Jakie cisnienie krwi u dzieci ?

1. Data: 2006-03-21 17:52:08

Temat: Jakie cisnienie krwi u dzieci ?
Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wlasnie podjalem probe zmierzenia 5 letniemu dziecku cisnienia za pomoca
urzadzenia automatycznego naramiennego. No i pokazalo mi puls 150 a
cisnienie 180/150.
Czy to normalne dane u dziecka ? Czy moze taki automat zle pokazuje dla
dziecka ? Czy moze jednak mam po prostu leciec do lekarza ??

Fantom

2. Data: 2006-03-21 19:10:01

Temat: Re: Jakie cisnienie krwi u dzieci ?
Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy to normalne dane u dziecka ? Czy moze taki automat zle pokazuje dla
> dziecka ? Czy moze jednak mam po prostu leciec do lekarza ??

Zasady pomiaru ciśnienia tętniczego u dzieci są nieco inne niż u dorosłych.
1) nigdy nie używa się aparatów automatycznych
2) podstawową techniką pomiaru jest pomiar przy użyciu manualnego
ciśnieniomierza (taki z manometrem lub rtęciowy) i osłuchiwanie tonów
Korotkowa (dokładnie ton V) na tętnicy promieniowej (w zgięciu łokciowym po
stronie przyśrodkowej - to ta bliższa ciału)
3) wielkość mankietu powinna być ściśle dobrana do wieku dziecka ze
szczególnym uwzględnieniem długości ramienia i jego obwodu - w przypadku
złego dobrania mankietu pomiar może być zawyżony (mankiet za mały) lub
zaniżony (mankiet za duży)
4) pomiar ciśnienia powinien być wykonany minimum 3x na tej samej wizycie
(lub w trakcie tego samego badania) - pod uwage bierze się wynik uśredniony
5) ciśnienie oznaczone w ten sposób ma wartość największą
6) czy ciśnienie jest za małe czy za duże określa się w specjalnych
tablicach uwzględniających wiek i płeć dziecka

Wnioski:
Wykonany przez Panią/Pana pomiar jest w 100% błędny (patrz uwagi powyżej)

Proponuję aby jego pomiaru dokonał przy najbliższej wizycie z dzieckiem w
poradnii lekarz pediatra.

Co zaś sie tyczy pulsu to zmienia się on z wiekiem dziecka. Średnio obniża
się o ok. 10 uderzeń/minutę od wartości wyjściowej po urodzeniu, która
wynosi ok. 160/min. W wieku 5 lat puls powinien wynosić ok. 10/min +/-
20/min.
--
lek. Arek
(Primum - non nocere !!!)

3. Data: 2006-03-21 19:27:25

Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zasady pomiaru ciśnienia tętniczego u dzieci są nieco inne niż u
dorosłych.
<ciach>

Dzieki za obszerne info. Uspokoilo mnie to troche. Choc i tak mi cos nie
gra, bo pod jednym okiem wyskoczyly dziecku takie male czerwone krostki -
jakby naczynia popekane.

Fantom

Refundacja testu IgE
studia medyczne 2006/2007
szkodliwosc szczepien
zapraszam na forum "Pacjenci mają głos", link :
Lek spod fleczera