Jaka musi być odległość rosnących drzew od granicy działki.

1. Data: 2004-09-12 10:35:05

Temat: Jaka musi być odległość rosnących drzew od granicy działki.
Od: Zdzisław <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie! Mam pytanie:Czy muszę wyciąć drzewa na działce które
wyrosły/samosiewki -sosny,dęby,brzozy/ przy granicy działki z
sąsiadem.Wymienione drzewa obecnie mają ponad 10 lat i znajdują się od
granicy działki sąsiada około 1m.Informuję,żę gałęzie z tych drzew nie
dotykają do płotu /siatka metalowa/ sąsiada ,gdyż gałęzie są obciente do
wysokości płotu.Działka znajduje się na terenie który otoczony jest z
dwóch stron lasem-jest to działka rolna,natomiast sąsiad zakupił działkę
,która została wydzielona z działki rolnej i na której postawił
dom.Uprzejmie proszę o informację jakie przepisy rególują to
zagadnienie. Bardzo dziękuję za informację osobom kompetentnym.Zdzisław.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

1. Data: 2004-09-12 14:50:58

Od: "Pierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie dam glowy do uciecia i prawnikiem ne jestem, ale chyba to odleglosc
powinna miec 2 metry ( ? )

Pierre

1. Data: 2004-09-12 15:54:37

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zdzisław" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości

>Uprzejmie proszę o informację jakie przepisy rególują to
> zagadnienie. Bardzo dziękuję za informację osobom kompetentnym.Zdzisław.

Nie ma przepisów, które regulowały by w jakiej odległości od granicy mogą
być sadzone drzewa i krzewy.
A to dla pewności ;-):
http://dom.wp.pl/6926_4469.htm

Pozdrawiam. Variete.

1. Data: 2004-09-12 15:55:45

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pierre" <b...@h...com> napisał w wiadomości
> Nie dam glowy do uciecia i prawnikiem ne jestem, ale chyba to odleglosc
> powinna miec 2 metry ( ? )

Tak. Na ogrodach działkowych ;-)

Pozdrawiam. Variete.

1. Data: 2004-09-13 11:18:12

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrosły/samosiewki -sosny,dęby,brzozy/ przy granicy działki z
> sąsiadem.Wymienione drzewa obecnie mają ponad 10 lat

Czy nie jest tak, ze na wyciecie drzew powyzej piecioletnich trzeba miec
zgode? Tylko nie wiem czyja..Gminy? Swojego czasu mielismy na dzialce
ogrodniczej dab, i nawet jak trafil w niego piorun to byl problem ze
scieciem, bo nie wolno bylo tego zrobic samemu.

Pozdrawiam
Ann

1. Data: 2004-09-13 11:26:58

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ogrodniczej dab, i nawet jak trafil w niego piorun to byl problem ze
> scieciem, bo nie wolno bylo tego zrobic samemu.

Na terenie miasta wymagana jest zgoda prezydenta miasta. Na terenie
prywatnym trzeba mieć
pozytywną opinię wydziału ochrony środowiska. I słono zapłacić za wycięcie
tych drzew.

--
Pozdrawiam. Variete.

1. Data: 2004-09-13 19:34:53

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

Variete wrote:

> Na terenie miasta wymagana jest zgoda prezydenta miasta. Na terenie
> prywatnym trzeba mieć
> pozytywną opinię wydziału ochrony środowiska. I słono zapłacić za wycięcie
> tych drzew.

Nie tak znowu słono:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0880.htm

Art. 86. 1. Nie pobiera się opłat za usunięcie drzew:
2) na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z
prowadzeniem działalności gospodarczej;

W tym arktykule pojawiła się ciekawa nowość:

Art. 86. 1. Nie pobiera się opłat za usunięcie drzew:
7) które posadzono lub wyrosły na nieruchomości po zakwalifikowaniu jej w miejscowym
planie zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane;

Poczytaj sobie ustawę zaczynając od Art. 83
--
Slaw

sytuacja prawna domu
Lodowka Gorenie??
Farba do drzwi drewnianych malowanych sadolinem
[wynajem] neostrada, TV, kablówka - centrum, 350zł/1 os.
pofałdowana wykładzina