Jaka farba??

1. Data: 2007-07-06 18:50:58

Temat: Jaka farba??
Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
szykuję się do samodzielnego malowania, chociaz nie za bardzo mam wprawę. I
tu pojawia się dwieście pytań. Stąd prosze o poradę: jakie farby najlepiej
wykorzystac na stare powłoki emulsyjne; czy lepiej kupic gotowe kolory, czy
bawic się w barwienie pigmentami i co wychodzi lepiej/ taniej? i czy trzeba
jakoś specjalnie przygotowac ściany przed malowaniem poza standardowym
"skrobaniem scian" - jeśli tak , to jakimi środkami i co zrobić. Laik ze
mnie calkowity, ale ściany już do niczego.
Bardzo proszę o wsparcie

2. Data: 2007-07-06 23:28:43

Temat: Re: Jaka farba??
Od: Forr <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dolby napisał(a):
> [...]
> "skrobaniem scian" - jeśli tak , to jakimi środkami i co zrobić. Laik ze
> mnie calkowity, ale ściany już do niczego.

jesli przez 'skrobanie scian' rozumiesz usuniecie starej farby to odpada
Ci problem jaka farba na stare powloki :)
jesli stare warstwy nie odchodza to naprawic ew. miejscowe uszkodzenia
jakas gladzia, przemalowac calosc rozrzedzona biala jak najbardziej
zblizona do tego czym bedziesz wykanczal (ja uzywalem akrylowej)

jesli chodzi o dobor farby to gotowe beda miec powtarzalny kolor, sam
mieszajac pigment masz mniejsze szanse ze uda Ci sie je powtorzyc

jesli mozesz sobie pozwolic to polecam farby lateksowe (faktycznie
lateksowo-akrylowe), wlasnie maluje sobie sciany farbami Benjamin-a
Moora - dla mnie rewelacja, prawdziwe zero kapania, zadnego przykrywania
folia, sciarania kropek z szyb ip
farba polmatowa calkowicie zmywalna, matowa gorzej ale naprawde super
wyglad, i tylko cena troche zniecheca - za to nadrabia wydajnoscia

lateksowe robia tez inne firmy: beckers, dulux

do malowania walek, z jak najkrotszym wlosem (uzywam 8-10 mm)

pozdr i zycze sukcesow :)

3. Data: 2007-07-09 06:35:03

Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dolby" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> standardowym "skrobaniem scian" - jeśli tak , to jakimi środkami i co
> zrobić. Laik ze mnie calkowity, ale ściany już do niczego.

Jeśli coś odłazi Ci ze ścian to trzeba się tego pozbyć a ubytki wyrównać np.
gipsem szpachlowym. Powierzchnię potem przeszlifować papierem ściernym.
Porządnie zagruntować jakimś gruntem (2x) tak, żeby potem farba na wałku nie
odrywała Ci poprzednich powłok od ściany.

Do malowania możesz użyć np. farb gotowych (np. z serii "Kolory Świata" f-my
Dulux) lub farb z mieszalnika, gdzie do bazy dodawane są pigmenty a całość
razem mieszana w puszce. Jeśli chcesz farbę o określonym odcieniu to
wyszukujesz sobie we wzorniku odpowiadający Ci kolor i w oparciu o dane
numeryczne umieszczone na tym wzorniku zrobią Ci farbę do malowania.

Z mieszalnika masz ogromy wybór kolorów - to przemawia za mieszaniem farb.
Kolorów gotowych jest mniej.

Jeszcze taka uwaga. W przypadku stosowania farb mocno wybarwionych (np.
ciemne brązy, czerwienie wpadające w bordo) należy liczyć się z tym, że
kolory te będą droższe niż kolory pastelowe (np. jasny błękit, delikatny róż
czy jakieś delikatne kremowe). Związane jest to z większą ilością pigmentu
jaką trzeba dodać do bazy aby uzyskać docelowy kolor. W związku z tym do
pierwszego malowania zaleca się użyć farby o mniejszej zawartości pigmentu
(skład podaje mieszalnik) a dopiero finalną warstwę nalezy wykonać właściwym
kolorem.

Przy malowaniu generalnie łatwiej dobrze wychodzą klory jasne ... z ciemnymi
mozesz mieć problem.
Powyższe dotyczy farb Dulux (takie stosowałem) ... ludzie z rodziny, którzy
zajmowali sie remontami mieszkań/domów zachwalali farby KOBE (z mieszalnika)
no ale dowiedziałem się o tym po fakcie.

Rafał

[WRC] Poszukuje blacharza
Mega Film (a może 2 w jednym) o miasto Częstochowa
[long] Niszczejący garaż, konserwacja
Ściana w kuchni
Dekoracja wnetrz - rekodzielo z Azji - wiele kategorii: figurki, fajki, tribal art, bizuteria