Jak używać zmyarki - co robimy źle?...

1. Data: 2007-01-01 19:29:32

Temat: Jak używać zmyarki - co robimy źle?...
Od: "Raff" <a...@n...gdynia.multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kupiliśmy 3 dni temu zmywarkę, AEG Favorit Control VI, 60 cm. Podłączyłem ją,
ustawiłem poziom soli wg danych twardości wody otrzymanych z wodociągów. Kupiłem
sól, nabłyszczacz i proszek Somad. Mimo dokładnego czytania instrukcji (z resztą
kiepskiej) już 2 mycie wyszło kiepsko. Piersze było zrobione programem
automatycznym: Na talerzach były białe smugi jak cholera, nie wspominając nawet
o tym, że wszystko było mokre jak diabli, jak po myciu pod kranem, gdy odstawiam
naczynie na suszarkę. Patelnia teflonowa była pokryta białym, tłustym osadem.
Ok, zwiększyłem poziom nabłyszczacza, tak zalecała instrukcja (poziom soli bez
zmian). Drugie mycie programem intensywnym (70 stopni). I dokładnie tak samo -
tłuste plamy na garkach, talerze myte niedokładnie, białe naloty, wszystko mokre
jak cholera. Mocniejszego programu nie ma. Naczynia poustawiane jak na zdjęciu,
talerze przechylone, niezbyt blisko siebie. Co drugi talerz brudny...
Prośba do Was: Co robimy nie tak? Zbyt niskie dawkowanie soli? Schrzaniona
zmywarka - nie suszy? Ale zbyt dokładnie też nie myje... Pomocy, pliiiizzz...
Pozdrawiam
Raf

2. Data: 2007-01-01 19:42:48

Temat: Re: Jak używać zmyarki - co robimy źle?...
Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raff" <a...@n...gdynia.multicon.pl> napisał w wiadomości
> Prośba do Was: Co robimy nie tak? Zbyt niskie dawkowanie soli? Schrzaniona
> zmywarka - nie suszy? Ale zbyt dokładnie też nie myje... Pomocy,
> pliiiizzz...

Witam, jeśli chodzi o moją zmywarkę (ta sama tylko 45cm) to naczynia nie są
idealnie suche po myciu, ale wystarczy otworzyć drzwi na parę minut i
wszystko elegancko odparowuje.
Co do niedomywania nie wiem o co chodzi, bo owszem przy programie
automatycznym zdarza się to (w przypadku większych zabrudzeń) natomiast przy
programie maksymalnym wszystko jest wypolerowane (no chyba, ze jest jakiś
ciężko przypalony gar, to wtedy trzeba go jeszcze raz umyć przy następnym
wkładzie, lub domyć pod zlewem)
A ile proszku sypiesz? Być może masz twardą wodę i z tą solą jest cos nie
tak, ale nie jestem ekspertem, ja mam zwykłą wodę i u mnie jest ok.

3. Data: 2007-01-01 19:43:04

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

...... Kupiłem sól, nabłyszczacz i proszek Somad........

Podróbę kupileś.

4. Data: 2007-01-01 19:44:09

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> napisał w wiadomości
> Co do niedomywania nie wiem o co chodzi, bo owszem przy programie

Aha, ja używam proszku calgona.

5. Data: 2007-01-01 19:44:38

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Raff napisał(a):
> [...]
> kiepskiej) już 2 mycie wyszło kiepsko. Piersze było zrobione programem
> automatycznym: Na talerzach były białe smugi jak cholera,

a to przypadkiem nie przez zbyt duza ilosc soli?

> nie wspominając nawet o tym, że wszystko było mokre jak diabli

od razu po skonczeniu wyjmowales?
U mnie mokre jest tylko to, co zbierze sie np. na denkach kubkow..

> naczynie na suszarkę. Patelnia teflonowa była pokryta białym, tłustym osadem.

nie myj teflonu w zmywarce

> jak cholera. Mocniejszego programu nie ma. Naczynia poustawiane jak na zdjęciu,
> talerze przechylone, niezbyt blisko siebie. Co drugi talerz brudny...

jedzenie na talerzach nie bylo moze zaschniete? Ramie ma luz aby sie
krecic?

Sierp

6. Data: 2007-01-01 19:45:14

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mialem tak samo ze swoim Boschem, dzwonilem do serwisu i okazalo sie ze
> ten bialy nalot bral sie z tego ze za duzo dawalem plynu nablyszczjacego.

Hmm, w tej zmywarce trudno dać za duzo nabłyszczacza, po prostu leje się
dopóki wchodzi.

7. Data: 2007-01-01 19:45:19

Od: Sebcio <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raff napisał(a):
> [...]
Mialem tak samo ze swoim Boschem, dzwonilem do serwisu i okazalo sie ze
ten bialy nalot bral sie z tego ze za duzo dawalem plynu nablyszczjacego.
A sol jest wsypana do tego pojemnika co trzeba, jest on zamkniety napewno?

8. Data: 2007-01-01 19:50:12

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Raff" <a...@n...gdynia.multicon.pl> wrote in message
> [...]

Moja zmywarka zaczyna niedomywać naczyń, kiedy ma za mało soli - po tym
poznaję, że czas dosypać, nie czekając aż zapali się światełko. Prawda jest
jednak taka, że tak źle, jak piszesz, to u mnie nigdy nie było. Najwyżej
drobne niedoróbki, ale nigdy nie zostawia tłuszczu na garnkach (myję głównie
programem auto 50-60 st). Pierwszy raz trzeba soli nasypać bardzo dużo -
wchodzi prawie całe pudełko. Może tu jest problem? Fachowcy pewnie zaraz się
wypowiedzą. Białe smugi pojawiają się, gdy nabłyszczacz się kończy - tu
ilość zależy od twardości wody w Twoich kranach.
A co do suszenia - w mojej instrukcji (Siemens) było napisane, żeby nie
otwierać zmywarki zaraz po zakończeniu cyklu.
Zaczekaj chwilę na odpowiedzi fachowców. Na pewno Ci pomogą.
Anka

9. Data: 2007-01-01 19:51:28

Od: Sebcio <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> [...]
>
> nie myj teflonu w zmywarce

> jedzenie na talerzach nie bylo moze zaschniete? Ramie ma luz aby sie

Z opisu mojego i grupowiczow wynika ze raczej jest cos pokrecone z sola
lub z plynem, uzywasz takiego proszka do zmywania co trzeba, moze lepszy
bylby calgonit?

10. Data: 2007-01-01 19:54:31

Od: Sebcio <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> [...]
> otwierać zmywarki zaraz po zakończeniu cyklu.
> Zaczekaj chwilę na odpowiedzi fachowców. Na pewno Ci pomogą.

Faktycznie, ja w swoim Boschu zgodnie z zaleceniem serwisanta sol sybie
do momenty az sie zacznie przesypywac z pojemnika
Moze oan za duzo dozuje nablyszczacza lub soli, jest tam mozliwosc
ustawiania?

strona dla majsterkowiczów
jak prawidlowo palic w kozie, zeby bylo bezpiecznie, ekonomicznie itp?
Imbryk - Porcelana Włocławek - poszukuję !
gdzie fotele w tym stylu?
Grubościówka