Jaki to orzech

1. Data: 2003-09-04 06:29:33

Temat: Jaki to orzech
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro wszystkich dobija nuda na grupie, mam prośbę o identyfikację.
Pytanie jak w temacie.

http://www.zgniew.man.pl/orzech/

Pozdrawiam
Marta

2. Data: 2003-09-04 07:48:59

Temat: Re: Jaki to orzech
Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

moim zdaniem to: Skrzydłorzech (Pterocarya), rodzaj z rodziny orzechowatych
(Iuglandaceae), 10 gatunków drzew pochodzących z Azji. W parkach często
sadzony jest skrzydłorzech kaukaski (Pterocarya fraxinifolia), gatunek szybko
rosnący, wydający wokół pnia wiele odrostów korzeniowych.

Można łatwo rozmnożyć. wystarczy te orzechy posiać przed zimą a na jesieni
następnego roku będziemy mieli 40 centymetrowe sadzonki. polecam. Zgadłem??? Ł.

3. Data: 2003-09-04 07:56:26

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz W." <l...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Można łatwo rozmnożyć. wystarczy te orzechy posiać przed zimą a na jesieni
> następnego roku będziemy mieli 40 centymetrowe sadzonki. polecam.

Nie wiem czy zgadłeś:-)
To nie zagadka, a raczej ufo do identyfikacji które rośnie na mojej
działce:-)
Sadzony był jako orzech włoski 40 lat temu, podejrzewam że to podkładka na
której włoski był szczepiony.
Odrostów korzeniowych nigdy nie zauważyłam.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-09-04 08:18:02

Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest jeszcze jedna możliwość. Może jest to bożodrzew. spójrz na zdjęcia
http://www.dipbot.unict.it/orto/0003-1.html
http://ohioline.osu.edu/b700/b700_51.html

Jeżeli ma takie kwiaty to jest to bożodrzew, jeżeli nie to na pewno
skrzydłorzech - popatrz na te zdjęcia. ty masz te drzewo "na żywo" więc lepiej
odgadniesz. http://www.omne-vivum.com/b/2546.htm#

napisz co to jest, bo sam jestem ciekaw. te dwa gatunki drzew są bardzo do
siebie podobne i trudno je rozróżnić po wyglądzie liści. powodzenia. Ł.

5. Data: 2003-09-04 08:45:57

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz:
http://www.cnr.vt.edu/dendro/dendrology/syllabus/jci
nerea.htm
Mnie to wygląda właśnie jak Orzech Szary - Juglans Cinerea.
Napisz , co o tym myślisz.
A swoją drogą, ja kiedyś posadziłem coś co pewnie miało być tym orzechem
(facet mówił na to "wałach") ale dziwnie przypomina mi jesion. Może to
głupie pytanie ale jak odróżnić młode drzewko (1,5 m) tego właśnie orzecha
od jesiona?
Pytająco pozdrawia Paweł L.

6. Data: 2003-09-04 08:51:45

Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

to może być faktycznie orzech szary. nie słyszałem wcześniej o takim gatunku.
chyba odgadłeś zagadkę. co do odróżniania liści orzecha od liści jesionu to
tego nie da się opisać. po prostu musisz mieć liść z drzewa, które jest na
pewno orzechem, i przyrównać go. liście jesionu są nieco ciemniejsze, a młode
pędy są pokryte ciemną skórką, lekko sinawą, skórka może być błyszcząca.
Listki jesionu mają bardziej powcinane końcówki listków niż u orzecha. to tyle
co wiem o różnicach między tymi drzewami. Ł

7. Data: 2003-09-04 10:23:14

Od: "ina" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ludziska:) pełna podziwu dla wiadomosci chyle czoła:0 ja nigdy wam nie dorównam
ale może sie czegoś naucze
buziaki ina

8. Data: 2003-09-04 11:56:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moim zdaniem to: Skrzydłorzech (Pterocarya), rodzaj z rodziny
orzechowatych

> Zgadłem??? Ł.

Nie. Przeczytałeś:-)

P. boletus

9. Data: 2003-09-04 12:15:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (facet mówił na to "wałach") ale dziwnie przypomina mi jesion. Może to
> głupie pytanie ale jak odróżnić młode drzewko (1,5 m) tego właśnie orzecha

Na oko, po liściach:-)

Witaj po latach:-)

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-09-04 12:29:05

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Na oko, po liściach:-)
Jest to tylko pozornie takie łatwe.
>Witaj po latach:-)
Jestem tu cały czas i czujnie obserwuję.
Paweł L.

Mustang 306 SE i trawnik
odmiany szlachetne
cięcie grabu