Jakie ciasto na niewyrośniętym biszkopcie ?? :-(

1. Data: 2004-09-30 06:41:11

Temat: Jakie ciasto na niewyrośniętym biszkopcie ?? :-(
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamarzył mi się sernik na biszkopcie.
Wczoraj upiekłam biszkopt z wygooglanego przepisu /przepis poniżej/ ... ale
niestety praktycznie wogóle nie wyrósł :-(
Plan był taki, że przekroję go na 3 części i przełożę masą serową.
Dziś upiekę kolejny biszkopt, ze sprawdzonego przepisu, ale co zrobić z tym
'czymś' czego zrozpaczona nawet nie wyjęłam z foremki??
Myślę, że jak się postaram to uda mi się to 'coś' przekroić na pół... tylko
twarde to takie jakieś...
może napączować i kremem przełożyć jakimś?
jak radzicie?

Jini - anioł kobieta ;-)

Ps. Przepis:

CIASTO BIAŁE
15 dag mąki ziemniaczanej
5 dag mąki pszennej
20 dag cukru
1 łyżka octu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 białek
Białka ubić na sztywną pianę. Dodać resztę składników, lekko wymieszać.

CIASTO CIEMNE
6 jaj
3/4 szkl.cukru
1 1/2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku
2 łyżki kakao
Przygować jak ciasto biszkoptowe

Na dużą blachę nakładać naprzemiennie ciasto białe i ciasto ciemne. Upiec
wtemp.180 C ok. 30-45 minut. Po ostudzeniu przekroić na 3 części.

MASA SEROWA
1 kg sera
1 szkl. cukru
6 żółtek
3/4 kostki masła
1 budyń śmietankowy
1/2 szklanki mleka
Budyń rozpuścić w mleku. Żółtka utrzeć z cukrem i masłem, dodać ser i
wymieszać. Postawić garnek z serem na ogniu . Gdy zacznie się gotować dolać
budyń, wymieszać i zagotować
Gorącą masą serową przełożyć placki. Wierzch można udekorować polewą.

1. Data: 2004-09-30 06:54:44

Temat: Re: Jakie ciasto na niewyrośniętym biszkopcie ?? :-(
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jini (anioł kobieta) napisała:

> [...]

> 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
> 6 białek
> Białka ubić na sztywną pianę. Dodać resztę składników, lekko wymieszać.

Biszkopt się robi z jajek, mąki pszennej i cukru. Li i jedynie. Żadnych
proszkow, octów, mąk ziemniaczanych. Puszysty kogel mogel mieszasz ze
sztywną piana i delikatnie -delikatnie... z mąka. Tyle. Pieczesz. Nie ma
prawa być nieudany.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-30 07:34:51

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Sep 2004 08:41:11 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Jini*, w
wiadomości news:<news:cjg9r5$p3f$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> twarde to takie jakieś...
> może napączować i kremem przełożyć jakimś?

Patrzac na przepis popieram Basię - biszkop to nie jest, tylko zwykłe (choć
jak dla mnie trochę dziwne) ciasto. Możesz spróbować je przekroić, nasączyć
wodą z wódką i cukrem, przełożyć na przykłąd bitą śmietaną i włożyć jakiś
owoc. Możesz też spróbować zrobić z tego Trifle wg opowieści Agnieszki
Kręglickiej http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,54042,2249087.htm

Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,
choć gdyby mogła - jadłaby dżem."

1. Data: 2004-09-30 09:32:18

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Zamarzył mi się sernik na biszkopcie.
> Wczoraj upiekłam biszkopt z wygooglanego przepisu /przepis poniżej/ ...
> ale niestety praktycznie wogóle nie wyrósł :-(

- a może pokrój go w kostkę, zrób polewę czekoladową i otocz w kokosowych
wiórkach? Nawet zepsuty biszkopt powinien, w postaci ciasteczek, dać się
zjeść - a dużo pracy z tym nie ma.

1. Data: 2004-09-30 09:47:48

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Owoce dodać jakieś, np. brzoskwinie, albo pomarańcze. Albo truskawki, jak
masz dostęp.
Na to galaretkę owocową w odpowiednim do owoców smaku. :)

--
KingAM

"Nic nie dzieje się bez nas.
Nawet sny śnią się z naszym udzialem"
*danuta*stenka*odwiedź*mnie*we*śnie

1. Data: 2004-10-01 07:25:37

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zrobiłam z masą cappuccino :-)
ciasto nasączyłam też kawą cappucino, a pomiędzy masę włożyłam biszkopciki
wyszła rewelacja!!

Jini - anioł kobieta ;-)

przepis na masę cappuccino poniżej

Masa:
. 4 żółtka
. 0,5 l mleka (2% lub 3,2%)
. 1 torebka kawy cappuccino - waniliowa
. 250 g cukru
. 0,5 l śmietanki 36%
. 5 łyżeczek żelatyny

Żółtka utrzeć z 150 g cukru na białą, gęstą masę. Mleko zagotować i dodać do
niego kawę cappuccino. Wymieszać. Gorącą kawę wlać do ubitych żółtek,
wymieszać i podgrzać, nie gotując. Zdjąć z ognia i dodać żelatynę. Wymieszać
i ostudzić.
Śmietankę ubić z resztą cukru i ostrożnie wymieszać z masą kawową. Całość
rozłożyć na cieście i włożyć do lodówki.

Ja do śmietany nie dodawałam już cukru - i tak jest dość słodkie

Lasagne - Wasze przepisy:)
Figi kandyzowane - co zrobić?
RAFAELLO - pychota !!!!!!!!!!!
Jak uratować zepsuty bigos?