Jak mówić o swojej ... ?

1. Data: 2000-10-20 06:38:51

Temat: Jak mówić o swojej ... ?
Od: "Brian" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielokropek w temacie oznacza, że chciałbym tam coś wstawić, ale mam
problem.

Chodzi o to jak mówić innym ludziom o swojej partnerce ?
Kilka słów wyjaśnienia.
Zyją sobie kobieta i mężczyzna w udanym związku, mieszkają razem, ale nie
mają ślubu. Nie ulega wątpliwośći, że "są ze sobą", chociaż tego nie
uprawomocnili.
Kobiety mówią często na swojego partnera "mój facet". Nikt się nie obraża.
Każdy wie o co chodzi i brzmi to dobrze.

Ale jak powinien powiedzieć mężczyzna o kobiecie ludziom, którzy jej nie
znają (nie może mówić o niej po imieniu Ewa, Gosia czy Ania). W języku
polskim jest z tym spory problem. Ja mam często problem, żeby komuś o niej
wspomnieć, bez zorwodzenia się nad tym.
Moja kobieta ?
Brzmi bardzo ubezwłasnowonolniojąco. Jest moja. Jest kobietą (co sugeruje,
że traktuję ja jak kobietę, a nie jak partnera).
Moja dziewczyna ?
Jesteśmy oboje lekko po 30. Brzmi to, jakbym chciał się zgrywać na
nastolatka.
Maja partnerka ?
Sugeruje raczej jakiś interes. Nie jest jednoznaczne.

Są jeszcze inne określenia: niunia (niektóre się strasznie obrażają), różne
pieszczotliwe do wyrzygania zdrobnienia.
A jeśli chcę powiedzieć, komuś w moim wieku, kogo dobrze nie znam, o NIEJ,
bez tłumaczenia jaki jest między nami układ ...

Może ktoś z was zaproponuje coś sensownego.

Tylko nie cytujcie mi obcych języków. W kulturach w których takie związki są
powszechne, język też się do tego dostosował.

Pozdrowienia

--
Brian (facet)

b...@e...pl
#Life is the bitch and then you die#

1. Data: 2000-10-20 06:58:00

Temat: Re: Jak mówić o swojej ... ?
Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Brian <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8sop7f$ita$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> Tylko nie cytujcie mi obcych języków. W kulturach w których takie związki

> powszechne, język też się do tego dostosował.

A jak brzmi: moja nieślubna? / konkubina/.

1. Data: 2000-10-20 09:02:23

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja ukochana
spider.

1. Data: 2000-10-20 09:40:37

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bez tłumaczenia jaki jest między nami układ ...
>
> Może ktoś z was zaproponuje coś sensownego.

Może - Mój Człowiek?;)))
Ale wtedy mężczyźni się obrażą....

Proponuję:
"Moja Przystań"

Ahoj!
Eva

1. Data: 2000-10-20 10:44:33

Od: "LeFF" <w...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moja ukochana
> spider.

Moja Pani...

vVojtek.

1. Data: 2000-10-20 11:21:46

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Brian wrote:
> Chodzi o to jak mówić innym ludziom o swojej partnerce ?
[..]

narzeczona
[Moja] połowica (trąci myszką, ale najlepiej oddaje stan paramałżeński)
moja [lepsza/urocza] połówka.

ukochana
umiłowana
moja dama
moja babka
luba
oblubienica
pani serca
pani domu
moja jedyna
[moja] wybranka
żartobliwie: [przyszła] matka moich dzieci ;)

pozdrawiam
Arek

--
Ważne dla osób łączących się przez numer 0 202122
TP SA zwraca pieniądze! http://www.eteria.net

1. Data: 2000-10-20 16:37:47

Temat: Odp: Jak mówić o swojej ... ?
Od: "Lilka" <l...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Brian <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8sop7f$ita$...@n...tpi.pl...

> Chodzi o to jak mówić innym ludziom o swojej partnerce ?

Mnie sie najbardziej sensowne wydaje moja przyjaciółka, albo wlasnie moja
dziewczyna, nie szkodzi ze macie po 30tce.

Lilka

1. Data: 2000-10-20 16:57:02

Od: "Steerpik" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej...

Brian wrote in message news:8sop7f$ita$1@news.tpi.pl...

> Wielokropek w temacie oznacza, że chciałbym tam coś wstawić, ale mam
> problem.

a ja bym powiedział
"Moja Kobieta"
- tak samo o każdej Znaczącej Partnerce,
bez wzgledu na jej status formalny ;).

--
Steerpik (oczywiście)
- - - - - -

1. Data: 2000-10-20 18:59:55

Od: Michal <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja (tu imie), np. moja Asia
bylem wczoraj z moja Asia w...

-Verset-

1. Data: 2000-10-20 19:00:38

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Brzmi bardzo ubezwłasnowonolniojąco. Jest moja. Jest kobietą (co sugeruje,
> że traktuję ja jak kobietę, a nie jak partnera).

??? A czy jak ja powiem "mój mężczyzna" to sugeruje, że traktuję go jak
mężczyznę, a nie jak partnera? ;) Co ma jedno do drugiego?

Pozdrówka,
Diana

Łacina
Prosto w serce
sytuacje spoleczne dzieci w rodzinie uzależnionej
depresja&alkoholizm
Medytacja transcendentalna