Jak długo kiełkuje trawa?

1. Data: 2015-05-17 07:51:24

Temat: Jak długo kiełkuje trawa?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu wysiałem nasiona trawy. Jest tego w sumie może z 10 mkw.
Podlewam, czekam i jak dotąd nic. Obawiam się, że moje nasiona były
"kaputt", bo wziąłem z piwnicy paczkę, która leżakuje od 2013, o ile nie
2012 roku.
Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy
zachowują zdolność kiełkowania?
Jacek

2. Data: 2015-05-17 20:18:40

Temat: Re: Jak długo kiełkuje trawa?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> 2012 roku.
> Pytania do Was? Jak długo kiełkuje trawa? Jak długo nasiona trawy

Hejka.
"Wbrew obiegowej opinii trawa kiełkuje bardzo długo, nawet do 4 tygodni w
optymalncyh warunkach. Proces ten jest uzależniony od warunków pogodowych i
wilgotności podłoża oraz od wartości siewnej samych
nasionhttp://www.trawnik.com/?aktyw_kat=30#.VVjY1lKg
p9k
Nasiona zachowują zdolność kiełkowania około dwóch lat.
Pozdrawiam trawnikowo Ja...cki

3. Data: 2015-05-17 20:54:05

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-17 o 20:18, Dirko pisze:
> Nasiona zachowują zdolność kiełkowania około dwóch lat.
> Pozdrawiam trawnikowo Ja...cki
No właśnie: jak rozumieć tę zdolność kiełkowania? Czy nasiona powiedzmy
3-letnie wykiełkują dajmy na to w 50% czy też wcale?
Jacek

4. Data: 2015-05-17 21:41:33

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie: jak rozumieć tę zdolność kiełkowania? Czy nasiona powiedzmy
> 3-letnie wykiełkują dajmy na to w 50% czy też wcale?

Hejka. Gdy mamy wątpliwości co do jakości nasion to wcześniej robimy
próbę kiełkowania nasion.
http://www.zielonyogrodek.pl/domowy-sposob-na-sprawd
zenie-zdolnosci-kielkowania-nasion
Pozdrawiam operatywnie Ja...cki

5. Data: 2015-05-17 22:08:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Gdy mamy wątpliwości co do jakości nasion to wcześniej robimy
> próbę kiełkowania nasion.
> http://www.zielonyogrodek.pl/domowy-sposob-na-sprawd
zenie-zdolnosci-kielkowania-nasion

I czekamy na wynik próby wspomniane wcześniej cztery tygodnie, aby dopiero
potem dokonać Siewu Zasadniczego? Dziesięciometrowe poletko, to jak raz
areał dobry na takie próbne kiełkowanie. Można więc operatywnie czekać
do Bożego Ciała i komisyjnie policzyć kiełki. Można też od razu rozrzutnie
rozsypać kilka garści nowo nabytych nasion o już sprawdzonej zdolności
kiełkowania.

> Pozdrawiam operatywnie Ja...cki

Jarek (racjonalnie)

--
-- A może byśmy coś zasiali?
-- A na ten przykład co?

6. Data: 2015-05-18 11:35:57

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można więc operatywnie czekać
> do Bożego Ciała i komisyjnie policzyć kiełki. Można też od razu rozrzutnie
> rozsypać kilka garści nowo nabytych nasion o już sprawdzonej zdolności
> kiełkowania.

Hejka. Może dobrze, że ten kto wymyślił próbę kiełkowania nasion nie
znał Ciebie bo z pewnościa wybiłbyś mu takie eksperymenty z głowy.
Pozdrawiam nieatrakcyjnie Ja...cki

7. Data: 2015-05-18 13:38:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-18 o 11:35, Dirko pisze:
> [...]
>>>

> Hejka. Może dobrze, że ten kto wymyślił próbę kiełkowania nasion
> nie znał Ciebie bo z pewnościa wybiłbyś mu takie eksperymenty z głowy.

O ile dobrze zrozumiałam, to wręcz przeciwnie - Jarek zachęca do
poszerzenia eksperymentu! I - logicznie rzecz biorąc - wątkotwórca nic
na tym nie traci, a zwłaszcza czasu.

Ewa

8. Data: 2015-05-18 14:37:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - logicznie rzecz biorąc - wątkotwórca nic na tym nie traci, a zwłaszcza
> czasu.

Hejka. Jeżeli chodzi o nietracenie czasu to wątkotwórca mógłby nabyć
trawnik z rolki i wkrótce po rozłożeniu cieszyć się jego widokiem .
Tylko co z tymi starymi nasionami z piwniczki?
Pozdrawiam ekspresowo Ja...cki

9. Data: 2015-05-18 16:31:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-18 o 14:37, Dirko pisze:

> Hejka. Jeżeli chodzi o nietracenie czasu to wątkotwórca mógłby
> nabyć trawnik z rolki i wkrótce po rozłożeniu cieszyć się jego widokiem .
> Tylko co z tymi starymi nasionami z piwniczki?

Nie musi być od razu ekspres, wystarczy pośpieszny bez przesiadki. :)
A jeśli chodzi o trawę z rolki - moi sąsiedzi sobie taki rozwinęli i
służy im dzielnie już od kilku lat, więc na mały ogródek to nie taki
znowu głupi pomysł. Ale potem i tak trzeba o niego dbać jak o zwykły.

Ewa

10. Data: 2015-05-18 17:08:25

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musi być od razu ekspres, wystarczy pośpieszny bez przesiadki. :)

Hejka. Zupełnie niespodziewanie znalazłszy się w tematyce kolejowej
wypada mi wszakże dostrzec różnicę między Pendolino a taborem kolei
regionalnych (tzw. kiblami).
Nie mniej jednak wypada wrócić do pytania, co z tymi starymi nasionami
trawy z piwniczki?
Pozdrawiam behawiorystycznie Ja...cki

Skąd załatwić transport/przyczepę?
Bez