Jak zrobić świeżonke???

1. Data: 2002-11-02 17:07:43

Temat: Jak zrobić świeżonke???
Od: "cats_pl" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracałam kiedyś z wystawy kotów na trasie zjedliśmy w knajpce świeżonke. Tak
nam posmakowało, że mam ochote męża zaskoczyć. Mąż bardzo lubi pikantne
potrawy z dużą ilością ostrych przypraw. Mam ogromną prośbę czy zna ktoś
przepis na świeżonkę.

zzuzik GG 2525930

1. Data: 2002-11-03 09:32:36

Temat: Re: Jak zrobić świeżonke???
Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cats_pl w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
> nam posmakowało, że mam ochote męża zaskoczyć. Mąż bardzo lubi pikantne
> potrawy z dużą ilością ostrych przypraw. Mam ogromną prośbę czy zna ktoś

wieprzowina pokrojona w kosteczke i uduszona. Przyprawy wg uznania. Ot i
cala swiezonka:-)

anya

1. Data: 2002-11-03 09:48:23

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wieprzowina pokrojona w kosteczke i uduszona. Przyprawy wg uznania. Ot i
> cala swiezonka:-)
>
> anya

Prawda to, ale cala pyszota swiezonki(swiezacha) poelga na tym, ze
wieprzowina ta powinna byc ze swiezo "ubitej' swini. Zaraz po swiniobiciu
takie cus sie robilo. Swinia jeszcze "kwiczala" ;). Bo przeciez skads sie ta
nazwa wziela... i w sumie kazdy gulasz zrobiony z wieprzowiny mozna nazwac
swiezonka. Do tego cebula, czosnek, sol, pieprz.
Przyznam szczerze, ze roznica smakowa miedzy "jeszcze kwiczaca" wieprzowina,
a taka jaka zazwyczaj kupuje sie w sklepach, jest spora :)

Marta

1. Data: 2002-11-03 10:08:25

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Trzaska w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Przyznam szczerze, ze roznica smakowa miedzy "jeszcze kwiczaca"
wieprzowina,
> a taka jaka zazwyczaj kupuje sie w sklepach, jest spora :)

i w tym momencie mam przed oczami przydrozne "bary" umiejscowione w starych
zdezelowanych autokarach..z ogromna reklama "swiezonka" odrecznie
napisana...i te sznury samochodow zatrzymujacych sie przy nich na ta wlasnie
"swiezonke"..

anya

1. Data: 2002-11-03 10:19:41

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdezelowanych autokarach..z ogromna reklama "swiezonka" odrecznie
> napisana...i te sznury samochodow zatrzymujacych sie przy nich na ta

;))))
Niekoniecznie w takich znowu zdezelowanych :) niedaleko facet ma bar, bardzo
ladny. czysty, nawet pokoje ma i tam .. jest swiezonka rozplywajaca sie w
ustach :)
Niemniej jednak rzadko sie to zdarza. Jakby nie bylo, wszytsko mozna nazwac
po swojemu. A w przydroznych barach, zwlaszcza tam gdzie swiezonka zazwyczaj
jest duzo samochodow ;)
chcialam tylko zauwazyc, ze swiezonka nazwe swa ma od czegos i wlansie tak
powinna byc robiona :) cala reszte nazywa sie gulaszem, czy jakkolwiek ;)

Marta

1. Data: 2002-11-03 14:26:38

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anya" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> wieprzowina pokrojona w kosteczke i uduszona. Przyprawy wg uznania. Ot i
> cala swiezonka:-)

Taaaaaak?
A ja byłam pewna, że to rodzaj gulaszu mięsnego z kawałkami podrobów typu:
wątróbka, nerki serca.

Zdziwiłam się mocno.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

1. Data: 2002-11-03 21:03:33

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Nov 2002 10:32:36 +0100, "anya" <a...@p...onet.pl> wrote:

>wieprzowina pokrojona w kosteczke i uduszona. Przyprawy wg uznania. Ot i
>cala swiezonka:-)

Nie calkiem tak po prostu - niewychlodzona swinia wrzucona po prostu
na patelnie bedzie nie do pogryzienia. Istotnym skladnikiem jest tu
kiszony ogorek dodawany do miesa na samym poczatku smazenia - kwas
mlekowy powoduje istotne kruszenie miesa.

--
Darek

1. Data: 2002-11-03 22:46:24

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz K. Ladziak w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
> kiszony ogorek dodawany do miesa na samym poczatku smazenia - kwas
> mlekowy powoduje istotne kruszenie miesa.

zaraz , zaraz...wydawalo mi sie, ze bylo pytanie, jak robiona jest
swiezonka, ktora mozna zjesc przy trasie..i odpowiedzialam, czujac sie w
pelni odpowiedzialna za to co pisze...., biorac pod uwage trase E-1 od
Katwic po Piotrkow Tryb.. Jakos nie wyobrazam sobie swiniobicia w
przydroznym barze:-PP.. a miesko zazwyczaj wychlodzone jest dosc porzadnie,
bo jak mniemam, przez wiekszosc kupowana w np Makro. I uwierz...wiem co
mowie:-)))

z pozdrowieniami anya

Grzesiowe pierogi
Sos Jalapeno
Do modemowców [OT]
Pogacze [P] :- P~~
prosta, tania i dobra sałatka śledziowa [P]