dosiać?

Pozdrawiam Johnny

13. Data: 2015-05-18 23:33:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Zaryzykować i wysiać w miejsce docelowe, jak sądzę.

Ryzyko zostało podjęte, miejsce docelowe obsiane. Tak to zrozumiałem.
Jedyne wątpliwości dotyczą tego, czy czekać cztery tygodnie na wynik
próby kiełkowania prowadzonej 'in situ', czy dla pewności od razu
dosiać nasion świeżych (ile właściwie kosztują nasiona na dziesięć
metrów kwadratowych trawnika?), by mieć pewność, że będzie szybko.

Grupę podczytuję od bardzo dawna, prawie od początku jej istnienia.
Pisuję od niedana, można powiedzieć, że ledwie od kilku chwil. Ale
większość z tych chwil zajęło mi zrozumienie, że nie dla wszystkich
"rec" znaczy to samo. Ja, gdyby mi się przyśniła w nocy Idea Trawnika,
to bym zrobił wszystko, by ten zielony dywan mieć jak najwcześniej.
Też bym może już po trzech dniach słał pytania, czy aby nie za długie
to czekanie. Zrozumiałem jednak, że powinno być tu miejsce i dla tych,
co muszą Rodzinę zdrowo wykarnić, choćby i pomidorem z zieloną piętką.
Albo dla tych, którzy nade wszystko zważają na to, by jakieś ziarenko
się nie zmarnowało, a ogród był produkcujny. Każdy ma takie "rec", na
jakie zasłużył.

Jarek

PS
Ja bym rozsypał ptaszkom. Wróblom albo sikorkom. Właściwie każdy ptak
dobry, który przyleci. A jak one ładnie ćwierkają! O tej porze roku
zwłaszcza.

--
Tak bowiem jest: kto skąpo sieje, ten skąpo i zbiera, kto zaś hojnie
sieje, ten hojnie też zbierać będzie.

14. Data: 2015-05-19 00:10:54

Temat: Re: Odp: Jak długo kiełkuje trawa?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Johnny napisał:

> [...]
> 2 dychy i dosiać?

"Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
trawy z piwniczki" -- pozwolę sobie zacytować Klasyka (przez jak największe
"K" ze wszystkich "K").

--
Jarek

15. Data: 2015-05-19 08:14:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ryzyko zostało podjęte, miejsce docelowe obsiane. Tak to zrozumiałem.

Rzeczywiście. Zmylił mnie ten odwrót w kierunku wcześniejszych
eksperymentów.

> (ile właściwie kosztują nasiona na dziesięć
> metrów kwadratowych trawnika?)

Pewnie z 10zł.

> Ja bym rozsypał ptaszkom. Wróblom albo sikorkom. Właściwie każdy ptak
> dobry, który przyleci. A jak one ładnie ćwierkają! O tej porze roku
> zwłaszcza.

Myślę, że ptaki nie będą się długo zastanawiać, czy to dla nich
rozsypane, czy z przeznaczeniem na trawnik, i prędzej czy później
rozwiążą tę sytuację. No, ale też troszkę trzeba poczekać.

BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami? Nie żebym nie
chciała się z ptaszkami podzielić, ale boję się, że to one nie podzielą
się ze mną, jak to miało miejsce w zeszłym roku. A kwitnie obficie i już
widzę doglądających ją amatorów.

Ewa

16. Data: 2015-05-19 08:22:12

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-19 o 08:14, FEniks pisze:
BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami?

Borówki, wiśnie, czeresienki, czy co jeszcze Ci owocuje. Stara firanka.
Jeśli nie masz, to z lumpeksu. Wypraktykowane.
--
B.

17. Data: 2015-05-19 10:08:58

Od: Agent0700 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-17 o 07:51, Jacek pisze:
> [...]
> 2012 roku.
> Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy

Witam

Ja kiedyś wysiałem nasiona zeszłoroczne - nie wzeszły :-(

Nie kupowałem nowej paczki więc wiem na pewno, do jesieni rosły chwasty.

18. Data: 2015-05-19 15:09:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-19 o 08:22, bbjk pisze:
> W dniu 2015-05-19 o 08:14, FEniks pisze:
> BTW Co zrobić, żeby ochronić borówki przed szpakami?
>
> Borówki, wiśnie, czeresienki, czy co jeszcze Ci owocuje. Stara
> firanka. Jeśli nie masz, to z lumpeksu. Wypraktykowane.

Dzięki, super pomysł. Szpaki się zdziwią.

Ewa

19. Data: 2015-05-19 19:49:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Rzeczywiście. Zmylił mnie ten odwrót w kierunku wcześniejszych
> eksperymentów.

Ja zrozumiałem, że eksperymenty miały być późniejsze -- wysiać jeszcze
raz, laboratoryjnie. Potem wyliczyć siłę kiełkowania według wzorów
podanych w linku. Eksperyment miał być lekiem na zasiane zwątpienie.

> Pewnie z 10zł.

Zaguglałem. Ceny kilogramowych opakowań od 15 zł, w większych wychodzi
taniej. Piszą, że to na 50 metrów. Czyli za te 10 metrów będzie ze
trzy złote (tylko później co chwilę trzeba wracać do pytania, co zrobić
z ledwie napoczętą paczką nasion w piwniczce).

> Myślę, że ptaki nie będą się długo zastanawiać, czy to dla nich
> rozsypane, czy z przeznaczeniem na trawnik, i prędzej czy później
> rozwiążą tę sytuację. No, ale też troszkę trzeba poczekać.

Prowadząc równoległy wysiew laboratoryjny, zdolny eksperymentator będzie
w stanie wyliczyć współczynnik wydziobu. Wiedza jest warościa samą
w sobie, więc warto.

--
Jarek

20. Data: 2015-05-19 19:51:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agent0700 pisze:

> Ja kiedyś wysiałem nasiona zeszłoroczne - nie wzeszły :-(
>
> Nie kupowałem nowej paczki więc wiem na pewno, do jesieni rosły chwasty.

Nasiona wysiewnae na trawniki, to przeważnie mieszanki. Ja bym się
obiawiał, że nawet jak coś wzejdzie, to nie wszystko, co potrzebne
-- bo jednym gatunkom zdolności mijają szybciej, innym wolniej.
Ale ja się nie znam -- Prawdziwy Ogrodnik zrobi wysiew próbny na
ligninie, a potem Wprawnym Okiem określi, który kiełek to rajgras,
który wiechlina, który kostrzewa. A potem porachuje, czy proporcje
zgadzają się z założeniami.

--
Jarek

Skąd załatwić transport/przyczepę?