Jaki sposob na zdrowe zycie?

1. Data: 2005-09-21 14:51:03

Temat: Jaki sposob na zdrowe zycie?
Od: "-= TOMEK =-" <t...@S...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

:)

Czy ktos moze ma jakis przepis :)

Mam ok 30 sporo pracuje,
jak powinien wygladac dzien zakladajac czas pracy od 8 do 16tej.(praca
siedzaca przy biurku oraz w aucie)

jakie posilki, w jakich odstepach czasowych, (sport po pracy jaki uprawiam
3x w tygodniu to plywanie ze wzgledu na kregoslup nie mam za duzego wyboru)

2. Data: 2005-09-21 15:03:37

Temat: Re: Jaki sposob na zdrowe zycie?
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

-= TOMEK =- wrote:
> jakie posilki, w jakich odstepach czasowych,

mam taką radę, jeśli chodzi o jedzenie

ze strony Fundacji JedzDobrze ( www.jedzdobrze.pl ) mozna pobrać
darmowy program, który sprawdzi czy się dobrze odżywiasz - jak wpiszesz
co jadasz to program pokaże kiedy jesz za dużo, kiedy za mało, w jakich
odstępach powinny być posiłki, żebyś się nie "przegładzał" i inne tego
typu sprawy - program nazywa się Dr.Dietman (jest to niestety coś koło
50 Mb)

pzdr
murek

Fundacja JedzDobrze
www.jedzdobrze.pl

3. Data: 2005-09-21 15:46:32

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

śro, 21 wrz 2005 o 16:51 GMT: -= TOMEK =- wrote:

> Czy ktos moze ma jakis przepis :)

Ja mogę coś podrzucić. :)

> Mam ok 30 sporo pracuje,

Masz ok? To nie wiesz ile masz? :>

> [...]
> 3x w tygodniu to plywanie ze wzgledu na kregoslup nie mam za duzego wyboru)

Zaczne od aspektów środowiskowych i żywieniowych - nie mieszkam w ruchliwych
miescie, a przynajmniej miejscu, to cieszy. Blisko jest duzo lasów i łąk -
idzie więc znaleźć trochę świeżego powietrza i ciszy, co jest dość ważne.

Nie piję (alkoholu żadnego wcale, w jakiekolwiek ilości), nie palę. Unikam
palaczy jak ognia (nawet znajomych), nie wchodzę w ogóle do zadymionych
pomieszczeń czy tam gdzie się pali (bary, puby).

Zrezygnowałem w swoim menu z coli, zapiekanek, hotdogów, fast foodów, kiełbas,
itp. Pijam tylko zieloną herbatę (inny typ odmawiam - nawet jak gdzieś mnie
częstują), nie pijam żadnej kawy. Mleko w zasadzie rzadko, tylko jak kakao
mi się chce pić. Oprócz herbaty pijam także soki z kubusia i tymbarku i
tylko te dwie firmy uznaje. Innych napojow staram sie nie pijać wcale (typu
orańżada, czy napój pomarańczony, itp), a cole itp, jak wspomniałem - unikam
jak ognia. Raz na jakiś czas zdarza mi się frytki wszamać, ale chcę też z
nich zrezygnować, bo za dużo je lubię solić. :)
Lubię jeść lody nałogowo (nawet jak mnie gardło boli i wbrew zabobonom moich
rodziców - pomagają) i czekoladę (jako środek energetyczny głównie). Lubię
owoce i często je jadam, jak tylko mam okazje.

Jak już wspomniałem mieszkam w mało ruchliwym mieście. Zimą biegam i chodzę
na basen, latem jeżdze kilkadziesiąt km (jak jest czas) dziennie na rowerze
i jak jest gorąco to pływam w akwenie w moim mieście.

Też siedzę dużo przed kompem, mam 20 lat. A moj dzien wyglada tak - wstaje
zawsze rano wczesnie i do sklepu po chleb (od października rano do sklepu i
od razu na uczelnie), potem lubie sobie dospać godzinę za to, ze mnie budzik
wyrywa z rana. Po dospaniu nudzę się, siedzę na kompie, jeżdze na rowerze, itp,
skreśl/yrzuć co niepotrzebne. Chodzę różnie spać, najwcześnie - 22, najpóźniej
3 w nocy. Na zdrowie nie narzekam.

--
{ E-mail: a...@p...onet.pl }
{ IRC: Annihilator, Network: PolNet }

4. Data: 2005-09-21 16:04:48

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateusz Szczyrzyca napisał(a):
> [...]
> tylko te dwie firmy uznaje. Innych napojow staram sie nie pijać wcale[...]

I pewnie jeszcze nie używasz. Powiedz mi, po co żyjesz? :>

--
best regards,
scream (at)w.pl

5. Data: 2005-09-21 16:08:51

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

śro, 21 wrz 2005 o 18:04 GMT: scream wrote:

> I pewnie jeszcze nie używasz. Powiedz mi, po co żyjesz? :>

Po to, aby zmniejszyć ryzyko tego, że w wieku 40 lat będę musiał brać 20
tabletek rano, 10 po południu, 10 wieczorem, na serce, na wątrobę, na
żołądek, jeździć po sanatoriach, ew. siedzieć jak warzywo wymagające
opieki i doglądania przez 24h, czy przypadkiem wszystko ok.

6. Data: 2005-09-21 17:17:35

Od: "ReY" <l...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I pewnie jeszcze nie używasz. Powiedz mi, po co żyjesz? :>

A ty zyjesz po to żeby sie uchlać piwem czy innymi rzeczami i leżeć we
własnych wymiocinach? No to gratulacje.

7. Data: 2005-09-21 17:30:45

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dorosniesz i wkrecisz sie w wir pracy, moze byc tak ze nie bedziesz
mial czasu na domowe obiadki, czasem trzeba bedzie w pospiechu zjesc cos w
McDonaldzie, na rowerek tez bedzie mniej czasu. I wtedy bedzie Cie zjadal
stres, bo nie dbasz o zdrowie. A stres to jeszcze gorszy zabojca niz
niezdrowe zarcie. Jesli to co piszesz to prawda(bo mi sie to wydaje
przerysowane) to wyczuwam u Ciebie poczatki jakies fobii o wlasne zdrowie.
Sorry, ale 20 letni facet ktory pija tylko zielone herbatki i soczki
Tymbarku to dla mnie przegiecie.

8. Data: 2005-09-21 17:40:34

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

21 Sep 2005 16:08:51 GMT, *Mateusz Szczyrzyca*
<news:dgs0ij$m5j$1@news.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> żołądek, jeździć po sanatoriach, ew. siedzieć jak warzywo wymagające
> opieki i doglądania przez 24h, czy przypadkiem wszystko ok.

To ja sobie wyobrażam jakim Ty jesteś *już teraz* wrakiem, skoro w kwiecie
wieku będziesz zdychającym dziadkiem :-(

--
Kaja

9. Data: 2005-09-21 18:05:01

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

śro, 21 wrz 2005 o 19:30 GMT: Marcin wrote:

> [...]
> McDonaldzie, na rowerek tez bedzie mniej czasu. I wtedy bedzie Cie zjadal
> stres, bo nie dbasz o zdrowie. A stres to jeszcze gorszy zabojca niz

Owszem, będzie mniej czasu, ale będzie. Co do McDonalda to raczej wykluczone,
czasem też jestem zabiegany i głodny, ale szukam czegoś normalnego do
jedzenia i zwykle znajduje, zawsze tańsze. Od czego są bary mleczne?
A swoje sposoby na stres się ma. :>

> [...]
> przerysowane) to wyczuwam u Ciebie poczatki jakies fobii o wlasne zdrowie.
> Sorry, ale 20 letni facet ktory pija tylko zielone herbatki i soczki

Dla mnie np. przegięcie to picie alkoholu, pod postacią piwa, wina, itp,
itd. Chcesz się dalej licytować ze mną? Ja nie mam fobii, po prostu wiele
w życiu widziałem, podejrzewam, że ZA wiele i wyciągam takie wnioski, jakie
każdy o zdrowych zmysłach, by to zrobił na moim miejscu.

10. Data: 2005-09-21 18:07:04

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

śro, 21 wrz 2005 o 19:40 GMT: Kaja wrote:

> To ja sobie wyobrażam jakim Ty jesteś *już teraz* wrakiem, skoro w kwiecie
> wieku będziesz zdychającym dziadkiem :-(

To sobie źle wyobrażasz, bo nie mam problemów ze zdrowiem. Ostatnie dwie
rzeczy, które mi te passę przerwały to zapalenie gardła w Marcu tego roku,
oraz 2 dniowa grypa żołądkowa w tamtym. I to by było na tyle, bo resztę,
przynajmniej przez ostatnie 5 lat nic nie pamiętam.

--
{ E-mail: a...@p...onet.pl }
{ IRC: Annihilator, Network: PolNet }

Posiew z cewki moczowej - pr. o pomoc bo mój lekarz na url.
Oftalmoskop kieszonkowy
ALVEO preparat leczniczy z ziół-co o tym myśleć?
Dobry nefrolog w Krakowie
jak trwale podnieśc swojąodporność?