Jak powinna wyglądać idealna teściowa??

21. Data: 2002-11-04 09:51:03

Temat: Odp: Jak powinna wyglądać idealna teściowa??
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tweety <t...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:apnsbs$2ps$...@n...tpi.pl...
> Witam;
> Mama pytanie, tyle narzekamy na te teściowe a sami kiedys bedziemy
> teściowymi/teściami, więc jak powinna wyglądac idealna teściowa/teść zeby
> zięc/synowa mówili: Wiecie mam fajną teściową/teścia?

Z punktu widzenia synowej?

powinna odwiedzać raz na 10 lat
podczas odwiedzin nie krytykować boszzz broń niczego
nie powinna przyjeżdżać z własnym jadłem
nie powinna udzielać rad
nie powinna zajmować się wnukami, ani udzielać rad odnośnie ich wychowania
nie powinna kupować prezentów, najlepiej niech daje kasę
nie powinna wydzwaniać
nie powinna zmywać w ich domu naczyń, broń boszz sprzątnąć coś

a najlepiej niech zapomni o synu i synowej.

Złośliwa jestem jak cholera, ale jest to zbiór poboznych życzeń większości
grupowiczów, produkujących się do tej pory w wątkach o tesciowych. Nie
znudził Wam się jeszcze ten temat?

Asia, posiadająca dobrą teściową, ze swoimi wadami, nawykami, ale uważająca
że człowiek człowiekowi nie wilkiem

22. Data: 2002-11-04 10:03:10

Temat: Re: Jak powinna wyglądać idealna teściowa??
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <j...@p...gda.pl> napisał w wiadomości

> Z punktu widzenia synowej?
>
> powinna odwiedzać raz na 10 lat

Nie noo,raz na rok moze byc :-)

> podczas odwiedzin nie krytykować boszzz broń niczego

O tak !

> nie powinna przyjeżdżać z własnym jadłem

Dlaczego?Ciasto jest wskazane :-)

> nie powinna udzielać rad

Tak
> nie powinna zajmować się wnukami, ani udzielać rad odnośnie ich wychowania

Zajmowac sie -tak.A w tym czasie rodzice mogliby wyskoczyc sobie na imrezke.

> nie powinna kupować prezentów, najlepiej niech daje kasę

Kasa i prezenty sa ok.

> nie powinna wydzwaniać

Oby nie za czesto.

> nie powinna zmywać w ich domu naczyń, broń boszz sprzątnąć coś

U mnie moglaby.

> a najlepiej niech zapomni o synu i synowej.

Bez przesady.

> Złośliwa jestem jak cholera, ale jest to zbiór poboznych życzeń większości
> grupowiczów, produkujących się do tej pory w wątkach o tesciowych. Nie
> znudził Wam się jeszcze ten temat?

Nie uwazasz ze jednak cos w tym jest?Rzadko trafia sie tesciowa z ktora da
sie zyc bez wiekszych zgrzytow.

Magda

23. Data: 2002-11-04 10:22:37

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uwazasz ze jednak cos w tym jest?Rzadko trafia sie tesciowa z ktora da
> sie zyc bez wiekszych zgrzytow.>
> Magda

Mam wrażenie, że to jest konflikt "dwie samice na jednym terytorium" :)
Zwłasną mamą w podobnej sytuacji też jest ciężko ale:
- od mamy nie różnimy się tak bardzo - przejmujemy od niej pewne wzorce
(nawet nieświadomie)
- mama jest bliższą osobą, więc łatwiej jej powiedzieć, co nam się nie
podoba, prawda?

Teściowa to osoba wcześniej zupełnie obca, nieobecna w naszym życiu, mająca
inne nawyki i inny bagaż doświadczeń.
Sęk w tym, że dla naszych teściowych, my jesteśmy takimi obcymi osobami,
które nagle stały się rodziną. I też nasze zachowania moga je drażnić, czyż
nie?

Trochę dobrej woli by się przydało. Z obu stron, nie tylko teściowych.
Niektóre synowe a priori nastawiają się do teściowej źle, i każde słowo
odbierają jako ingerencję w prywatność. Po co?

Ja często nie zgadzam się ze swoją teściową, ale ją lubię i szanuję.
Wychowała troje dzieci, które wyrosły na zdrowych, dobrych, mądrych i
ciepłych ludzi, więc chyba nie jest bardzo "toksyczna", choć czasem mnie
drażni.
Ja jescze swoich dzieci nie wychowałam, więc skąd wiadomo, czy moje metody
są "jedynie słuszne"?????

Ola

24. Data: 2002-11-04 10:28:22

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Złośliwa jestem jak cholera, ale jest to zbiór poboznych życzeń większości
> grupowiczów, produkujących się do tej pory w wątkach o tesciowych. Nie

dla mnie to nie jest temat tylko część naszego zycia i do twojej listy
poboznych zyczeń dodałabym jedno ze swoich: chciałabym zeby nie mówiono o
mnie dziwka lub ta k.. zwłaszcza w obecności mojego sporego dziecka,
zwłaszcza że nie pracuję w zawodzie, gdzie tak nazywa sie kobiety
mam równiez wiele innych poboznych zyczeń w tym temacie, ale ciebie to nudzi
poniewaz ciebie akurat te problemy nie dotyczą
więc moze po prostu omijaj te wątki?

> Asia, posiadająca dobrą teściową, ze swoimi wadami, nawykami, ale
uważająca
> że człowiek człowiekowi nie wilkiem

też Joanna, ale od czasu jak mam teściów to faktycznie uważam ze człowiek
człowiekowi nie wilkiem (bo dlaczego obrazać wilki?) tylko czymś o wiele
gorszym
ps. świeta się zbliżają, cóż w tym roku wymyślą moi teściowie zeby nam
obrzydzić życie...

25. Data: 2002-11-04 10:36:51

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aq5ghj$c4s$...@n...tpi.pl...

> Nie uwazasz ze jednak cos w tym jest?Rzadko trafia sie tesciowa z ktora da
> sie zyc bez wiekszych zgrzytow.

Zgrzyty pojawiają się wszędzie i zawsze. Zgrzyty, kłótnie, wojny domowe
pojawiają się przede wszystkim w małżeństwie, na całe szczęście oczyszczają
atmosferę, zmuszają ludzi do kompromisu. Teściową widuje się rzadziej, jest
to obcy człowiek, z takim czy innym bagażem doświadczeń, bardziej lub mniej
elastyczny, którego urobić trudniej, zatem bywa że dochodzi do konfliktów.
Zgadzam się, że bywa, rzadko, że trafi się na super niereformowalny
egzemplarz, wtedy należałoby stanąć przed lustrem i zadać sobie szczerze
pytanie, czy naprawdę zrobiłam _wszystko_ coby zachować dobre stosunki z
teściową. Jeśli tak, proponuję zastosować się do punktacji wymienionej w
moim poprzednim poście (ale konsekewentnie, nie wybiórczo, typu 'niech
dobrych rad nie daje, ale dzieci niańczy) :-))
A.

26. Data: 2002-11-04 10:43:24

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jojo <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aq5i28$jtq$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
> mnie dziwka lub ta k.. zwłaszcza w obecności mojego sporego dziecka,
> zwłaszcza że nie pracuję w zawodzie, gdzie tak nazywa sie kobiety

A co na to TŻ, Ty? Spotykacie się z nimi? Moja noga nie postałaby u takich
ludzi. Typ niereformowalny. Zero kontaktów, przynajmniej z Twojej strony
powinno być. Przeprosili?

> mam równiez wiele innych poboznych zyczeń w tym temacie, ale ciebie to
nudzi
> poniewaz ciebie akurat te problemy nie dotyczą
> więc moze po prostu omijaj te wątki?

Ale prawie takie tylko sie pojawiają, abstrahując od zdrady.

> ps. świeta się zbliżają, cóż w tym roku wymyślą moi teściowie zeby nam
> obrzydzić życie...

Nie idź do nich na święta i koniec.
A.

27. Data: 2002-11-04 11:14:46

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jojo" <m...@i...pl> napisał

> chciałabym zeby nie mówiono o
> mnie dziwka lub ta k.. zwłaszcza w obecności mojego sporego dziecka,

A jak na to reagujesz ?
I czy mówienie tak o Tobie to jest teściowej nawyk czy po prostu w kłotni
nie zapanowała nad słowami (bo to IMO dwie różne rzeczy).

> też Joanna, ale od czasu jak mam teściów to faktycznie uważam ze człowiek
> człowiekowi nie wilkiem (bo dlaczego obrazać wilki?) tylko czymś o wiele
> gorszym

A czy to nie jest trochę tak ... że każdy ma to na co sobie zasłuży ?

> ps. świeta się zbliżają, cóż w tym roku wymyślą moi teściowie zeby nam
> obrzydzić życie...

a) myślisz, że oni to robią specjalnie czy to po prostu ich sposób żyica,
który Ciebie straszliwie drażni ?
b) jeśli jest _aż_tak_ źle to czemu spędzacie z nimi święta ?

Pozdrawiam
MOLNARka

28. Data: 2002-11-04 11:22:25

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co na to TŻ, Ty? Spotykacie się z nimi? Moja noga nie postałaby u takich
> ludzi. Typ niereformowalny. Zero kontaktów, przynajmniej z Twojej strony
> powinno być. Przeprosili?

Żartujesz!? Przeprosić TAKĄ?
staram się do nich nie chodzić, jednak jest to dla dziecka jedyny dziadek i
mały bardzo cierpi, jak mu to wytłumaczysz? nie ma mozliwości
TŻ również przejrzał w końcu na oczy, ale to jego rodzice i ciężko mu rzucac
słuchawką jak po numerach dzwonią jakby nigdy nic - zadne tłumaczenia do
nich nie docierają i koniec, oni mają swoje jedynie słuszne poglądy na zycie

> Nie idź do nich na święta i koniec.

od czasu jak podzielili się opłatkiem podczas mojej bytności w toalecie to
tam nie chadzam na święta (ale zawsze zapraszam)
tyle ze w zeszłym roku przyjechali rano w wigilię, dosłownie rzucili torbę z
prezentem dla dziecka na podłogę w przedpokoju - progu nie przestapili oraz
"dobrym słowem" dla nas i poooszli! zapewne w poczuciu dobrze spełnionego
obowiązku;)
tak to juz jest w życiu, pewne egzemplarze są nie tylko niereformowalne a po
prostu brakuje na nie określenia
więc ja tez zazdroszczę innym normalnych układów rodzinnych

pozdr.Joanna

29. Data: 2002-11-04 11:30:48

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> A jak na to reagujesz ?
> I czy mówienie tak o Tobie to jest teściowej nawyk czy po prostu w kłotni
> nie zapanowała nad słowami (bo to IMO dwie różne rzeczy).

nie tyle w kłótni, ile w zwyczajnej rozmowie moze nie tyle nie panuje nad
słowami ile uważa że ma do tego swięte i niezaprzeczalne prawo a ja uwazam
ze nie więc wychodzę po takich numerach
raczej dyskutować po czyms takim nie można imho

> A czy to nie jest trochę tak ... że każdy ma to na co sobie zasłuży ?

co trzeba zrobić twoim zdaniem, zeby na cos takiego sobie zasłużyć? pytam
serio

> a) myślisz, że oni to robią specjalnie czy to po prostu ich sposób żyica,
> który Ciebie straszliwie drażni ?

specjalne i celowe obrazanie gościa, którego się zaprosiło pod groźbą
zerwania wszelkich stosunków ale w celu "pojednania" to sposób zycia , który
mnie ma nie drażnić?

> b) jeśli jest _aż_tak_ źle to czemu spędzacie z nimi święta ?

napisałam w innym poscie na temat świąt

a cały temat jest dla mnie przykry nie ze względu na mnie a na dziecko
głównie i ich syna takoż i tego niestety nie da się rozwiązać

pozdr.Joanna

30. Data: 2002-11-04 12:54:06

Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jojo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości

nawet jesli ktos nie panuje nad słowami w kłótni to nie ma prawa w ten
sposób, takimi słowami obrzucac drugiego cżłowieka.

> co trzeba zrobić twoim zdaniem, zeby na cos takiego sobie zasłużyć? pytam
> serio

To ja też zapytam na serio, co trzeba zrobic takiego (oprócz sypiania z jej
synem) w oczach teściowej zeby zostać k*** czy dziw**** sama jestem ciekawa
bo mogę podać rękę Jojo jesli chodzi o forme wyrażania uczuć przez jej
teściową, jedyne co nas rózni to to, ze od mojej czuć alkohol :-)))))

Magdalena+Karolka 4,9+...(06-01-03)
http://strony.wp.pl/wp/mwota/
http://tweety2000.w.interia.pl/

co znowu z TPSA????