Jak to jest??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

291. Data: 2013-07-20 11:28:01

Temat: Re: Jak to jest??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sara" <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:ksdjv9$t9i$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
> tam mieszkańcy są zintegrowani, ludzie życzliwi, uczynni, a nade wszystko
> niesłychanie uczciwi - zostawisz rower na kilka godzin na ulicy, stoi, nie
> zamykasz drzwi - nikt ci nie wejdzie, nie ma płotów, bo po co, zostawisz
> niezamknięte auto z drogim aparatem na siedzeniu - nikt nie ruszy. Po
> prostu ludzie szanują cudzą własność i integralność.
> Szanują też wspólny teren, nikt nie śmieci w lasach czy gdziekolwiek, nie
> pali plastików, nie rzuca petów.
>
> Opisz swoje doświadczenia, bo może ja tam miałam szczęście do ludzi, jak

Nie byłem- choć mam tam rodzinę. Używasz argumentów, które są typową
erystyką. Nie odnosisz się do tego, co podałem- tylko dezawuujesz to tym, że
ja tam nie byłem.
Wiem, jest czysto i schludnie. Jednak pozorny efekt- ten sam (niby)- można
uzyskać traktując ludzi jako wolne, odpowiedzialne istoty- z wszelkimi tego
konsekwencjami. I wolne, świadome jednostki np nie będą kraść ani śmiecić-
bo to rozumieją: np nie ukradnę auta, bo złamię zasady. Jednak można też
wytresować ludzi- jak psy Pawłowa- i też nie będą kraść i śmiecić- bo są
bezmózgimi pieskami

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

292. Data: 2013-07-20 11:37:02

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-20 11:28, Chiron pisze:

> Nie byłem- choć mam tam rodzinę. Używasz argumentów, które są typową
> erystyką. Nie odnosisz się do tego, co podałem-

Nie odnoszę się z reguły do durnych linków.

tylko dezawuujesz to
> tym, że ja tam nie byłem.

Raczej Twoja zdecydowana opinia nt. Szwedów wskazywałaby, ze byłeś i że
masz jakieś doświadczenia z tymi ludźmi i chciałam je poznać.

Aha, czyli wszystko na ten temat :)
Pieski mają mózgi, na marginesie.

293. Data: 2013-07-20 11:56:37

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie odnoszę się z reguły do durnych linków.
To może ab ovo:
Co_tam_jest_durnego? Z czym się nei zgadzasz- najbardziej? Możesz podać
chociaż 3 sprawy?

> tylko dezawuujesz to
>
> Raczej Twoja zdecydowana opinia nt. Szwedów wskazywałaby, ze byłeś i że
> masz jakieś doświadczenia z tymi ludźmi i chciałam je poznać.
Osobistych- nie.

> Aha, czyli wszystko na ten temat :)
> Pieski mają mózgi, na marginesie.
Wiem, że pieski mają mózgi. To przenośnia, Pani Demagog. No ale wytłumaczę
prościej: chodowca psów może podjąć decyzję, żeby suce zabrać szcczenię i
dać innej na wychowanie. Rządzący ludźmi ich przedstawiciel
takiego_prawa_nie_posiada.

294. Data: 2013-07-20 12:05:15

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-20 11:56, Chiron pisze:

> Co_tam_jest_durnego? Z czym się nei zgadzasz- najbardziej? Możesz podać
> chociaż 3 sprawy?

Nie oglądałam, bardziej interesują mnie osobiste doświadczenia, niż
powielane linki. Durne na ogół. Może ten wyjątkowo był mądry :)

> Osobistych- nie.

Aha. pisałeś:

> [...]
sovietikusów.
> Nie potrafiących wytworzyć więzi społecznych.

Czyli raczej nie powymieniamy doświadczeń.

> Wiem, że pieski mają mózgi. To przenośnia, Pani Demagog.

Aha.

No ale
> wytłumaczę prościej: chodowca psów może podjąć decyzję, żeby suce zabrać
> szcczenię i dać innej na wychowanie. Rządzący ludźmi ich przedstawiciel
> takiego_prawa_nie_posiada.

No, chyba, ze chodowca, to rozumiem.

295. Data: 2013-07-20 12:23:12

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Aha. pisałeś:

> sovietikusów.
>
> Czyli raczej nie powymieniamy doświadczeń.

Masz rację- hodowca. Na pozostałe jak widzę- nie podyskutujemy. No ale
zawsze warto próbować
:D

296. Data: 2013-07-20 13:03:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jul 2013 10:14:04 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

> Gówno prawda!
>
> ubawiony

Chcesz się założyć?
33333-)
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

297. Data: 2013-07-20 13:04:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jul 2013 10:49:09 +0200, Trybun napisał(a):

> Niektórzy to jednak mają szczęście! - Nie dość że nic nie straciłaś to
> jeszcze coś tam jesteś do przodu.. J

Co TY gadasz! Liczyć nie umiesz? Przez 5 lat inflacja przewyższyła te 9
złotych na tysiącu!

298. Data: 2013-07-20 13:11:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jul 2013 11:06:50 +0200, Sara napisał(a):

> [...]
> wszystko niesłychanie uczciwi - zostawisz rower na kilka godzin na
> ulicy, stoi, nie zamykasz drzwi - nikt ci nie wejdzie,

:-DDD

MŚK był TYLKO 10 DNI w Szwecji - i już pierwszego dnia, czekając na
zacisznym parkingu na dojeżdżających za nim kolegów, przyuważył bardzo
fajny przykład owej szwedzkiej "uczciwości" - pracownik sprzątający właśnie
przy nim opróżnił był pojemniki na śmieci, po czym oddalił się, i nagle
jakby na hasło wystawionej czujki natychmiast zajechało supermagaeksluzywne
auto, z którego wysypała się rodzina Szwedów z workami pelnymi DOMOWYCH
śmieci, wepchnęła je do pojemnika na parkingu i odjechała, a po chwili
wrócił sam pan (nieopodal stojącego jak się okazało) domu jeszcze z
reklamówką pełną puszek po piwku. Więc kochanie, bajki o szwedzkiej
uczciwości to możesz sobie opowiadać u siebie przy grillu, ale nie tutaj
:->>>

299. Data: 2013-07-20 13:11:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jul 2013 11:28:01 +0200, Chiron napisał(a):

> Wiem, jest czysto i schludnie.

Tylko dlatego, że ich stać na zatrudnianie imigrantów - to oni sprzątają.

300. Data: 2013-07-20 13:22:02

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-20 13:11, Ikselka pisze:

> Tylko dlatego, że ich stać na zatrudnianie imigrantów - to oni sprzątają.

Pleciesz, koleżanko :)
Byłam w miejscach, gdzie nie ma żadnych emigrantów, każdy sam dba o
swoje otoczenie, bliższe i dalsze. Nie ma po kim za bardzo sprzątać, bo
ludzie po prostu nie śmiecą.
U nas w lesie swój papierek z cukierka wezmę do kieszeni, zakładam, że
Ty podobnie, ale wielu ludzi nie. I lasy są zaśmiecone wszystkim, czym
się da.
W Szwecji i krajach, gdzie ludzie mają inną świadomość społeczną, jest
nie do pomyślenia, by rzucić śmieć pod siebie. Nie mówiąc o wywożonych
do lasu rupieciach domowych.

Ortodoksi żydowscy przeciwko Izraelowi?! WOW!
Kowalem swego losu...
Ludobójstwo na Wołyniu! Nie czystka!
Mamy nowy kontynent
Jedyna prawda