Fundament mojej Teorii Wszystkiego

1. Data: 2018-02-20 23:14:44

Temat: Fundament mojej Teorii Wszystkiego
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Fundamentami mojego wolnego od przemocy i harmonijnego świata są
następujące obserwacje:

1. Uczymy się i poznajemy świat przez doświadczenie,
2. Każde pierwsze doświadczenie jest najważniejsze, gdyż tworzy wzorzec,
3. Zakaz poznania jest elementarną przemocą niszczącą proces budowania
pokojowej osobowości przez wdrażanie potomka do powtarzania przemocy.

Z tych trzech, a właściwie to już nawet tylko z pkt.3 można wysnuć
wszystkie elementy systemu wiedzy, który proponuję. Systemu, który
zasypuje przepaść między Nauką i Religią, między poszczególnymi
systemami filozoficzno-duchowymi. W efekcie umożliwia powstanie jednego
wspólnego systemu etycznego z jednym spójnym i wspólnym systemem
wartości. I co najważniejsze eliminuje przemoc, coś co dotychczas było
uznawane za nieodzowny składnik ewolucji Wszechświata.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

2. Data: 2018-02-20 23:23:22

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jestem tu przypadkiem, ale wydaje mi się że popełniasz błąd przyjmując że człowiek
rodzi się jako czysta tablica. Tą teoria już dawno została zarzucona i narobiła wiele
krzywd gdy próbowano stworzyć ludzi zgodnie z pewnymi oczekiwaniami.

3. Data: 2018-02-20 23:40:24

Temat: Re: Fundament mojej Teorii Wszystkiego
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2018 o 23:14, LeoTar Gnostyk pisze:

> [...]
> systemem wartości. I co najważniejsze eliminuje przemoc, coś co
> dotychczas było uznawane za nieodzowny składnik ewolucji

Można by jeszcze do tego dodać, że rozwój Stwórcy (Świadomości), którego
stanem początkowym była całkowita nieświadomość (stan Alfa), stał się
możliwy tylko dzięki nieświadomemu zakazowi pierwszego doświadczenia
poznania Go w akcie tworzenia, którym to zakazem Stwórca obciążył swoje
potomstwo (jakkolwiek by je sobie wyobrazić). Zakaz (przemoc) stał się,
paradoksalnie, czynnikiem napędzającym poznanie dzięki któremu Stwórca,
wraz ze swoimi materialnymi emanacjami, osiągnie stan Omega pełnej
samoświadomości (Pełnia Wiedzy o sobie samym).

4. Data: 2018-02-20 23:45:35

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2018 o 23:23, z...@g...com pisze:

> [...]
> dawno została zarzucona i narobiła wiele krzywd gdy próbowano
> stworzyć ludzi zgodnie z pewnymi oczekiwaniami.

Gdyby tak było jak twierdzisz, to niepotrzebnym byłby proces uczenia
dziecka gdyż rodziło by się "wyposażone" w kompletna wiedzę o samym
sobie i otaczającym je świecie. W kontekście tego było by również
samowystarczalne. A nie jest i musi się nauczyć dopiero żyć
samodzielnie. I jest to najważniejszy składnik edukacji.

5. Data: 2018-02-20 23:58:14

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2018 o 23:45, LeoTar Gnostyk pisze:

> [...]
> samowystarczalne. A nie jest i musi się nauczyć dopiero żyć
> samodzielnie. I jest to najważniejszy składnik edukacji.

A krzywdzą dziecko rodzice, którzy nie wiedzą, przez swoja własną
nieświadomość, jaka wiedzę i w jaki sposób mają dziecku przekazać.
Działają więc metodą prób i błędów nie chcąc się przed samymi sobą
przyznać, że sami są niedoukami w sferze edukacji dziecka. I chociaż
pewnie zostanę posądzony o antyfeminizm to powiedzieć muszę, że
szczególnie opornymi na taką krytykę są kobiety uważające siebie za
super specjalistki od wychowywania dzieci, Wychowanie rozumiem, może
niesłusznie, jako wdrażanie do posłuszeństwa w przeciwieństwie do
edukacji, którą rozumiem jako przygotowanie do życia w rodzinie.

6. Data: 2018-02-21 01:50:51

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-02-20 23:14, LeoTar Gnostyk wrote:
> [...]
> wartości. I co najważniejsze eliminuje przemoc, coś co dotychczas było
> uznawane za nieodzowny składnik ewolucji Wszechświata.

A co jesli wszystkim zarzadza pole morficzne?
https://zenforest.wordpress.com/tag/pole-morficzne/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Sheldrake

7. Data: 2018-02-21 11:28:39

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo. Dziecko od piątego roku życia zaczyna szukać autorytetów na zewnątrz. Jest to
niedługo po tym jak przestaje być wrzeszczącym przewodem pokarmowym. Edukacja w
obecnym rozumieniu nie ma najmniejszego wpływuna rozwój dziecka, a jeśli już to
negatywny, natomiast kontakt z rodzicami to sprawa bardziej rozwoju emocjonalnego niż
zdobywania wiedzy. Poza tym badania genetyczne dowodzą że struktura psychiczna,
zdolności, zainteresowania to przymioty w dużym lub bardzo dużym stopniu zależne
wyłącznie od genów. A jak to jest z genami to wiadomo. Można wzmacniać lub osłabiać
to o czym decydują, ale tylko w pewnym zakresie.

8. Data: 2018-02-22 13:54:40

Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

NTG

9. Data: 2018-02-22 17:49:16

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Robot, a tak patrząc na ostatnie wątki co jest tegies?

10. Data: 2018-02-25 16:39:39

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2018 o 23:24, Simpler pisze:

> 1. nie uczymy się i nie poznajemy - jedynie żreć potrafimy

Jedzenie to pozostałość z dzieciństwa gdy rozwój i wzrost fizyczny
człowieka wymagał przekształcania Materii. Ponieważ jedzenie kojarzyło
się z przyjemnym poczuciem bezpieczeństwa zapewnianego przez karmiącą
matkę więc przyjemna sytość w żołądku zastąpiła nieprzyjemność wynikłą z
braku poznania. Żarcie pozostało przyzwyczajeniem zastępującym poznanie.

> 2. doświadczenie nie ma znaczenia - żarcie jest tylko ważne

I dlatego właśnie umieramy: z przeżarcia, które ma nas zniechęcić do
poszukiwania samoświadomości, wolności, oświecenia. Przeżarcie jest
formą uzależnienia, które spowalnia, albo nawet i blokuje, przepływ
informacji w organizmie wprowadzając inercję procesów autoregulacyjnych.
A to z kolei prowadzi do odjazdu organizmu od stanu doskonałego i do
jego degeneracji.

> 3. poznaj prawdę objawioną - żreć trzeba!

I to nas właśnie gubi - sami siebie skazujemy na śmierć gdyż żarcie
stało się dla nas jedyną pozostałą przyjemnością wpojoną nam przez
uzależniające matki.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

Jak sobie radzicie z trollami?