Jaki przekrój komina do pieca węglowego...?

1. Data: 2009-01-11 17:52:07

Temat: Jaki przekrój komina do pieca węglowego...?
Od: "marek" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kominiarz stwierdził że do komina 140x140 nie można podłączyc żadnego
nowoczesnego pieca węglowego (zbyt mały przekrój). Mam pytanie czy może są
piece węglowe dobre dla takiego przekroju komina, możliwe obecnie do
kupienia
z poważaniem
marek

2. Data: 2009-01-12 06:42:24

Temat: Re: Jaki przekrój komina do pieca węglowego...?
Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <q...@p...fm> napisał
> [...]
> nowoczesnego pieca węglowego (zbyt mały przekrój). Mam pytanie czy może są
> piece węglowe dobre dla takiego przekroju komina, możliwe obecnie do

Hej,
wybierz sobie kilku większych producentów i zadzwoń do ich działów
technicznych, powinni bez problemów pomóc.

Pozdrawiam,
e2rd
Darek K.

3. Data: 2009-01-12 11:13:47

Od: Jaro <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sty, 07:42, "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> wrote:
> [...]
>
> Hej,
> wybierz sobie kilku większych producentów i zadzwoń do ich działów
> technicznych, powinni bez problemów pomóc.

Witam
Przy problemach z przekrojem komina, lub ciągiem kominowym
można próbować zastosować coś jak czopuch hybrydowy:
http://ekokotly.com.pl/page.php?oferta=9
Sam się nad tym zastanawiam, ale nie mam pojęcia jak to działa
w praktyce. Musisz poszukać kogoś kto by podzielił się doświadczeniami
z pracy tego urządzenia.

4. Data: 2009-01-12 11:29:38

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 18:52, "marek" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
> nowoczesnego pieca węglowego (zbyt mały przekrój). Mam pytanie czy może są
> piece węglowe dobre dla takiego przekroju komina, możliwe obecnie do

http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
nt/task,specialblogcategory/act,view/id,2052/Itemid,
43/

A wszystko zależy od pieców / kotłów - w warunkach technicznych
otrzymujesz dane kanału kominowego do jakiego możesz dane urządzenie
podłączyć.

5. Data: 2009-01-13 01:41:19

Od: Marek <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe stwierdzenie. Na jakie przepisy czy zalecenia kominiarz się
powoływał?
Przepisem regulującym w/w kwestię (tzn minimalny wymiar kanału
dymnego) jest
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
WDU20020750690
poza tym polecam artykuł http://www.kominiarz.org.pl/3-2004/14.htm
Chyba, że ostatnio się coś zmieniło?

Wymagany przekrój komina dla danego kotła zależy od mocy kotła oraz
wysokości komina.
Dla normalnego parterowego budynku przekrój 14x14 cm powinien zapewnić
poprawną prace kotła do ok. 20 kW.
ALE DOKŁADNIE OKREŚLA TO PRODUCENT !!!
pozdrawiam
MP

Czy są gdzieś płytki ceramiczne do łazienki 24x38?
panel natryskowy deante
aluminiowe elementy sciemnialy
Zmywarka-odwieczny dylemat
jaka maszyna do szycia?