Jak jest zbudowana swiadomosc ?

1. Data: 2008-01-28 20:12:05

Temat: Re: Jak jest zbudowana swiadomosc ?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1ahs493ny6kmw$.flcg6texo3sn$.dlg@40tude.net...

> To wiedzą tylko wariaci - chcesz być koniecznie jednym z nich?
> ;-)

> Wiem, o co Ci chodzi, ale to na pewno nie to samo.
> zawiązywanie sie świadomości następuje tylko w "czystym" informacyjnie
> mózgu. Czyli w okresie płodowym.

Heh...żeby był jakiś okres "czysty"...
Bodźce są [zdaje się] od samego początku
-zaistnienia pojedynczych neuronów- do nich
doprowadzane i stanowią odczytywaną informację

2. Data: 2008-01-28 20:34:58

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro wierzysz w reinkarnację, to pomyśl: dlaczego nie pamiętamy swego
> poprzedniego wcielenia? - widocznie po drodze następuje jakiś głęboki
> format... jak to się dzieje z dyskiem twardym komputera.

Jeśli można się zjednoczyć mistycznie z Jezusem...można i z biedronką...
ot tajemnica wszechstronności ludzkiej świadomości.

3. Data: 2008-01-28 20:48:45

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są bodźce, ale póki nie ma świadomości, to nie są rejestrowane trwale i
> świadomie przetwarzane w reakcje. Do pewnego momentu te reakcje są tylko
> odruchami, a to nie jest działanie świadomości.

Nie ma jakiegoś nagłego skoku/granicy jakościowej czy ilościowej
przetwarzanych informacji -które to zdarzenie/chwilę/punkt
moznaby nazwać początkiem świadomości. Ona kształtuje się
stopniowo...wzrasta powoli- obejmując kolejne obszary
percepcji bodźców i ich wzajemnego kojarzenia...

4. Data: 2008-01-28 20:55:58

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "() pusty" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> No ale świadomość jest uwikłana w odruchy, tak ?

Świadomośc może [ale nie musi] istnieć równolegle do odruchów.

5. Data: 2008-01-28 20:57:22

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> Nie wierzę, ale niektórzy się upierają, a ja chcę to wykluczyć
> lub potwierdzić... :o)

> Niektórzy twierdzą, że pamiętają albo że to można
> sobie przypomnieć podczas hipnozy czy cuś...

Tyle że nikt tak naprawdę nie wie co się odtwarza podczas hipnozy.
Może ostatnio oglądnięty film "z archiwum x" albo "ja klaudiusz"?

6. Data: 2008-01-28 21:45:17

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Świadomośc może [ale nie musi] istnieć równolegle do odruchów.

A skąd to wiemy ?
Twoja nie powstała na bazie zwierzęcych odruchów ?
A na bazie czego ?

pusty

7. Data: 2008-01-28 21:46:45

Od: "\(\) pusty" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> Tyle że nikt tak naprawdę nie wie co się odtwarza podczas hipnozy.
> Może ostatnio oglądnięty film "z archiwum x" albo "ja klaudiusz"?

A może właśnie to, co tam sie zapisało w genach ?
Podobno niektórzy gadają językami, których sie nigdy nie uczyli :o/

pusty

8. Data: 2008-01-28 22:04:56

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> A skąd to wiemy ?
> Twoja nie powstała na bazie zwierzęcych odruchów ?
> A na bazie czego ?

Odruch to coś co się dzieje niezaleznie od tego czy jesteś tego świadomy.
Ale bez świadomości nie wiesz że akurat zadziałałeś odruchowo lub nie.
A że mogła powstać jako kolejny odruch? A mogła...tyle że to akurat
trudno sprawdzić. No chyba ze ktos ma jakiś pomysł...

9. Data: 2008-01-28 22:12:46

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

> A może właśnie to, co tam sie zapisało w genach ?
> Podobno niektórzy gadają językami, których sie nigdy nie uczyli :o/

Ale to akurat może być przekazywane do mózgu na
zupełnie innej platformie informacyjnej niż geny.
Właściwie na razie nie ustalimy skąd to... ;)

10. Data: 2008-01-28 22:45:49

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j.pusty" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś już to wie ?
>
> j.pusty
>
> Ps. I czy budzenie się ze snu jest tym samym,
> czym jest zawiązywanie się świadomości...?

A po co ci ta wiedza? Do czego?

natretni ludzie- jak się ich pozbyć?
Gdzie jest problem?
TUSEK