Jak jest zbudowana swiadomosc ?

21. Data: 2008-01-29 17:59:55

Temat: Re: Jak jest zbudowana swiadomosc ?
Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:fnnnk6$kjk$1@news.onet.pl...

> Istnienie podobnej ludziom świadomości [jej poziomu]
> u innych gatunków [przodków ewolucyjnych] niezbyt się
> raczej da udowodnić.

Pisałem, że "świadomość ludzka wyrosła na bazie
świadomości maupiej", a nie że jest z nią tożsama.

>No chyba że jednak...to czekam.
> Ewolucja świadomości, jak w wypadku ludzkiej jednostki
> tak w wypadku procesu ewolucyjnego jest wg mnie czymś
> bardzo prawdopodobnym,

Inna możliwość to zawleczenie świadomości z kosmosu
w taki lub inny sposób, tak ?

>aczkolwiek chodzi o ów "poziom"
> od którego można o jakimś gatunku [bycie jednostkowym]
> powiedziec że jest inteligentny. Wg tego co gdzieś
> tam pamiętam chodzi o umiejętność samoświadomości...
> ale chyba nie tylko...bo ponoć jakieś zwierzaki też
> wiedzą że w lustrze to one [albo mi się zdaje że to
> gdzieś na delfinach czy np słoniach stwierdzono...]

Szympansy spokojnie rozpoznają się w lustrach :o)

zdar

j. pusty

22. Data: 2008-01-29 18:22:13

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "() pusty" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pisałem, że "świadomość ludzka wyrosła na bazie
> świadomości maupiej", a nie że jest z nią tożsama.

A ja napisałem że TA baza to również aminokwasy z jakich
?"się"? zsyntetyzowało DNA...[w procesie ewolucji?]...
i nie jestem pewien czy świadomość nie należy przypadkiem
do zbioru interakcji w świecie zjawisk kwantowych...lub nawet
może funkcjonować bez całego neuronalnego oprzyrządowania...

> Inna możliwość to zawleczenie świadomości z kosmosu
> w taki lub inny sposób, tak ?

Mój drogi. To ty nie jesteś jeszcze !świadomy! że żyjesz
nie poza ale W kosmosie? ;) Ziemia to swoisty statek kosmiczny
a my jesteśmy tegoż załogantami...więc mówić że coś zawleczono
z kosmosu to tak jakbyś mówił że pies ci przywlókł kleszcza
z trawnika sąsiadów przez jaki akurat przebiegł ;)

> Szympansy spokojnie rozpoznają się w lustrach :o)

Same -nie. A inne zwierzaki też je mają- i co? I nic.

23. Data: 2008-01-29 19:10:57

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do zbioru interakcji w świecie zjawisk kwantowych...lub nawet
> może funkcjonować bez całego neuronalnego oprzyrządowania...

Czyli w absolutnej pustce ? :o/
Albo świadomość moze być absolutną pustką ?

> [...]
> z kosmosu to tak jakbyś mówił że pies ci przywlókł kleszcza
> z trawnika sąsiadów przez jaki akurat przebiegł ;)

I co w tym dziwnego ?

> Same -nie.

A niby jak ?

>A inne zwierzaki też je mają- i co? I nic.

A czego się spodziewałeś ?

j. pusty

24. Data: 2008-01-29 19:43:48

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Czyli w absolutnej pustce ? :o/
> Albo świadomość moze być absolutną pustką ?

Pitolisz brat [z tą pustką]...

> I co w tym dziwnego ?

To nie ja się pytałem czy kosmos jest taki [lub inny] acz
w domyśle nierealny jako źródło np zawleczenia życia,
więc i w efekcie ewolucji [tegoż samo]świadomości...
ale ty...a teraz się dziwisz skąd wywód...?

> A niby jak ?

Przeczytałem "synapsy".
Synapsy same się w lustrach nie rozpoznają.
Swoją drogą ciekawe co się samo rozpoznaje.

> A czego się spodziewałeś ?

W kontekście posiadania synaps i braku świadomości swego odbicia w lustrze
to spodziewałem się że twierdzisz iż jednak to dziwne i niespodziewane...

25. Data: 2008-01-29 20:45:03

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> Są bodźce, ale póki nie ma świadomości, to nie są rejestrowane trwale i
> świadomie przetwarzane w reakcje. Do pewnego momentu te reakcje są tylko
> odruchami, a to nie jest działanie świadomości.

No ale świadomość jest uwikłana w odruchy, tak ?

> --
> XL wiosenna
> ===========================================

pusty

26. Data: 2008-01-29 20:46:48

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> Skoro wierzysz w reinkarnację,

Nie wierzę, ale niektórzy się upierają, a ja chcę to wykluczyć
lub potwierdzić... :o)

>to pomyśl: dlaczego nie pamiętamy swego
> poprzedniego wcielenia? - widocznie po drodze następuje jakiś głęboki
> format... jak to się dzieje z dyskiem twardym komputera.

Niektórzy twierdzą, że pamiętają albo że to można
sobie przypomnieć podczas hipnozy czy cuś...

> XL wiosenna
> ===========================================

pusty

27. Data: 2008-01-29 20:49:36

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Pitolisz brat [z tą pustką]...

A co jest nie tak z pustką ? :o/

j. pusty

28. Data: 2008-01-29 21:10:27

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co jest nie tak z pustką ? :o/

Że lejesz równo mimo iż
ponoć nie masz z czego ;)

29. Data: 2008-01-29 21:14:21

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Że lejesz równo mimo iż
> ponoć nie masz z czego ;)

Mozesz powiedzieć na ten temat
coś konkretnego, czy tylko takie tam... ?

j. pusty

30. Data: 2008-01-29 21:46:21

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Mozesz powiedzieć na ten temat
> coś konkretnego, czy tylko takie tam... ?

O nie! Komplementów odemnie nie wymagaj ;P

natretni ludzie- jak się ich pozbyć?
Gdzie jest problem?
TUSEK
Re: litera kontra cyfra