Jak powinna wyglądać idealna teściowa??

1. Data: 2002-10-30 05:57:39

Temat: Jak powinna wyglądać idealna teściowa??
Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;
Mama pytanie, tyle narzekamy na te teściowe a sami kiedys bedziemy
teściowymi/teściami, więc jak powinna wyglądac idealna teściowa/teść zeby
zięc/synowa mówili: Wiecie mam fajną teściową/teścia?

Magdalena+Karolka 4,9+...(06-01-03)
http://strony.wp.pl/wp/mwota/
http://tweety2000.w.interia.pl/

2. Data: 2002-10-30 06:28:20

Temat: Re: Jak powinna wyglądać idealna teściowa??
Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał
w wiadomości news:apnsbs$2ps$1@news.tpi.pl...
> [...]
> teściowymi/teściami, więc jak powinna wyglądac idealna
teściowa/teść zeby
> zięc/synowa mówili: Wiecie mam fajną teściową/teścia?

Przede wszystkim myślę, że powinniśmy pamiętać, w
przyszłości samemu stając się teściami o tym wszystkim, co
nas teraz boli i wystrzegać się tych wszystkich zachowań,
które nam tak bardzo doskwierają i wbić sobie do głowy, że
również przejawy naszej sympatii wobec zięciów i synowych
mogą być odbierane jako ingerencja w ich życie. Powinniśmy
pamiętać, że przede wszystkim powinniśmy słuchać, a dopiero
potem mówić. Myślę, że jest to wykonalne, tak jak staramy
się teraz wystrzegać błędów naszych rodziców wobec nas.
Trzeba po prostu o tym w odpowiedniej chwili myśleć. Twój
wątek jest analogicznym do mojego o zaklętym kole
niemożności, gdzie próbowałem poddać refleksji nasze
psioczenie na teściowe i przyszłe psioczenie naszych
synowych na nas.
Sokrates

3. Data: 2002-10-30 07:36:14

Od: Wojciech Iwaniak <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,
Pytacie o tesciów - ja mam fajnych, i to nawet bardzo. Uklad jest po
prostu taki, ze przychodza do nas kiedy chca - oczywiscie dzwonia ze przyjda.
Umowilismy sie, ze nie bedziemy Ich zapraszac na wizyty do nas. Po prostu
chca i przychodza. Podkreslam, ze wszystko jest z umiarem. Jak przyjda to
fajnie sobie gadamy, kawka itp., czasem jakies zarcie.
Gadamy sobie tak po prostu o wszystkim, o nas oczywiscie równiez. Nie ma
jakiegos wtracania sie w nasze sprawy typu - jesli nie macie nic przeciwko
temu to..., lub np. nie chce sie wtracac ale sugerowalabym cos tam....-
czytam takie rzeczy na grupie. Ja tego nie doswiadczam. Nie wyobrazam sobie
wtracania sie w nasze prywatne sprawy, mimo wiem, ze tak czasem u innych
bywa.
Wychodzimy wszyscy z zasady, ze trzeba zyc swoim zyciem a nie cudzym i
dac dzieciom swobode. Wtedy wszystko jest OK. Np. mieszkania tez nam nikt nie
urzadzal, jedynie mój tesc zacharowywal sie podczas remontu i mimo tego nie
rosci sobie "prawa" do ingerencji w nasz lokal. Dodam, ze moi rodzice
postepuja podobnie jak tesciowie.
Zycze wszystkim takich tesciów jakich mam ja.
Z powazaniem
Wojtek

4. Data: 2002-10-30 08:09:49

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tweety" <t...@i...pl>
wrote in message news:apnsbs$2ps$1@news.tpi.pl...
> [...]
> teściowymi/teściami, więc jak powinna wyglądac idealna teściowa/teść zeby
> zięc/synowa mówili: Wiecie mam fajną teściową/teścia?

Przede wszystkim nie wtrącać się, nie narzucać tonem nie znoszącym
sprzeciwu z własnymi radami i sposobami na życie. Nie traktować
dzieci, jak gówniarzy, którzy nic nie wiedzą o życiu. I nie mówić
na każdym kroku, że to wszystko, bo się martwi i chce nam pomóc.
I więcej szacunku, bo on należy się nie tylko ludziom starszym.

Pozdrawiam
Sylwia

5. Data: 2002-10-30 08:24:38

Temat: Re: Jak powinna wygl&plusmn;da&aelig; idealna te&para;ciowa??
Od: a...@w...pl (Milkaczekolada) szukaj wiadomości tego autora

Sylwia Haliżak wrote:

> [...]
> na każdym kroku, że to wszystko, bo się martwi i chce nam pomóc.
> I więcej szacunku, bo on należy się nie tylko ludziom starszym.

Na szacunek trzeba zasłuzyć, nawet jeżeli jest sie osobą starsza, nie
można szanować kogoś kto obraża Cie we własnym domu, wtrąca się w Twoje
życie i uczy jak żyć. Od nauki są rodzice i to też do pewnego wieku, potem
można przyjśc po rade.
Jak mozna szanować kogoś, kto Ciebie uznaje za śmiecia, robaka, który nie
ma prawa zyć? Nie daje rozwinąć Ci skrzydeł, uznaje, że na niczym się nie
znasz a ona wie wszystko bo ma wyższe wykształcenie i jest nietolerancyjny?

6. Data: 2002-10-30 10:46:54

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Milkaczekolada" <a...@w...pl>
wrote in message news:apo505$26q$1@news2.tpi.pl...
> [...]
> znasz a ona wie wszystko bo ma wyższe wykształcenie i jest nietolerancyjny?

No widzisz, a moi teściowie uważają, że szacunek jest skorelowany z wiekiem.
Tylko nie wiem, jak definiują dolna granicę, od kiedy należy kogoś szanować.
Sami nie sa zbyt leciwi, raczej młodzi, ale tego szacunku domagają się na
każdym kroku. A moje wyrażanie własnego zdania to dla nich brak szacunku.
Ja po części uważam tak jak Ty - na szacunek trzeba zasłużyć, ale generalnie
szanuję również tych, którzy nie mieli jeszcze okazji sobie na to zasłużyć,
np. swojego 3-letniego synka.

Pozdrawiam
Sylwia

7. Data: 2002-10-30 11:46:55

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> No widzisz, a moi teściowie uważają, że szacunek jest skorelowany z
wiekiem.

Wybacz ale masz głupich teściów. Gdy następnym razem zaczną pieprzy
takie głupoty to spytajcie się czy większym szacunkime dażą was czy
"50 letnią dziwkę, pijaczkę dającą d... za piwo pod dworcem"
Przecież jest starsza!!!

> [...]
generalnie
> szanuję również tych, którzy nie mieli jeszcze okazji sobie na to

"Szacunek należy się każdemu kto nie udowodnił że mu się nie należy"

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-10-30 13:31:34

Od: a...@w...pl (Milkaczekolada) szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

> [...]

> generalnie
> zasłużyć,

> "Szacunek należy się każdemu kto nie udowodnił że mu się nie należy"

zgadzam sie, szacunek nalezy sie kazdemu ( słowo dzieci i męża szanuje),
ale jak udowodnic to ze jednak sie kogoś szanuje, jak to okazać?
Moja teściowa uwaza, ze szacunek mozna wyrazic przez prezenty. zwykłe
dziękuje nie wystarczy, jest "za biedne". Przecież na litość Boską nie
stać mnie na wygórowane prezenty.

9. Data: 2002-10-30 13:46:02

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

skorelowany z

[ciach]

> [...]
> ale jak udowodnic to ze jednak sie kogoś szanuje, jak to okazać?
> Moja teściowa uwaza, ze szacunek mozna wyrazic przez prezenty.

Jak wyżej!!

> zwykłe
> dziękuje nie wystarczy, jest "za biedne". Przecież na litość Boską
nie
> stać mnie na wygórowane prezenty.

Ani prezenty ani dziękuję.

Szacunek to cała sfera odczuć, uczuć i kontaktów (sposobu odbierania i
traktowania) w stosunku do podmiotu szanowanego.

Najkrócej powiedział bym tak:

Szanuję kogoś postępując względem niego zgodnie z zasadami
Savoir-vivre.

Gdy kogoś nie szanuję - staram się nie przebywać w jego otoczeniu a
jeżeli jest to nie możliwe (praca, dom, szkoła) to staram się nie mieć
z nim żadnych punktów stycznych przy oschłych i zimnych stosunkach.

I należy szacunek oddzielić od innych uczuć - szacunek jest bowiem
naszą odpowiedzią na cechy charakteru podmiotu. Można więc kochać lub
lubić osobę nie godną szacunku i odwrotnie nie lubić osoby szacunku
godnej.

Pozdrawiam
Qwax

10. Data: 2002-10-30 16:43:26

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in message news:9872-1035978420@213.17.138.62...
> "Szacunek należy się każdemu kto nie udowodnił że mu się nie należy"

I właśnie taką zasdą kieruję się w życiu.

Pozdrawiam
Sylwia

co znowu z TPSA????
Prezent na 25 rocznice slubu