Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?

1. Data: 2002-01-18 11:51:00

Temat: Re: Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...com.pl> napisał w wiadomości
news:a28thb$h6l$1@news.tpi.pl...

> Chyba jednak nie. Moje mieszkanie (odbior za 2 tygodnie) ma tylko lazienke
> zabezpieczoną różnicowoprądowo

W takim razie to widac zalezy od rejonu. W moim mieszkaniu roznicowka odcina
wszystko, podobnie tez bylo we wszystkich nowszych instalacjach, jakie
widzialem.

J.

1. Data: 2002-01-18 14:39:54

Od: "Jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> napisał w
wiadomości news:a27ftk$nhs$1@kujawiak.man.lodz.pl...

Witam
Sprawdzanie wskaznikiem neonowym czesto wprowadza w blad.
Jezeli przewod ktory sprawdzasz jest nieuzerowany i lezy obok przewodu
w ktorym leci faza to zaindukuje sie w nim napiecie i wskaznik zaswieci
a pradu w nim nie ma .Jedyny pewny probnik to zarowka.
Tak czy owak gdzies masz przerwe i trzeba szukac.
pozdroo
Jacek

1. Data: 2002-01-18 14:49:31

Od: n...@r...pl (Wojciech) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jan 2002 15:39:54 +0100, Jacek <j...@t...pl> wrote:

> [...]
>a pradu w nim nie ma .Jedyny pewny probnik to zarowka.
>Tak czy owak gdzies masz przerwe i trzeba szukac.

no coz,
zarowka podlaczona do tego gniazdka nie swieci.
czyli szukanie puszki i sprawdzanie kabli mnie czeka:((
dzieki za info

--
Wojtek
k...@r...pl

1. Data: 2002-01-18 17:52:42

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lazienkach

> Chyba jednak nie. Moje mieszkanie (odbior za 2 tygodnie) ma tylko lazienke
> zabezpieczoną różnicowoprądowo
>
> Zaslav

Oczywiście nie ma, żadnego obowiązku ochrony przy za pomocą różnicówki.
Jest to tylko jeden z wielu sposobów ochrony i może być stosowany do całości
obiektu, wybranego obwodu a nawet tylko do konkretnego odbiornika. jest to
jednak w chwili obecnej bardzo skuteczny środek ochrony przeciw-
porażeniowej.

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2002-01-18 18:03:44

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> napisał w
wiadomości news:a29n7s$ab9$1@kujawiak.man.lodz.pl...

> [...]
> obiektu, wybranego obwodu a nawet tylko do konkretnego odbiornika. jest to
> jednak w chwili obecnej bardzo skuteczny środek ochrony przeciw-

Tez niedokladnie tak. Mialem kiedys w rekach Polska norme numeru nie
pamietam, i tam stalo jak byk ze w nowo oddawanych mieszkaniach lazienka
musi byc zabezpieczona roznicowopradowo. Z tym ze to bylo 10 lat temu - ale
nie sadze zeby zniesiono obowiazek.

Zaslav

1. Data: 2002-01-18 18:55:31

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamietam, i tam stalo jak byk ze w nowo oddawanych mieszkaniach lazienka
> musi byc zabezpieczona roznicowopradowo. Z tym ze to bylo 10 lat temu -

Chyba to nie była Polska Norma bo w tym czasie obowiązywała norma gdzieś
chyba z 1976 r a ta o takim sposobie zabezpieczeń co najwyżej mogła
wspominać.
Zabezpieczenia różnicowo-prądowe jako środek ochrony dodatkowej pojawiły się
na naszym rynku gdzieś na początku lat 90-tych.
Ponadto Norma nie określa rodzaju zabezpieczenia a jedynie warunek jakim
jest zapewnienie odpowiednio szybkiego czasu wyłączenia w zależności od
warunków panujących w zabezpieczanym pomieszczeniu.
Wybór środka ochrony dodatkowej zależy wyłącznie od projektującego.

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2002-01-18 19:39:10

Od: "Jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech" <n...@r...pl> napisał w wiadomości

> no coz,
> zarowka podlaczona do tego gniazdka nie swieci.
> czyli szukanie puszki i sprawdzanie kabli mnie czeka:((
> dzieki za info
szukanie cie nie ominie czy zero czy faza ,
a tak a propo to mieszkasz w bloku czy domu bo jezeli w bloku to gniazda sa
laczone
bez puszek ewentualnie jedna pod bezpiecznikami.Czyli usterka bedzie w
pierwszym
gnizdzie bez pradu lub w ostatnim ktorym prad jest.
Czesto bywa ze usterka jest w jakims zapomnianym gniazdku za szafa lub innym
meblem.
Wydaje sie ze w nieuzywanym nic sie nie stanie ale przy szeregowym laczeniu
gniazd
nawet takie sie uszkadzaja.
pozdroo
Jacek

1. Data: 2002-01-19 14:31:34

Od: dareni <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach

> [...]
> musi byc zabezpieczona roznicowopradowo. Z tym ze to bylo 10 lat temu - ale

Chcialbym w powyzszej kwestii dodac pare swoich spostrzezeń ktore nasuwaja sie
mi po
odbyciu kilka tygodni temu tygodniowego, szkolenia BHP.
Otoz byla tam m.in. mowa o tym ze PN zaleca czy tez nakazuje, we wszystkich nowo

oddawanych budynkach stosowanie zabezpieczeń roznicowopradowych do
zabezpieczania
obwodow w lazienkach (nie wiem czy pozostale pomieszczenia rowniez)
Jednoczesnie w praktyce widze ze w nowo oddawanych budynkach moich znajomych nie
ma
sladu zabezpieczeń roznicowopradowych, a na klatce schodowej stosowane sa
bezpieczniki
topikowe.
I jeszcze jedno, na tym samym kursie prowadzacy poruszyl odnosnie
roznicowopradowych
dwie kwestie:
1. Podobno czesto zdarza sie ze sa one zawodne - tylko teraz nie pamietam czy
dlatego ze bez
przyczyny wylaczaja zasilanie, czy moze wrecz przeciwnie nie reaguja w tedy
kiedy trzeba
2. Nie sa zalecane w starym budownictwie ze stara instalacja, gdyz przy slabej
izolacji
instalacji lub przy zawilgoconych scianach moze nastepowac ciagle wylaczanie
zabezpieczenia

Natomiast zero i uziemienie sa najczesciej laczone przy bezpiecznikach wspolna
szyna i
dopiero stamtad rozchodza sie na mieszkanie, wiec zauwazone zwarcie pomiedzy
tymi przewodwami jest jak najbardziej na miejscu (chyba nic nie pokrecilem)

Pozdr.

1. Data: 2002-01-19 21:04:06

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Wiec jak przyjdziecie do Europy to bedzie tylko potrzebne w Lazienkach , na
zewnatrz i pomieszczeniach wilgotnych.
Pozdr.Adam

1. Data: 2002-01-19 21:06:58

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Do przeciwpozarowej instalacji uzywa sie specjalnych czujnikow i w
mieszkaniach prywatnych nie ma takiego obowiazku, co nie znaczy ze np: w RFN
gdzie pracuje coraz wiecej osob z tego kozysta
POzdr.Adam

termowentylator łazienkowy
Pralki: którą wybrać?
Wartości opałowe paliw, przeróbka pieca