Jak to jest z tymi jajami ? :-)

1. Data: 2006-08-13 19:13:51

Temat: Jak to jest z tymi jajami ? :-)
Od: "Stan" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mogę kupić takie z nadrukiem i takie bez nadruku, czy te drugie są
nielegalne ?
pozdr

2. Data: 2006-08-13 20:35:12

Temat: Re: Jak to jest z tymi jajami ? :-)
Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stan napisał:
> mogę kupić takie z nadrukiem i takie bez nadruku, czy te drugie są
> nielegalne ?

Osobiście kupuję czasami jaja bez nadruku.
Ale one są legalne, tylko tyle, że chodzą po podwórku i, jak
zapewmił mnie gospodarz, znany jest mu kogut od tych kur, co znoszą
te jaja;p

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2006-08-13 21:32:20

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
.com...

Stan napisał:
> [...]

Ale one są legalne, tylko tyle, że chodzą po podwórku i, jak
zapewmił mnie gospodarz, znany jest mu kogut od tych kur, co znoszą

A co ma grzebieniasty do jaj (kurzych)? - do tego koguta nie trzeba, jak i
do miesiaczki nie trzeba miec meza :P (emoty zauwazylem, na co i ja licze)

Kri Z

4. Data: 2006-08-14 07:03:44

Od: "kruk" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaja zgodnie z przepisami wprowadzone do obrotu powinny mieć nadruk
określający ich wielkość i datę produkcji. Nie wszyscy hodowcy
przestrzegają przepisy,
bo i po co nikt tego nie kontroluje.

5. Data: 2006-08-14 08:03:35

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
podaję cytat z art.

"Dla świadomego konsumenta:
Na każdym jajku produkowanym przemysłowo istnieje obowiązek zamieszczania
ciągu cyfr (każdemu znany tajemniczy różowy stempelek). Dostęp do tych
oznaczeń musi być zapewniony lub opcjonalnie wszystkie informacje zawarte w
tych cyferkach muszą znaleźć się na wyraźnym miejscu na opakowaniu.
Najważniejsza na tym stempelku, jest pierwsza cyfra (od 0 do 3). W
zależności od tej cyfry można dowiedzieć się ogólnie na temat warunków
hodowli kury:

0 - chów ekologiczny (kura nośna hodowana w tradycyjny sposób z wolnym
wybiegiem na świeżym powietrzu w polu);

1 - chów wolnowybiegowy (kura nośna hodowana w warunkach częściowo
otwartych - z reguły zamyka się kury na noc);

2 - chów ściółkowy (kura nośna spędza całe życie w zamkniętym pomieszczeniu,
hali, ale może swobodnie poruszać się);

3 - chów klatkowy (kura spędza całe życie zamknięta w klatce, bez możliwości
obrócenia się, z reguły obcina się zwierzętom nóżki i dziób - celem jest
maksymalizacja wydajności i zysku bez jakiejkolwiek troski o dobro
zwierząt). ".....

Miłego jajowania
Katarzyna -Rzeszów

6. Data: 2006-08-14 08:07:58

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, zapomniałam dodać , że hodowcy do 50 sztuk drobiu nie sa zobowiązani
oznaczać swoich jaj.
może dlatago nie znalazłaś tych cyferek.
Katarzyna-Rzeszów

7. Data: 2006-08-14 09:46:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "ps" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Bo kura bardziej szcżęsliwa jest, gdy ma koguta.
>
> DJD

Głośniej gdacze, jak to kury...

8. Data: 2006-08-14 09:47:07

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stan napisał:
> [...]

Ale one są legalne, tylko tyle, że chodzą po podwórku i, jak
zapewmił mnie gospodarz, znany jest mu kogut od tych kur, co znoszą

=======================

Jestes pewna, ze ten hodowca cie nie okłamuje?

U na sna rynku jest pełno bab, co sprzedają jaja "od własnych kurek, co
biegają po podwórku"... ieźle musi miec tych kurek, skoro ma kilkaset jaj
regularnie w sprzedaży... a już u jednej z tych bab widziałem jaja z
pieczątką "3PL"... ładne mi kury biegające po podwórku...

DJD

9. Data: 2006-08-14 09:47:40

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2006-08-14 09:50:26

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisał(a):
> Aha, zapomniałam dodać , że hodowcy do 50 sztuk drobiu nie sa zobowiązani
> oznaczać swoich jaj.

Fuj.
;-)
pozdr. Jerzy

Papryka- jak zdjac skore?
Zsiadłe mleko - pytanie do osób mieszkających w USA
Pierogi szwedzkie
Jakie ciacho z jablkami ??
problem z prodiżem - HELP!