Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?

następny post »
Data: 2006-05-23 13:00:48
Temat: Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?
Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl>

Posadziłem miesiąc temu trochę sadzonek ( pochodzących z Jasła od
R.Myśliwca )
Sadzonki są szczepione na podkładkach i mają po dwie krótkie łozy z 4 - 5
pąkami.
Teraz mają po kilka pędów.
Czy sadzonki winienem traktować jak w pierwszym czy drugim okresie
wegetacyjnym.
W szkółce powiedziano abym traktował je jako dwuletnie ( tzn. że obecny
sezon jest dla nich drugim )
Zamierzam prowadzić je w formie guyot'a dlatego moje wątpliwości ( zostawić
jeden czy dwa pędy na przyszły rok )

Pozdrawiam
YOU_rek