Jaka zupka z mielonego?

1. Data: 2001-11-28 08:20:22

Temat: Jaka zupka z mielonego?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

szybko, poradźcie mi jaką można zrobić zupkę z mielonego mięska drobiowego.
Słyszałam, że są różniaste pyszne przepisy. Ciotka kiedyś robiła z porami,
ale ta mi nie podchodziła za bardzo, może miała za mało składników, sama nie
wiem, strasznie tłusta była. Może Wy macie coś w zanadrzu?

Wkn

1. Data: 2001-11-28 08:28:47

Temat: Re: Jaka zupka z mielonego?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9u26rj$jba$...@n...tpi.pl...
> [...]
nie
> wiem, strasznie tłusta była. Może Wy macie coś w zanadrzu?

Aha, zapomniałam dodać, że bardzo wdzięczna będę i poczęstuję :-)

Wkn

1. Data: 2001-11-28 08:46:45

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może z tego mielonego zrobisz klopsiki i na tych klopsikach zupę ?

--
ostry

1. Data: 2001-11-28 09:07:32

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ostry <M...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9u289b$crs$...@f...man.torun.pl...
> Może z tego mielonego zrobisz klopsiki i na tych klopsikach zupę ?

Klopsikową już umiem, dokładniej pomidorową z klosikami. Chyba że jakąs
białą z makaronem, ale nie mam koncepcji.

Wkn

1. Data: 2001-11-28 09:31:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ale ta mi nie podchodziła za bardzo, może miała za mało składników, sama nie
>wiem, strasznie tłusta była. Może Wy macie coś w zanadrzu?

mnie jakos pomysl zupki z mielonego zupelnieie podchodzi...ALE
gdyby tak wziac jarzynki w slupki, kapustke niewielka
poszatkowac, grzybka suszonego dorzucic , takoz liiscia laurowego
bobkowym zwanego, osobno zrobic galeczki z tego mielonego z
majerankeim i kminkiem, wrzucac do tej zupki i pogotowac? To by
wyszlo cos cacy. na koncu koperek, smietana i danie
jesienno-zimowe jak zywe!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-28 09:54:29

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klopsikową już umiem, dokładniej pomidorową z klosikami. Chyba że jakąs
> białą z makaronem, ale nie mam koncepcji.

Białą robisz podobnie :)
TZN. wywar z warzyw i wędzonego boczku, do tego klopsiki, jak się ugotują
( tzn. wypłyną ) zaciągasz sup mąką z wodą a następnie kwaśną śmietaną z
rozbełtanym żółtkiem ( ja robię tak, że do naczynia wlewam kubek śmietany,
do tego zupę, bełtam mątewką :), żółtko i znowu bełtam )
wlewamy do zupy. Doprawiamy do smaku ( sok z cytryny ( lub kwasek
cytrynowy ), odrobina cukru, sól, pieprz. Podajemy przeważnie z gotowanymi
oddzielnie ziemniakami.

--
ostry

1. Data: 2001-11-28 10:56:35

Od: "Gosia" <k...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Cię serdecznie,
ponieważ jestem tutaj nowa, to od razu się przedstawię:
Nazywam się Gosia i mieszkam w Gliwicach i bardzo lubię czytać wasze
przepisy.
A jako wpisowe zupkę serową z mięsem mielonym. (Ale tutaj też jest pora).
Zupka serowa:
Składniki: ok. 30-40 dkg mięsa mielonego (może być mieszane), pół pory, 20
dkg pieczarek, 2 lub 3 serki topione koniecznie kremowe, groszek ptysiowy
lub grzanki zrobione samemu z chlebka i oczywiście przyprawy.
Przygotowanie:
Mięsko formować w kulki i wrzucać do wody. Po zagotowaniu zebrać szum
(będzie tego sporo), następnie dodać kostkę rosołową, sól, pieprz, porę
pokrojoną w talarki i pieczarki (też pokrojone). Gdy warzywa będą miękkie
dorzucić małymi kawałeczkami serki topione i powolutku gotować aż się
rozpuszczą. Zupę podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Życzę smacznego i pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-11-28 11:08:26

Od: "joanka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawet zwykła ogórkowa jest swietna z klopsikami. Naprawde polecam.
Pozdrawiam,
Joanka.

1. Data: 2001-11-28 11:12:58

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia <k...@n...e.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9u2fdc$hoc$...@a...webcorp.pl...
> [...]
> dorzucić małymi kawałeczkami serki topione i powolutku gotować aż się
> rozpuszczą. Zupę podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym.

Ha! Podoba mi się! No to mam fajny przepis na zupkę, którą zrobię w piątek i
zdam relację. Ale coś mi sie zdaje, że będzie dobra :-))
Dziękuję za przepis.

Wkn

1. Data: 2001-11-28 14:11:42

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
>ale ta mi nie podchodziła za bardzo, może miała za mało składników, sama nie
>wiem, strasznie tłusta była. Może Wy macie coś w zanadrzu?

Bardzo udana zupa to zupa typu meksykańskiego :) z czerwoną
pokrojoną w paski papryką, puszką kukurydzy lub czerwonej fasoli i
przysmażonym mięsem z patelnii nafaszerowanym czosnkiem i
doprawionym, mile widzina cukinia w małych kawałkach. Całośc
ugotowane na dobrym rosole i uczciwie doprawiona na ostro z papryką.
( można dorzucić łyżke pomidorową dla lekkiego
podkwaszenia)....Dla mnie bomba.

AgataW.

Smazone banany ....
Olej tloczony na zimno