Jak wyzwolic ludzi od Zła

1. Data: 2013-07-21 09:12:56

Temat: Jak wyzwolic ludzi od Zła
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zniewolenie ideą istnienia zła jest powszechne. Instynkt samozachowawczy karze nam
odróżniać co jest dla nas lepsze a co gorsze -ze względu na przetrwanie więc i
pozycję w stadzie. Ale jest to zachowanie odzwierzęce a nie ludzkie. Humanizm
pozwala stanąć ponad uleganie zwierzęcym instynktom i wszystko co spotyka nas w życiu
umiec wykorzystywać do rozwoju osobistego i społecznego -wszystko przemieniać w
Dobro. Wzorcem tej postawy jest...Jezus...który nawet poddanie go ukrzyżowaniu
potrafił przekuć w akt wyzwalający (rozumiejących to) od zwierzęcego lęku przed
cierpieniem i śmiercią. I na tym właśnie polega Jego Dzieło Zbawcze
-wybawienie-wyzwolenie-uwolnienie 'idących za nim' od Lęku o siebie -w myśl idei że
wszystko co nas spotyka jest 'dane nam z ręki Boga' -jako Dobrego Ojca - czyli
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

2. Data: 2013-07-21 09:42:30

Temat: Re: Jak wyzwolic ludzi od Zła
Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:
> [...]
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

A kupców ze świątyni przepędził nie dlatego, że handlując w miejscu
świętym czynili źle, a dlatego, że ze społecznego punktu widzenia
potrzebni byli gdzie indziej ;)

Dębska

3. Data: 2013-07-21 10:02:17

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 09:42:30 UTC+2 użytkownik Przemysław Dębski napisał:

> [...]
>

> A kupców ze świątyni przepędził nie dlatego, że handlując w miejscu
>
> świętym czynili źle, a dlatego, że ze społecznego punktu widzenia

Cała Ziemia Dębska jest święta... :)
I wszystko na niej ma swoje miejsce:
Swiątynia jest do wyciszenia i modlitwy
a Targ do handlowego zgiełku i swarów o ceny

4. Data: 2013-07-21 10:24:03

Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:

> [...]
> I wszystko na niej ma swoje miejsce:
> Swiątynia jest do wyciszenia i modlitwy
> a Targ do handlowego zgiełku i swarów o ceny

Nie kombinuj. Handelek w świątyni to "dobra rzeczywistość" ?

Dębska

5. Data: 2013-07-21 11:10:13

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 10:24:03 UTC+2 użytkownik Przemysław Dębski napisał:

> [...]
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

> Nie kombinuj. Handelek w świątyni to "dobra rzeczywistość" ?

he he i kto tu kombinuje Dębska...jak znaleźć dziure w całym (przylapac kogos na
blednym slowie) Stare jak Ewangelia. ;P
Tym razem se poczytasz(albo i nie):
Ów handelek to była 'dobra rzeczywistość' dla handlowcow -bo mieli blisko do klienta
w miejscu występowania popytu (gołąbki, owieczki ofiarne) wykreowanego nota bene
przez owczesne związki religii z biznesem. Dlatego kaplani czerpiacy zyski z tego
handelku (wydawali zezwolenia na handel oczywiście tylko 'swoim' gwarantując sobie
udział w zyskach) nie mogli tego co zrobil (wypędzenie przekupniów z dziedzinca
swiatyni) Jezusowi "podarować", stad ich zagięty na niego parol -bo uznali go za
zagrozenie dla ich interesow i pozycji (=zło). Wniosek -sami byli uziemieni
egoistycznym-instynktownym uwarunkowaniem. Ot co to za 'kaplani' którzy zezwalając na
handlowy zgiełk i zamet u progu swiatyni uniemożliwiali wlasciwie wiernym realizacje
celu, jakim była wizyta w swiatyni- czyli wyciszenie i wgląd w nature spraw, ów
'kontakt z Bogiem'. Nota bene przestali wiec pelnic role kaplanow -mających ludzi
prowadzic do spotkania z Bogiem (swiadomy kontakt z rzeczywistoscią). To co było
dobre dla 'kaplanow' i wpuszczonych przez nich na swiatynny dziedziniec handlowcow
nie sluzylo rozwojowi większego dobra społeczeństwa i indywidualnego wiernych -jak
sam zresztą słusznie napisales. Handel powinien być przestrzennie rozdzielony z
miejscem nawiązywania kontaktu z sacrum -dla umożliwienia spełnienia roli tego
miejsca. Swoja droga monopol na stanowienie takich miejsc (sacrum) przez struktury
religijne (do dziś istniejący) również został przez Jezusa zanegowany: mowil żeby w
celu 'spotkania z Bogiem'-modlitwy- isc do własnej prywatnej przestrzeni
-pokoiku/domu i tam szukac wyciszenia i relacji z Transcendencją (owego swiadomego
kontaktu z rzeczywistoscia). Ot pokazywal prostsze drogi do Dobra, niż te
'opatentowane' i strzeżone przez elity kaplanskie, w celu utrzymywania ich pozycji
społecznej zamiast sluzenia rozwojowi spolecznosci. Wiec to co jest dobre dla jednych
a nie dla wszystkich, nie jest wystarczająco dobre...trzeba szukac lepszych
rozwiazan, od dobrego (dla niewielu) ku lepszemu (dla wszystkich). I to jest droga
rozwoju. Inaczej się cofamy, a w najlepszym wyjściu trwamy w stagnacji...czemu
również zazwyczaj sluzy straszenie/szantażowanie jakims zlem i potępieniem. ;)

6. Data: 2013-07-21 12:53:52

Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:

> [...]
>>

> he he i kto tu kombinuje Dębska...jak znaleźć dziure w całym (przylapac kogos na

Przyłapać na błędnym słowie ? "prowadzi do konkluzji że cała
Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku.".

> Ów handelek to była 'dobra rzeczywistość' dla handlowcow

Czyli dla reszty oprócz handlowców mamy doczynienia z niewyjątkiem, bo
przecież konkluzja wyjąków nie dopuszcza :) I wszystko to przez "błędne
słowo" - fiufiu :)

Dębska

7. Data: 2013-07-21 14:07:37

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-21 09:12, m...@g...com pisze:
> [...]
> czyli prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

bzdura

8. Data: 2013-07-21 14:13:33

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale brednie, katolicy nie mają pojęcia o Jezusie, bo im ta religia jest jedynie
potrzebna aby kogoś nienawidzieć.

9. Data: 2013-07-21 15:31:04

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 12:53:52 UTC+2 użytkownik Przemysław Dębski napisał:

> [...]
blednym slowie) Stare jak Ewangelia. ;P

> Przyłapać na błędnym słowie ? "prowadzi do konkluzji że cała
>
> Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku.".

No właśnie. Nawet twoja próba szukania dziury w całym jest dla ciebie i reszty
szansą rozwoju, a dla mnie była okazją na małe wypracowanko... ;P

> Czyli dla reszty oprócz handlowców mamy doczynienia z niewyjątkiem,

Dla reszty (poza handlowcami i owczesnym klerem) było to kłodą rzuconą pod nogi.
Czy kłoda jest zła? Nie. Ona jest. Silny przeskoczy, bystry ominie, słaby i ślepy się
potknie i potrzebna mu będzie pomoc (czy znajdzie się samarytanin?). Bez zbędnej
kłody będzie łatwiej dojść do celu. Jednak bogatym trudniej niż wielbłądowi przez
ucho igielne. Optymalizacja, brzytwa Ockhama itd...Dębska ;P

> bo przecież konkluzja wyjąków nie dopuszcza :) I wszystko to przez "błędne
>
> słowo" - fiufiu :)

Ale błędy wszak również są dobre: ten ukazuje Dębska twoją problematyczną motywację
(kłody pod nogi-patrz wyżej), masz okazję się 'nawrócić' na optimum, oszczędzaj cudzą
i wlasną energię, minimum energetyczne to zasada działania Rzeczywistości (ale
rozrzutność życia o dziwo wszak też jakby to uzupełniała-jakby była czescią owego
optimum funkcji Realu)
Oszczędzaj co się da, jak się da i jeśli się da, inaczej sam sobie ( i innym) drogę
utrudnisz... ;)))

Dębska grupowy Faryzeuszu -wreszcie cie wmanewrowalem w dysputę. ;P
O toto! ;P
Titi bobasku... ;D

10. Data: 2013-07-21 15:31:52

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 14:07:37 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

> bzdura

na twoim etapie rozwoju oczywiście -masz PEŁNĄ rację! ;)

to ja się głodzę a te larwy śmietankę spijają
debska olo ghost eniłan!
Pokłosie
Spokojnej nocy...
Czarne Łabędzie przybywajcie!