Jak uprać torbę na laptopa

1. Data: 2009-12-03 15:03:32

Temat: Jak uprać torbę na laptopa
Od: "Onna" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot obsiusiał mi torbę na laptopa (leżała sobie na podłodze). Pralnia
odmówiła wyprania jej ze względu na plastikowe elementy. Wyprałam w rękach,
w najcieplejszej wodzie jaką ręce akceptowały. Niestety, torba dalej
śmierdzi kocimi siuśkami.
Ze względu na te same plastikowe elementy odpada wlanie domestosa który by
skutecznie zabił zapach.
Ewentualnie mogę jeszcze w przypływie rozpaczy wrzucić torbę do pralki na
40stopni, albo się wypierze albo nie, jak tak, to fajnie, jak nie to kupię
nową (kosztowała 50zł) i będę ją chronić przed kotem.

Ale może da się w czymś ją wyprać ręcznie tak, żeby przestała śmierdzieć?

Pozdrawiam

On_na

2. Data: 2009-12-03 15:23:38

Temat: Re: Jak uprać torbę na laptopa
Od: "misiczka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Onna" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 40stopni, albo się wypierze albo nie, jak tak, to fajnie, jak nie to kupię
> nową (kosztowała 50zł) i będę ją chronić przed kotem.

Jeśli kot nie jest kastrowany pozbycie sie tego zapachu może być bardzo
trudne.
Ciepła woda tylko nasila zapach niestety :(
Ja bym wyprała w pralce i to kilka razy z duza ilością detergentu, ale w 30
stopniach.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4613
(20091116) __________

3. Data: 2009-12-03 15:25:39

Od: "misiczka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli kot nie jest kastrowany pozbycie sie tego zapachu może być bardzo
> trudne.

Aha, jak jej dobrze nie wypierzesz, to jest duża szansa, ze kot czując ten
zapach będzie sikał na nia wielokrotnie :(

4. Data: 2009-12-03 15:26:17

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-03 16:03, Onna pisze:
> [...]
> śmierdzi kocimi siuśkami.
> Ale może da się w czymś ją wyprać ręcznie tak, żeby przestała śmierdzieć?
Może i ręcznie się da, spróboj kocie siki zneutralizować octem, lub
ciepłą wodą z octem. Pośmierdzi octem i przestanie ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2009-12-03 15:48:55

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "misiczka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Aha, jak jej dobrze nie wypierzesz, to jest duża szansa, ze kot czując ten
> zapach będzie sikał na nia wielokrotnie :(

Niestety, będzie :-(

Sam miałem takiego kota, uznaliśmy, że kastracja nie będzie niezbędna i jak
już coś obsikał - to zawsze trafiał w to samo miejsce...

Być może pomogłoby długotrwałe wietrzenie, najlepiej zaraz po praniu.

Możesz też wypłukać (namoczyć) w wodzie z odrobiną spirytusowego roztworu
mentolu. Mój kot nie przepadał za tym zapachem i omijał dużym łukiem rzeczy
tak pachnące...

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

6. Data: 2009-12-03 16:29:52

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmówiła wyprania jej ze względu na plastikowe elementy. Wyprałam w
> rękach, w najcieplejszej wodzie jaką ręce akceptowały. Niestety, torba

W wypadku torby za 50 zł to się raczej nie opłaca cenowo, ale - w razie
zalania droższych przedmiotów - jest taki preparat o nazwie Beaphar Stain
Remover. Możesz go sobie obejrzeć na przykład tutaj:
http://tiny.pl/hxl1w
Ewentualnie popytaj w sklepach zoologicznych.

JBP

7. Data: 2009-12-03 18:08:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2009 16:48:55 +0100, Maciej Ślużyński napisał(a):

> Możesz też wypłukać (namoczyć) w wodzie z odrobiną spirytusowego roztworu
> mentolu. Mój kot nie przepadał za tym zapachem i omijał dużym łukiem rzeczy
> tak pachnące...

Tylko żeby nie pomyliła z walerianą :-DDDD
--

Ikselka.

8. Data: 2009-12-03 19:49:53

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Onna pisze:

> Ze względu na te same plastikowe elementy odpada wlanie domestosa który by
> skutecznie zabił zapach.

Domestos nie zaszkodzi żadnym plastikowym
elementom.

AW

9. Data: 2009-12-04 08:17:22

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko żeby nie pomyliła z walerianą :-DDDD

Wielkie sorry - poszło na priva :-)))

A teraz tu:

Ta waleriana - to mit.

Moje koty (a miałem ich kilka) ignorowały ją całkowicie.

Teraz mam półrocznego kocurka, na balkonie całą donicę kocimiętki, a jego
bardziej interesuje kopanie w ziemi niż tarzanie się w "kocich" ziołach ;-)

10. Data: 2009-12-04 08:55:04

Od: "Onna" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ciepła woda tylko nasila zapach niestety :(
> Ja bym wyprała w pralce i to kilka razy z duza ilością detergentu, ale w
Kot jest kastrowany, jak najbardziej.
Złapał jednak okazało się zapalenie dróg moczowych :(
W takim razie wsadzam torbę do pralki, dam znać czy przeżyła i czy zapach
zszedł.

Onna

temperatura w szybkowarze
odkurzanie w domu alergika