Jak to jest z ta opryszczka ?

1. Data: 2001-11-19 09:51:29

Temat: Jak to jest z ta opryszczka ?
Od: "Qba" <q...@q...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakie sa sposoby przenoszenia opryszczki ?

Tzn.:
Chodzi mi o to czy osoba zakazona moze zarazic zdrowa osobe zawsze, czy
tylko podczas okresu kiedy oprszczka jest "widoczna" (nie wiem jak to
dokladnie nazwac...) ?
Czy zarazic sie mozna np.:
- pijac z tej samej szkalnki,
- przez pocalunek (czy musi byc naprawde "namietny" :)))
No i czy ta opryszczka /jak juz sie ktos zarazi :( jest nieuleczalna ?
(mozna leczyc jedynie objawy ?)

Pozdrawiam,
Qba

2. Data: 2001-11-19 12:33:58

Temat: Re: Jak to jest z ta opryszczka ?
Od: "Bartosz Krakowiak" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - przez pocalunek (czy musi byc naprawde "namietny" :)))
> No i czy ta opryszczka /jak juz sie ktos zarazi :( jest nieuleczalna ?

No wiec wnioskujac z tego co mowisz chodzi ci o opryszczke spowodowana
virusem Herpes typu 1, bo nie nalezy zapominac ze istnieje takze opryszczka
dolnej polowy ciala - herpes typu 2 ktora mozna zarazic sie poprzez kontakt
seksualny z osoba zarazona, niedbanie o higiene i takie tam. Ale wracajac do
Twojej sprawy. czyli do wirusa herpes typu 1 objawiajacego sie najczesciej w
postaci popularnej opryszczki na styku blony sluzowej jamy usnej i skory.
jesli mam byc szczery to najprawdopodobniej ejstes nasicielem takiegoz
wirusa, poniewaz pewnie zaraziles sie jako maly brzdac wsadzajac co popadnie
do buzi. (zreszta jak i ja) Tutaj nalezy jednak pamietac ze pierwotne,
pierwsze zakazenie w 99% przebiega bezobjawowo. osob doroslych dotycza
jedynie nawroty choroby, spowodowane roznymi czynnikami ponowne uaktywnienia
sie wirusa (goraczka, alergia, silne naslonecznienie, menstruacja) w postaci
popularnej opryszczki.
zarazic sie mozna tak jak mowiles od osob ktore maja zmiany pecherzykowe.
jesli chodzi ci jeszcze o jakies powiklania czy zagrozenia dla plodow to
pisz na priva.
PS. nie ma co sie martwic, przez kilka dni bol i przechodzi, a leczenie
tylko objawowe, nie da sie usunac wirusa. na razie

drażniony pieprzyk
Darmowy program do drukowania recept
Poszukje oprogramowania
Ilość zdjęć RTG?