Jak zachorowac na anoreksje?

1. Data: 2005-09-09 01:50:46

Temat: Jak zachorowac na anoreksje?
Od: "Himera" <H...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kazdy moze zachorowac? Czy zwykla zdrowa osoba, lubiaca jesc i wlasne
cialo moze zachorowac? Jacy ludzie choruja na anoreksje.
Nie zebym ja chciala bo wiem jakie to straszne jest, ale co sie dzieje w
umysle takiego czlowieka, czy oni naprawde patrzac w lustro zamiast
wystajacych kosci nadal widza tluszcz?

--
http://kevan.org/brain.cgi?Himera

2. Data: 2005-09-09 04:12:24

Temat: Re: Jak zachorowac na anoreksje?
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera; <dfqppr$c3b$3@inews.gazeta.pl> :

> [...]
> Nie zebym ja chciala bo wiem jakie to straszne jest, ale co sie dzieje w
> umysle takiego czlowieka, czy oni naprawde patrzac w lustro zamiast

Zaraz mi jakiś specjalista dowali, ale co tam - prawda? ;) Powtórzę się
- kluczem do zrozumienia jest po pierwsze fakt zdysocjowania [oczywiście
pojęcie użyte po flyer'owsku, czyli trudno porównywalne z definicjami
psychiatrycznymi ;) - ostatecznie mogę przystać na dezintegrację, choć
mz. to stan bardziej fizjologiczny]. Pomyśl - pewnego dnia budzisz i nie
czujesz potrzeby jedzenia - wiesz, że "możesz" - poczucie zdolności
dokonywania wyborów "bez wysiłku" dla młodej osoby jest czymś
oszałamiającym/niezwykłym/fascynującym - "mogę sterować emocjami".
Schody zaczynają się, kiedy trzeba obronić swój własny "wybór" [a raczej
utrzymywanie się w bezpiecznym, bezwyborowym stanie].

Wiesz na czym polega różnica pomiędzy "chcę" a "mogę chcieć"? - pierwsze
jest fałszem, drugie zawiera element wyboru [którego ten typ osób boi
się], ale jednocześnie naraża taką osobę na "atak", zmusza do obrony -
zamiast "mogę" lepiej więc podstawić jakąś ładną racjonalizację w stylu
- "bo chcę schudnąć", "bo mam tłuszcz".

Flyer - Broń Boże nie jestem specjalistą

3. Data: 2005-09-09 07:00:15

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Himera" <H...@w...pl> napisał w wiadomości

Jakos tak jest, ze anoreksja jest glosna, pokazuja szkieletory,
strasza tym, ale o przyczynach jakos cicho, panuje jakby lekkie tabu na ten
temat.
A moze po prostu ciezko jest okreslic przyczyny?

W kazdym razie ogladalem kiedys jakis program, kiedy pokazywali anorektyczke
byla ona na jakiejs terapii - podlubali w jej rodzinie
(czekam, czekam bo wreszcie maja pokazac kontrektny przypadek z konkretna
przyczyna)
i okazalo sie ze dziewczyna glodzi podswiadomie,
na przekor matce ktora wlasnie sie rozwodzi, a dziwczyna poprzez swoje
glodzenie,
"choruje" i domaga sie przez to troski, zwraca przez to na siebie uwage
(bo jest przerazona cala sytuacja rozwodową).

Tyle pojedynczy przypadek.

Mi sie wydaje (chociaz nie znam tego), ze moze to po prostu poczucie braku
akceptacji
ze strony wlasnego srodowiska (ludzie sa coraz bardziej wyalienowani) +
zwalnie na to winy na siebie samego.
Wtedy "trzeba co z soba zrobic". Jesli taka osoba nie jest dodatkowo
szczupla jak patyk,
niz konon urody jaki obowiazuje, to zwala wine na siebie, na swoj wyglad i
tak sie pewnie to zaczyna.
Taka samoagresja.

Zreszta w programie "chce byc piekna", gdzie ludzie biegna na operacje
plastycznie, zeby
ulozyc przez to sobie zycie, czesto (ku mojemu zdziwieniu), ludzie z calkiem
normalnymi np.
nosami, zarzekaja sie ze te nosy czy uszy sa przyczyna wszystkich ich
nieszczesc zyciowych.
Czyli przerzucanie "winy" na cialo nie jest takie rzadkie.

Jeszcze - kiedys pytalem tu na grupie i ktos pisal (kto ma z tym do
czynienia), ze
przyczyna moga byc silne wlasne sprzeczne uczucia, rozterki.
A juz przyczyny rozterek moga byc rozne.

Pozdrawiam,
Duch

4. Data: 2005-09-09 07:11:04

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Himera" <H...@w...pl> napisał w wiadomości

Mam jakies strony, to wyglada ciekawie:

" U podstaw anoreksji leżą zwykle poważne problemy psychospołeczne. "
"Najczęstszą i najpoważniejszą formą anoreksji jest anoreksja mentalna (a
zatem nie zdeterminowana organicznie) w wieku dorastania."

To tutaj - anoreksja: przyczyny i konsekwencje:
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/I/IP/anoreksja_pk
.html

A tutaj bardziej medycznie:
http://www.resmedica.pl/ffxart6004.html

i podane przyczyny:

Zaburzone postrzeganie obrazu własnego ciała
Niezadowolenie z figury
Przekonanie, że szczupła sylwetka jest pomocą w życiu
Negatywny stosunek do dojrzewania
Lęk przed "dorosłością"
Niska samoocena i brak wiary w siebie

Duch

5. Data: 2005-09-09 07:40:42

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Himera" <H...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Mam jakies strony, to wyglada ciekawie:

Ale się uaktywniłeś :D

Lepiej byś napisał o swoich wrażeniach z wczorajszej debaty DT i WC w
Polsacie (jeśli oglądałeś).
Jak tam te ich wizerunki?

Paff
--
"O ile życie jest prostsze gdy spotykamy w życiu kobietę konkretną, rzeczową
i zdyscyplinowaną jak żołnierz."

6. Data: 2005-09-09 12:06:11

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> Ale się uaktywniłeś :D

bo troche nudy na grupie, na szczescie jakis spamer swoimi wierszowkami
nadrabia :)

> Lepiej byś napisał o swoich wrażeniach z wczorajszej debaty DT i WC w
> Polsacie (jeśli oglądałeś).
> Jak tam te ich wizerunki?

Nie ogladam, bo sie denerwuje na tych debatach :)
Na razie Tusk ma kampanie w mediach - robia z niego numer 1, faworyta.
O tym kto wygra w duzej mierze decyduje telewizja i to kogo pokaza jako
faworyta. Jesli Tusk dalej bedzie tak pokazywany to wygra.

Pozdr,
Duch

7. Data: 2005-09-09 12:12:31

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O tym kto wygra w duzej mierze decyduje telewizja i to kogo pokaza jako
> faworyta. Jesli Tusk dalej bedzie tak pokazywany to wygra.

Wygra nie wygra, ale widzę, że Ty już sobie na tę ewentualność przygotowałeś
zgrabne wytłumaczenie :D

Paff

8. Data: 2005-09-09 12:23:20

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki:
> Wygra nie wygra, ale widzę, że Ty już sobie na tę ewentualność
> przygotowałeś zgrabne wytłumaczenie :D

BTW czy to nie jest zalosne, ze media angazuja sie w kampanie
prezydencka (i nie tylko) w sposob w jaki to czynia?

BTW2 czy doradcy w kampanii prezydenckiej DT to "fachowcy"
zaangazowani onegdaj w zwycieska kampanie prezydencka LW?
Ktos wie? :)
Dostrzegam sporo zbieznosci w sposobie ~promowania 'wybitnego'
wizerunku obu panow.

--
Czarek

9. Data: 2005-09-09 12:32:26

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

<snip>
> [...]
> Ktos wie? :)
> Dostrzegam sporo zbieznosci w sposobie ~promowania 'wybitnego'

Nie wiem, ale osoba, która zajmuje się wizerunkiem medialnym DT - Natalia de
Barbaro - zajmowała się kiedyś wizerunkiem Rokity.

Paff

10. Data: 2005-09-09 13:17:33

Od: "xhy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW czy to nie jest zalosne, ze media angazuja sie w kampanie
> prezydencka (i nie tylko) w sposob w jaki to czynia?

Żałosne ale nie dziwne, że reżimowe media załatwiają swój interes nawet w
taki sposób. Tusk w porównaniu z innymi kandydatami jest gwarantem
minimalnych zmian i daje poczucie bezpieczeństwa obecnej ekipie. xc

Czytanie fotograficzne
Wybór ?
To niesamowite, w jakich czasach żyjemy ...
Lęki
Rodzice nie potrafia wychowac dzieci