Zmywarka-odwieczny dylemat

1. Data: 2009-01-09 07:30:07

Temat: Zmywarka-odwieczny dylemat
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
jakich środków najlepiej używać. Przegooglowałem temat, ale jakoś nie mogłem
znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i nabłyszczacza?
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2009-01-09 07:53:25

Temat: Re: Zmywarka-odwieczny dylemat
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
> jakich środków najlepiej używać. Przegooglowałem temat, ale jakoś nie
> mogłem

Proszek syp.

> znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
> Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i
> nabłyszczacza?

Tak, zawsze. Możesz ewentualnie próbować ustawić twardość na zero, ale sól
musi być wsypana.

Poza tym, to Twoje pytanie jest troszeczkę kretyńskie.
1. Jaki sens jest w oszczędzaniu 7 zł na paczce soli wystarczającej na
kwartał lub dłużej i późniejsze przepłacanie 20 zł na paczce kostek? Gdzie
tu logika???
2. W instrukcji zmywarki jak byk jest napisane że nasypać soli przed
pierwszym użyciem. Jak Ci to wymalują na ścianie kuchni czerwoną farbą, to
też będziesz się pytać czy używać soli?
3. Kupujesz zmywarkę za 1,5-2,5 tysiąca i masz dylemat czy wydać 7 zł na
sól?
4. W skróconej instrukcji Boscha jest obrazkowo dla kretynów i debili
narysowane, że mają sypać sól przed pierwszym użyciem. Jak myślisz, trzeba
sypać sól, czy nie?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2009-01-09 08:01:59

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
> Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i

Było, przynajmniej 100 razy, archiwum grupy polecam.

P.

4. Data: 2009-01-09 08:07:45

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4. W skróconej instrukcji Boscha jest obrazkowo dla kretynów i debili
> narysowane, że mają sypać sól przed pierwszym użyciem. Jak myślisz, trzeba

...żes naskoczył na człowieka... trochę be z sensu...
jest w instrukcji napisane, żeby używać soli, ale jak masz tabletki
all_in_one, to pytanie, czy używać dodatkowej soli, jest całkiem zasadne,
proszek jest bardziej upierdliwy w stosowaniu, jak ktoś ma wybujałą
motoryke, to potem pełno go na podłodze wokół zmywarki
generalnie nadmiar soli nie zaszkodzi, ale kosztuje, jak używałem tabletek 7
w 1 to nie sypałem, teraz używam eko i tam trzeba dać oddzielnie sól i
nabłyszczacz

robert
www.sabina.studioonline.pl

5. Data: 2009-01-09 08:36:12

Od: e-Shrek <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
> jakich środków najlepiej używać. \

taz mamy Boscha.

> Przegooglowałem temat, ale jakoś nie
> mogłem znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba
> 7w1) lub Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i
> nabłyszczacza?

My kupujemy na allegro Calgonit, ten najprostszy, classic chyba sie to
nazywa. Z reguly kupisz zestawy po 100 lub 140 tabletek, dal nas to
zapasik na pol roku ;-)

Do tego z podobna czestotliwoscia dosypujemy sol (zalezy jak je ubedzie)
i dziala pieknie.

e-Shrek

6. Data: 2009-01-09 08:41:29

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gk709m$llp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> sypać sól, czy nie?
>
> --
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Niepotrzebnie się tak denerwujesz udzielając odpowiedzi. Nie mama zamiaru
oszczędzać na środkach, a jedynie pytałem, o sens używania soli i
nabłyszczacza, skoro na kostkach pisze, że nie trzeba używać ani soli, ani
nabłyszczacza, ponieważ one już to zawierają. Często teoria rozmija się z
praktyką i właśnie o praktykę pytałem używających zmywarki. Dziękuję za
pomoc.

Pozdrawiam
Jarek

7. Data: 2009-01-09 11:33:52

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <w...@o...pl> wrote in message

> nabłyszczacza, skoro na kostkach pisze, że nie trzeba używać ani soli, ani
> nabłyszczacza, ponieważ one już to zawierają. Często teoria rozmija się z
> praktyką i właśnie o praktykę pytałem używających zmywarki.

Dobra, będzie praktyka: sól nie bierze udziału w myciu naczyń, jest ona tam
potrzebna do regeneracji zmiękczacza wody. Tabletki "pincet w jednym" jakoby
zawierają środki zmiękczające (a nie sól!!!!) i jakoby zmiękczanie wody
przez zmywarkę nie jest już potrzebne. Ale nie wskakują one przecież do
zmiękczacza i nie regenerują go. A nieregenerowany zmiękczacz wody w
zmywarce po pewnym czasie po prostu trafi szlag.
A druga rzecz to samo zmiękczanie. Załóżmy, że taki zmiękczacz z tabletki
jest super i hiper i w czasie mycia faktycznie wystarczy. Ale co z
płukaniem? Wtedy tabletki już nie ma, spłynęła do kanalizacji. Naczynia więc
płukane są w wodzie twardej. Wysychająca twarda woda zostawia po zobie
pozostałości...

J.

8. Data: 2009-01-09 12:03:55

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płukaniem? Wtedy tabletki już nie ma, spłynęła do kanalizacji. Naczynia
> więc płukane są w wodzie twardej. Wysychająca twarda woda zostawia po

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;). Wiem zatem, że mimo używania
"wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.
Pozdrawiam
Jarek

9. Data: 2009-01-09 12:15:06

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <w...@o...pl> wrote in message

> Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;). Wiem zatem, że mimo używania
> "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
> Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.

Myślę, że to już rzecz gustu, bo w przeciwieństwie do soli nie ma "musu".
Jeśli naczynia po tabletkach są ok, to chyba nie ma sensu.
Ja tam jednak jestem zwolennikiem sypania proszku i dawania nabłyszczacza
oddzielnie. Po pierwsze jest to rozwiązanie tańsze, po drugie pozwala na
pewną dowolność dozowania - brudniejsze "panie" - sypię proszku do pełna, a
jak się coś naokoło zasobnika rozsypie, to tym lepiej bo w tym momencie
pranie wstępne już eż odbywa się w detergencie. A jeśli naczynia są czyste i
nieoblepione - proszku sypię mniej. Z tabletkami tak się nie da.

J.

10. Data: 2009-01-09 12:15:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Jan 2009 13:03:55 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
> "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
> Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.

Tak. I najzwyklejszych tabletek lub proszku.

jaka maszyna do szycia?
armatura firmy VALVEX
Piekarnik i płyta gazowa - dylemat?
Zmywarka - czemu noże oddzielnie ?