Jaki nawilzacz?

1. Data: 2005-11-09 10:04:20

Temat: Jaki nawilzacz?
Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam pytanko, jaki nawilzacz powietrza zastosowac? Czym sie roznia
ultradzwiekowe od zwyklych?
Jakie sa zalety i wady tych rozwiazan? Czym od nawilzaczy roznia sie tzw.
lampy wytwarzajace mgle i czy je rowniez mozna wykorzystac jako nawilzacze?

Pozdrawiam.

Arek

2. Data: 2005-11-09 10:13:39

Temat: Re: Jaki nawilzacz?
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko, jaki nawilzacz powietrza zastosowac? Czym sie roznia
> ultradzwiekowe od zwyklych?

Ultradźwiękowe mają taką wadę, że woda się w nich psuje i śmierdzi. Ja
robiłem tak, że na 5l wody dawałem parę kloper chloru. To rozwiązuje
problem. Ale nie rozwiązuje problemy osadów wapna na różnych przedmiotach w
pokoju (np. pudełka z płytami CD)
A co do zwykłych to nie wiem jakie to są wg Ciebie 'zwykłe'

> Jakie sa zalety i wady tych rozwiazan? Czym od nawilzaczy roznia sie tzw.
> lampy wytwarzajace mgle i czy je rowniez mozna wykorzystac jako
nawilzacze?

Lampa z mgiełką działa na tej samej zasadzie co nawilżacz
ultradźwiękowy, tylko że nie ma wiatraczka więc cichsza i mniejsza
wydajność.
Ja bym teraz wziął nawilżacz elektryczny. Czyli taki co paruje wode
poprzez jej wygotowanie.
--
___________________________________________MAT______
__

3. Data: 2005-11-09 10:52:44

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Łagoda wrote:
> Ultradźwiękowe mają taką wadę, że woda się w nich psuje i śmierdzi.
?????
Uzywam nawilzacza ultradzwiekowego juz kolejny rok i jeszcze NIGDY woda
mi sie w nim nie "zepsula" i nic nie smierdzialo. Moze wogole go nie
czyscisz?

> Ja
> robiłem tak, że na 5l wody dawałem parę kloper chloru. To rozwiązuje
> problem. Ale nie rozwiązuje problemy osadów wapna na różnych przedmiotach w
> pokoju (np. pudełka z płytami CD)
Osad sie wydziela przy uzywaniu "kranowy" - kolejne wersje filtra nie
nie rozwiazuja tego problemu.
Wystarczy jednak uzywac wody destylowanaj i nie ma klopotu z osadem :)
Owszem, rozwiazanie dosc kosztowne, jesli nie ma sie gdzie "za friko"
destylowac wody.

> A co do zwykłych to nie wiem jakie to są wg Ciebie 'zwykłe'
Mechaniczne.

Pozdrawiam,
robal.

4. Data: 2005-11-09 12:03:13

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzywam nawilzacza ultradzwiekowego juz kolejny rok i jeszcze NIGDY woda
> mi sie w nim nie "zepsula" i nic nie smierdzialo. Moze wogole go nie
> czyscisz?

Czyściłem. Może masz taki droższy z wkłądką antybakteryjną?

> Wystarczy jednak używać wody destylowanaj i nie ma kłopotu z osadem :)

A no można. Czasem też taką 'substancję' wlewałem.

> Mechaniczne.

Czyli takie wieszane na grzejniku? Czy może takie co przedmuchują
powietrze przez nawilżony materiał? Jeszcze są takie co hałasują i rospylają
kropelki w powietrzu. Pytanie kierowałem raczej do autora wątku by wiedzieć
co miał na myśli.
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2005-11-09 12:37:22

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:4371cbb1@news.home.net.pl...
> [...]
> robiłem tak, że na 5l wody dawałem parę kloper chloru. To rozwiązuje
> problem. Ale nie rozwiązuje problemy osadów wapna na różnych przedmiotach

Hmmm.., no tu chyba pomoze rzeczywiscie wlewanie wody destylowanej wzgl.
przegotowanej.

> A co do zwykłych to nie wiem jakie to są wg Ciebie 'zwykłe'

No tak nieprecyzyjnie sie wyrazilem! Chodzilo mi o takie gdzie wode sie
podgrzewa (slyszalem, ze w takich lubia zalegac i rozwijac sie bakterie,
podobnie jak w takich wiszacych na kaloryferach jak sie ich bardzo czesto
nie czysci).

> [...]
> wydajność.
> Ja bym teraz wziął nawilżacz elektryczny. Czyli taki co paruje wode

No wlasnie taki mialem na mysli mowiac "zwykly" ale wlasnie czy nie ma tu
problemu, o ktorym pisalem powyzej czyli tworzenie sie bakterii??
A takie mechaniczne, czyli cos co rozpyla kropelki wody (mialem kiedys taki
jak bylem dzieckiem, byl w ksztalcie latajacego spodka:) maja w ogole sens i
sa dostepne jeszcze dzisiaj?

Dzieki i pozdrawiam.

Arek

6. Data: 2005-11-09 13:01:22

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Łagoda wrote:
> Czyściłem. Może masz taki droższy z wkłądką antybakteryjną?
Nie mam zadnego z wkladka :) I jest to juz dosc stary model.
Wystarczy czyscic co jakis czas (robie to pare razy w sezonie, w
zaleznosci od tego, jak szybko osadza sie syf na sciankach) - usuwam syf
ze scianek naczynia, wyplukuje je pare razy i podobnie ze wszystkimi
"wyjmowalnymi" elementami. Regularnie przeplukuje tez zbiornik na wode.

> Czyli takie wieszane na grzejniku? Czy może takie co przedmuchują
> powietrze przez nawilżony materiał? Jeszcze są takie co hałasują i rospylają
> kropelki w powietrzu.
W handlu, ze tak to ujme, mianem nawilzaczy mechanicznych sa okreslane
wlasnie "takie co hałasują i rospylają kropelki w powietrzu" :)

Pozdrawiam,
robal.

7. Data: 2005-11-09 13:10:07

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Aki wrote:
> Hmmm.., no tu chyba pomoze rzeczywiscie wlewanie wody destylowanej wzgl.
> przegotowanej.
Przegotowana nie rozwiazuje problemu (przynajmniej przy tak intensywnym
nawilzaniu jak u mnie w polaczeniu z taka, a nie inna woda) - ten osad
to zwiazki wapnia. Nie mam pomyslu, jak domowym i tanim sposobem
wytracic to z wody w postaci np. osadu.

> [...]
> podobnie jak w takich wiszacych na kaloryferach jak sie ich bardzo czesto
We wszystkich zrobi Ci sie syf, jesli nie bedziesz dbal o regularne
czyszczenie :)

> A takie mechaniczne, czyli cos co rozpyla kropelki wody (mialem kiedys taki
> jak bylem dzieckiem, byl w ksztalcie latajacego spodka:) maja w ogole sens i
> sa dostepne jeszcze dzisiaj?
Sa dostepne i sa dosc tanie. Do tego mozna uzywac kranowy i nic sie nie
wytraca. Jednak nie sa IMO zbyt wydajne i nie nawilzaja tak duzej
objetosci jednoczesnie. Pozatym wlasnie te kropelki - nigdy nie wiadomo,
gdzie taki nawilzacz postawic :( A do tego jak dla mnie zbyt glosne -
ultradzwiekowy moze nawet w nocy pracowac i nie przeszkadza. Zaleta
"mechanikow" jest to, ze do wiekszosci modeli (podobno) mozna uzywac
olejkow zapachowych.
Sam musisz zdecydowac, co jest dla Ciebie wazniejsze.

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2005-11-09 13:18:59

Od: "kamil" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam akwarium z pompka powietrza. Ten sam efekt, a jakże przyjemniejsze??

Pozdrawiam
Kamil

Użytkownik "Aki" napisał

9. Data: 2005-11-09 14:05:24

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Polecam akwarium z pompka powietrza. Ten sam efekt, a jakże
> przyjemniejsze??

Mam, nawet 2 ale to nie rozwiazuje problemu, szczelna pokrywa, nie mam
pompki a poza tym to wieksze akwarium jest na poddaszu a sypialnie i pokoje
goscinno-domowe mam pietro nizej!
Niewatpliwie jest to przyjemniejsze:)

Pozdrawiam!

Arek

10. Data: 2005-11-09 16:32:22

Od: "kamil" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie z akwarium przez noc potrafi odparować i ze 3 litry wody/noc. Może to
niezbyt zdrowe dla rybek, ale woda na pewno czystsza niż z nawilżacza.
A propos mam nawilżacz mechaniczny - ani ultradźwięki, ani gotowanie.
Pojemnik z wodą w której częściowo zamoczone są krążki - kilkadziesiąt szt.
Wszystko kreci się kilka obrotów na minutę, a na to dmucha wentylator.
Bardzo skuteczne, potrafi odparować 5l na dobę. Ale mycie tego to koszmar,
zwłaszcza jak zgromadził się kamień. W zeszłym roku złapał zapach psa. Psa
ani śladu, a nawilżacz po dobie pracy zaczyna śmierdzieć. Już wolę akwarium,
przynajmniej przyjemne.

Pozdrawiam
Kamil

Użytkownik "Aki" <a...@W...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Mam, nawet 2 ale to nie rozwiazuje problemu, szczelna pokrywa, nie mam
> pompki a poza tym to wieksze akwarium jest na poddaszu a sypialnie i

posciel atłasowa
piekarnik otwierany "na bok"
poszukuje wzoru umowy z wykonawca niewielkiego remontu w domku
gdzie kupic prasowalnice do 1500 PLN ???
szafa wnękowa