Jaki termometr?

1. Data: 2010-06-13 16:08:37

Temat: Jaki termometr?
Od: "Palik" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem w temacie...Chciałbym kupić termometr do pomiaru temperatury
ciała.Technika mocno poszła do przodu i nie wiem co jest najbardziej
odpowiedniego.
Na razie używam rtęciowego mniej jak 10 razy do roku, czasem u dziecka. Na
allegro widzę za 158 bezdotykowy. Czy to są typy sugerowane "do domu"?
Trochę drogo...Z kolei te atnie śmieci elektroniczne wydają mi się
całkowicie nieprzydatne i nieprzewidywalne w pomiarach...Mylę się? Więc co?
Jaka rada? Pozostać przy rtęciowym?

Palik

2. Data: 2010-06-14 14:38:57

Temat: Re: Jaki termometr?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jun 2010 18:08:37 +0200, Palik napisał(a):

> [...]
> odpowiedniego.
> Na razie używam rtęciowego mniej jak 10 razy do roku, czasem u dziecka. Na

Niezłe są. Ale ufałabym tylko takim, jakie mają w szpitalach.

> [...]
> Trochę drogo...Z kolei te atnie śmieci elektroniczne wydają mi się
> całkowicie nieprzydatne i nieprzewidywalne w pomiarach...Mylę się? Więc co?

Ja pozostałam, po wyrzuceniu kilku elektronicznych, z których każdy
wskazywal co innego, z różnicą kilku stopni lub kresek. Dokupiłam parę
rtęciowych, na zapas, bo zakazane już. Można kupić ze starych zapasów, bo
nowych już nie wolno wprowadzać na rynek.

3. Data: 2010-06-14 15:17:09

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2010 16:38:57 +0200, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>rtęciowych, na zapas, bo zakazane już. Można kupić ze starych zapasów, bo
>nowych już nie wolno wprowadzać na rynek.

Gdzieś tam obiło mi się o uszy, że pojawiły się już termometry
działające na tej samej zasadzie co rtęciowe, ale zamiast rtęci jest w
nich stop galu. Tylko drogie i podobno ciężko się "strzepują" ;-)
--
A.

4. Data: 2010-06-14 15:28:05

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14-06-2010 17:17, agent73 pisze:
> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^

Kilka _stopni_ różnicy przy mierzeniu temperatury ciała??
Normalnie hardcor. To jaki zakres temperatur miał ten termometr???

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

5. Data: 2010-06-14 18:41:42

Od: "Palik" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niezłe są. Ale ufałabym tylko takim, jakie mają w szpitalach.

A jaki to typ mają po szpitalach najczęściej? Nie miałem okazji jakoś
ostatnie lata....

Palik

6. Data: 2010-06-14 21:11:45

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jun 2010 17:17:09 +0200, agent73 napisał(a):
> Gdzieś tam obiło mi się o uszy, że pojawiły się już termometry
> działające na tej samej zasadzie co rtęciowe, ale zamiast rtęci jest w
> nich stop galu.

Juz od dawna mozna je kupic w aptekach. Uzywam ich wymiennie z rteciowymi,
w zasadzie nawet czesciej. Pomiar dokladnie taki sam jak na rteciowym,
zadnych przeklaman.

>Tylko drogie

??
11-21 zl (ceny warszawskie ;))

> i podobno ciężko się "strzepują" ;-)

Jakos nie zauwazylam. Przewaznie Maz "strzepuje" :)

Pozdrawiam,
M.

7. Data: 2010-06-14 21:56:30

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Maddy wrote:
> Kilka _stopni_ różnicy przy mierzeniu temperatury ciała??
> Normalnie hardcor. To jaki zakres temperatur miał ten termometr???

Ja testowałem siedem różnych termometrów elektronicznych.
Zakres temperatury mojego ciała wahał się między 32-37'C
Rozpiętość pięciu stopni jest nie do przyjęcia.

Dodam, że wg. wytycznych pomiar temp. "pod pachą" jest niemiarodajny.

8. Data: 2010-06-15 00:30:19

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Palik" <p...@T...pl> wrote in message
> [...]
> Trochę drogo...Z kolei te atnie śmieci elektroniczne wydają mi się
> całkowicie nieprzydatne i nieprzewidywalne w pomiarach...Mylę się? Więc

Do domu wystarczy elektroniczny. Przecież nie będzie dla Pana wielkiej
różnicy czy wskaże 37,3 czy 37,5 (a na pewno termometr rozróżni 38,5 od
37,5). Elektronicze są też bezpieczniejsze niż rtęciowe (w przypadku
rozbicia).

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

9. Data: 2010-06-15 15:54:57

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2010 20:41:42 +0200, "Palik" <p...@T...pl>
wrote:

>A jaki to typ mają po szpitalach najczęściej? Nie miałem okazji jakoś
>ostatnie lata....

Taki jaki pacjenci sobie z domu przyniosą. Najczęściej rtęciowe. Nie,
to nie żart. Do wielu szpitali trzeba się udawać z własnym
termometrem...
--
A.

10. Data: 2010-06-15 18:01:13

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jun 2010 02:30:19 +0200, Jarosław Kazimierz Grzyb napisał(a):

> "Palik" <p...@T...pl> wrote in message

> Do domu wystarczy elektroniczny. Przecież nie będzie dla Pana wielkiej
> różnicy czy wskaże 37,3 czy 37,5

Spadek lub wzrost temperatury jest jednym z niezwykle waznych elementow
sluzacych ocenie stanu zdrowia czlowieka. Spadek lub wzrost nawet o dwie,
trzy kreski bywa kluczowy nie tylko w ocenie stanu chorego i jego reakcji
(badz jej braku) na leczenie, ale rowniez w ewentualnej zmianie
leczenia/postepowania.

>(a na pewno termometr rozróżni 38,5 od
> 37,5). Elektronicze są też bezpieczniejsze niż rtęciowe (w przypadku
> rozbicia).

Przeciez mozna kupic bezrteciowy.

> Pozdrawiam.

Pozdrawiam,