Jak się robi "frytki talarki" - takie które podają w restauracji ?

1. Data: 2005-03-06 08:43:00

Temat: Jak się robi "frytki talarki" - takie które podają w restauracji ?
Od: "Flash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi "frytki talarki" - takie które podają w restauracji ?

pozdr

1. Data: 2005-03-06 09:55:35

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d0efpu$n9b$1@news.onet.pl>, "Flash" <n...@p...onet.pl>
wrote:

> Jak się robi "frytki talarki" - takie które podają w restauracji ?

Ogólnie rzecz biorąc wszelkie frytki robi się tak samo. Nie wiem
natomiast o którą restaurację ci chodzi, ani jakie konkretnie frytki tam
podają.

Władysław

1. Data: 2005-03-06 10:53:19

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ogólnie rzecz biorąc wszelkie frytki robi się tak samo. Nie wiem
> natomiast o którą restaurację ci chodzi, ani jakie konkretnie frytki tam

Restauracja taka "no name", frytki mają ładne okrągłe brzegi i są wypukłe do
środka, jak próbowałem robić sam to wyszły takie toporne plastry, może mają
jakąś maszynkę do krojenia ziemniaków ?

P.S.
Jaki jest najlepszy przepiś na frytki, tzn, jakie ziemniaki, duże, małe,
gatunek, jaki najlepszy tłuszcz ?

pozdr

1. Data: 2005-03-06 13:01:40

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flashka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wypukłe do
> środka, jak próbowałem robić sam to wyszły takie toporne plastry,
Można kupić takie mrożone, są w sklepach, producent Aviko.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-03-06 13:12:30

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d0ene9$q9i$1@news.onet.pl>,
"Flashka" <n...@p...onet.pl> wrote:

> Restauracja taka "no name", frytki mają ładne okrągłe brzegi i są wypukłe do
> środka, jak próbowałem robić sam to wyszły takie toporne plastry, może mają
> jakąś maszynkę do krojenia ziemniaków ?

Z opisu wydaje się, że są to "pommes soufflees". Jeżeli w jakiejś
restauracji u nas potrafią to zrobić, to zasługuje ona na wymienienie z
nazwy. ;-)

Zobacz wątek: <http://tinylink.com/?Gof6KNbHUm>. Czy o to chodzi?

Władysław

1. Data: 2005-03-06 13:24:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Flashka napisał(a):
>są wypukłe do
> środka,

Czyli po prostu wklęsłe?

A nie wierzyłam kiedyś ojcu, że wielu ludzi myli pojęcia wklęsły i wypukły.

Pozdr.
Ewa

1. Data: 2005-03-06 14:24:22

Temat: Re: Jak się robi
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> Czyli po prostu wklęsłe?
>
> A nie wierzyłam kiedyś ojcu, że wielu ludzi myli pojęcia wklęsły i wypukły.

tak sobie mysle, ze to moze chodzi o taki ksztalt a'la statek kosmiczny? ale
po co rzezbic tak ziemniaka to nie wiem...

bo wlasnie tez mialam zaciach przy tym okresleniu rotfl, dobrze, ze to tylko
wypukle, a noz menisk sie komus wklepie? heee,

hania zlosliwa

1. Data: 2005-03-06 18:56:52

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z opisu wydaje się, że są to "pommes soufflees". Jeżeli w jakiejś
> restauracji u nas potrafią to zrobić, to zasługuje ona na wymienienie z
> nazwy. ;-)

Władysławie, skoro znasz tę wspaniałą nazwę tego czegos to pewnie wiesz jak
zrobić. Mi się coś pałęta pod czaszką, że to się smaży jak frytki, ale
niedosmaża (tzn na blado sie smaży), wyciąga z tłuszczu (nie będę się
upierać na fryturę, ostatecznie może być i olej), odsącza, troszkę
przestudza i znowu smaży. Szukam i szukam książeczki Pomiana Pożerskiego, bo
tam to było opisane, ale wcięło.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-03-06 19:12:00

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2005 19:56:52 +0100, Waćpanna lub Waćpan *batory*, w
wiadomości news:<news:d0fji6$8m3$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> upierać na fryturę, ostatecznie może być i olej), odsącza, troszkę
> przestudza i znowu smaży. Szukam i szukam książeczki Pomiana Pożerskiego, bo

Tak się powinno robić frytki. Podsmażyć w niższej temperaturze, wyjąć,
odsączyć, tłuszcz rozgrzać bardziej i potem smazyć w wyższej temperaturze do
pożądenej rumianości. Ciekawi mnie, co jeszcze się tak robi...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-03-06 19:24:13

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> nakibordził(a):

> Tak się powinno robić frytki. Podsmażyć w niższej temperaturze, wyjąć,
> odsączyć, tłuszcz rozgrzać bardziej i potem smazyć w wyższej temperaturze do
> pożądenej rumianości. Ciekawi mnie, co jeszcze się tak robi...

A co daje taki właśnie sposób smażenia?

--
Kamil 'Raczek' Raczyński ----> http://kamil.b7net.pl/
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/