Jak sobie radzicie z trollami?

131. Data: 2018-03-31 05:02:03

Temat: Re: Jak sobie radzicie z trollami?
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 24 marca 2018 11:42:25 UTC+1 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> Wskaż te "różne powody". A najlepiej wskaż ten pierwotny.;)

za duzo ich, bym byl w stanie wymienic:) ten pierwotny?
sa bardziej zli, niz dobrzy, jesli tak czynia.
poza tym, nawet ci bardziej dobrzy, czesto oceniaja cos,
nie stawiajac sie w sytuacji danej osoby,
i nie zadaja sobie pytania: co by bylo, gdybym to ja byl taki
(a kazdy z nas mogl skonczyc na nizszym poziomie, niz jest akualnie),
jak ten zly czlowiek? i czy nic by wowczas nie wymagali
od tych lepszych, ktorzy maja sie teraz nad nimi pastwic tylko w imie wymierzania
sprawiedliwosci.

> A skąd wiesz, kto mówi prawdę a kto kłamie? Masz może jakiś uniwersalny
> teścik, który Ci służy do odróżniania prawdy od kłamstwa (fałszu)?

ja mowie prawde i to wiem; sam jestem dla siebie nawet takim uniwersalnym tescikiem:)
leo, nie ma tak, ze jestes w stanie zawsze odroznic falsz od prawdy,
jesli chodzi o czyjes wypowiedzi.
to wynika z faktu, ze ludzie klamia,i nawet badania przytaczaja,
ze osoby czesciej klamiace sa ogolnie intelegintniejsze od osob,
ktore brzydza sie klamstwem.

tylko, ze inteligencja, ani z dobrem, ani z madroscia nie jesr tozsama.

> A więc powinieneś być "wiedzącym"...?

niby co wedlug ciebie ten termin oznacza?
wiedzacym, to jest Bog tylko.
i tez nie tak do konca, zeby swiat mial jakikolwiek sens.
sens dla Niego, a co za tym idzie dla nas takze:)

> A kiedy będziesz wiedział, że już wiesz, że jesteś tym wiedzącym?
> I jak osiągnąć taki stan by stać się wiedzącym?
>
> Albo prościej jak sprawić by WSZYSCY stali się wiedzącymi?
> Bo wówczas każde z nas wiedziało by, kiedy skutkiem naszego działania
> będzie zło i jak takiego czynu nie popełnić.

ojejku, swiadomie tak plasko piszesz, czy po to, by pisac?
kto od ciebie wymAGA, ZEBYS ZNAL SKUTKI swoich czynow?
ty masz tylko starac sie postapic dobrze i nic wiecej nie jest wymagane.

> Tylko jak "wyprodukować", a raczej wychować człowieka, który od
> urodzenia nie będzie zdolen czynić zła?

od urodzenia sie nie da, a wielu znas, w tym ja, calkiem dobrymi
w wieku dziecieco-rozumnym nie bylo.

i nawet nie jest tak, ze taki sam czyn w kazdej sytuacji jest zly lub dobry.
wszystko czestokroc zalezy od aktualnej, zewnetrznej sytuacji.

pozdrawiam,
jacek

132. Data: 2018-03-31 05:12:40

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> i nawet nie jest tak, ze taki sam czyn w kazdej sytuacji jest zly lub dobry.
> wszystko czestokroc zalezy od aktualnej, zewnetrznej sytuacji.

AHA, I TO WSZYSTKO JEST NAPRAWDĘ PROSTE.

JACEK

133. Data: 2018-03-31 05:20:23

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 15:22:33 UTC+1 użytkownik z...@g...com
napisał:
> Myślę, że na grupie uczestnicy powinni być związani jedną ideą a nie próbowali
walczyć o zawłaszczenie dyskusji. Dla polityków dyskusja jest jedynie środkiem do
zdobycia władzy, więc mogą ja traktować jak walkę. A o co walczą trolle na grupie?
Też pewnie o kawałek władzy nad tym miejscem. Trzeba by głębiej pogrzebać w ludzkiej
naturze.

nie grzeb w niej Zbigniewie; po co ci to?
pogrzeb w sobie, od lat najwczesniejszych;
moze nawet wiecej z tego wyczytasz, niz z ksiag wszelakich.

jacek

134. Data: 2018-03-31 05:28:36

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 31 marca 2018 05:02:05 UTC+2 użytkownik j...@o...pl napisał:

> i nawet nie jest tak, ze taki sam czyn w kazdej sytuacji jest zly lub dobry.
> wszystko czestokroc zalezy od aktualnej, zewnetrznej sytuacji.
>
> pozdrawiam,
> jacek

Raczej od spodziewanych przy założeniu że wykonujący akcję czyni je
z rozeznaniem wyników. Jeżeli przynoszą korzyść komuś, kto jest obiektem
działania, są dobre jeżeli niekorzyść, są złe. Czyli mamy dwa źródła zła:
1) brak dbałości o rozeznanie działania 2) celowy zamiar wywołania
destrukcyjnych skutków. Oczywiście nie takich, co się przyczyniają do destrukcji
przyczyn cierpienia, bo to jest jedyna dobra destrukcja, tylko takich, które
niszczą możliwość obrony przed nieszczęściem i cierpieniem.

135. Data: 2018-03-31 05:38:16

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 31 marca 2018 05:28:37 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
przyczyn cierpienia, bo to jest jedyna dobra destrukcja, tylko takich, które
> niszczą możliwość obrony przed nieszczęściem i cierpieniem.

PS. Czyli zły człowiek, to jest taki, który albo nie dba o wagę skutków swoich
działań albo świadomie wystawia inne czujące, a zwłaszcza świadome istoty na
większe zagrożenia i mniejsze uszczerbki bądź je sam wywołuje.
Dobry to jest taki, który umiejętnie waży skutki swojej aktywności w bieżącym
kontekście i dba o to, żeby w rezultacie końcowym były dla innych pomocne.

136. Data: 2018-04-04 10:40:58

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Raczej od spodziewanych przy założeniu że wykonujący akcję czyni je
> z rozeznaniem wyników. Jeżeli przynoszą korzyść komuś, kto jest obiektem
> działania, są dobre jeżeli niekorzyść, są złe.

nie zawsze da sie to tak okreslic; w sytuacjach ekstremalnych
i dosc czesto dzialania, ktore nie przynosza korzysci tobie,
sa dobre i moralne na nieco wyzszym poziomie.

Czyli mamy dwa źródła zła:
> 1) brak dbałości o rozeznanie działania

zarzut o tyle prawdziwy, jesli twoje jakiekolwiek rozeznanie mogloby
mogloby cie posadzic o brak dbalosci w tym wzgledzire;
ty tylko mozesz miec swiadomosc,
ze wyzsze, cywilizacyjnie albo powiedzmy duchowo, od ciebie istoty
moga cie oszukac.

jednakze powstaje zwykle pytanie: czy wowczas sa wyzsze tak cywilizacyjnie,
czy moze duchowo?

> [...]
przyczyn cierpienia, bo to jest jedyna dobra destrukcja, tylko takich, które
> niszczą możliwość obrony przed nieszczęściem i cierpieniem.

dlatego tez zabijac mozna tylko wowczas, gdy ktos napada chcac zabic inne istoty.
i do tego zabijac tylko wowczas, jesli nie ma zadnej, przez ciebie ocenianej ,
mozliwosci, na rozwiazanie dylematu inaczej niz usmiercanie, Jakubie.

tsk to mniej wiecej wyglada i nie da sie napisac instytucjonalnych lub prawnych
wytycznych, dlaczego, jak i co nalezy czynic w danej sytuacji.

naprawde to wszystko jest proste i, chyba nawet kazdy ma te wszystkie wytyczne
w sobie na kazda, naprawde kazda sytuacje, i w zaleznosci od okolicznosci moze,
jedyną i niepodzielna moralnosc, stosowac.

jacek

137. Data: 2018-04-04 11:24:42

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kontekście i dba o to, żeby w rezultacie końcowym były dla innych pomocne.

Jakubie, jestes madrym czlowiekiem.
pewnie madrzejaszym niz ja.

po co mieszasz? co ci to daje?

dobry jest ten czlowiek, ktory stara sie dobrze postepowac
i nigdy, no dobrze, nigdy w stanie pelnej swiadomosci
nie postepuje zle, z premedytacja, wobec jakichkolwiek innych istot.

Jakub, prosze zauwaz, ze ludzie czy inne istoty podkladaja czestokroc
zwykla swinie, zeby kogos zdyskredytowac, albo nawet przynosily,
jeszcze w nie tak dawnych czasach prosiaki nawet cale, aby cos tam zalatwic,
pograzajac przy tym osoby uczciwe.

Jakubie, to wszystko jest proste i na przyklad od razu wiadomo,
na ten przyklad, ze taki Szkiłądź z PIS-u, zwykla () jest,
o czym mozesz sie przekonac ogladajac sesje rady miejskiej,
a wlasciwie to komisji rewizyjnej? czy jsk to tam sie zwie,
w Augustowie.
(sorki Panie Boze, napisALO SIE PO NAZWISKU, TO SIE NAPISALO - calkiem porzadnie)
i o to chodzi, ze sa ludzie dobrzy, tak jak ogromna wiekszosc rady miejskiej
w Augustowie, ktorzy przyznali zasadnosc gnebionej nauczycielce,
ale są tez, i to będące u władzy szuje, które za nic maja i prawdę,
i sprawiedliwość.

jacek

138. Data: 2018-04-04 11:43:55

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

aha, zeby nie bylo jednostronnie; w tej komisji,
ktora badala sprawe przesladowanej nauczycielki
(dla jasnosci powiem, ze nie jest moja znajoma),
uczestniczyla tez peowska czy sldowska pani dyrektor,
Lisek bodajze; czlowieczenstwo nie jest przypisane do partii.

to proszę was wszystkich, miłych użytkowników tej grupy,
zauważyć.

ojejku, nie zaprzacza to ogolnej, ogolnej definicji
peowszczykow jako sprzedawczykow i zlodziei.

w takiej siakiej nadzieji
pozdrawiam:)

La vera Italia!
Chora na mężczyzn.