Jak podlewać w zimie?

1. Data: 2002-12-21 13:54:24

Temat: Jak podlewać w zimie?
Od: "yugo" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w doniczkach:

1. Mandragora officinarum
2. Mandragora autumnalis
3. Atropa belladonna

No i właśnie- jak podlewać zimą i jaka temperatura będzie optymalna? Coś tam
słyszałem, że niby zrzucają liście na zimę, ale na razie rosną sobie w
najlepsze.
Pozdrawiam
Y.

2. Data: 2002-12-30 13:42:54

Temat: Re: Jak podlewać w zimie?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"yugo" <a...@i...pl> wrote in

> [...]
> No i właśnie- jak podlewać zimą i jaka temperatura będzie optymalna?
> Coś tam słyszałem, że niby zrzucają liście na zimę, ale na razie rosną

Niezla kolekcja, ciekawe,kiedy sasiedzi Cie zakabluja na policje :-)
A co do zielska: obie madragory przetrzymaj w chlodnym pomieszczeniu, slabo
podlewajac - nie mozna zalac! Temp ok. 10 st. bylaby dobra. Jezeli ich
lekko nie przechlodzisz, nie przejda okresu spoczynku i nie zakwitna. To sa
rosliny srodziemnomorskie - sprawdz po mapach pogody co sie tam teraz
dzieje (albo zapytaj jakas fanke oleandrow, jak je zimuje :-). Atropa jest
naszym rodzimym gatunkiem i przechodzi stan spoczynku w postaci korzenia.
Pedy i liscie zamieraja - jest to typna bylina, tylko nieco wieksza :-).
Mozesz tez sprobowac go schlodzic i ograniczyc podlewanie. Jesli bedzie
ciegiem rosl, nie wiem, czy i w jakim stanie dotrwa Ci do wiosny. Gdybys
mial mozliwosc posadzenia do gruntu, to na wiosne go wysadz - gleba zyzna,
przepuszczalna, najlepiej z niewielkim dodatkiem rumoszu wapiennego. I
bedzie mu najlepiej
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-12-30 18:41:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]

> rosliny srodziemnomorskie - sprawdz po mapach pogody co sie tam teraz
> dzieje (albo zapytaj jakas fanke oleandrow, jak je zimuje :-).

Fankę jak fankę, oleandra wywalam do piwnicy, teraz jest tam 5 stopni, w
czasie mrozu 1 lub 2 powyżej zera. Czasami podlewam (rzadko). A w ogóle
jakby ktoś chciał oleandra, to chętnie wymienię, nie bardzo mam waunki do
przechowywania - na razie stoi na półce i usiłuje przebić sufit, w przyszłym
roku pewnie będzie stał na podłodze i też przebijał sufit. Mimo
przycinania:-(

Pozdrawiam, Basia.

Życzenia nietypowe....
to znowu ja