Jakie gry dla nastolatki

1. Data: 2006-01-10 20:25:13

Temat: Jakie gry dla nastolatki
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

FUT: pl.soc.dzieci.starsze

Witam.

Sądzę że wielu grupowiczów p.c.o.l. ma spore doświadczenie z
grami, więc moze ktoś mi coś poleci ;-) A ustawiam FUT na p.s.d.s
- może Linux zainteresuje innych rodziców.

Debian. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakie gry warto zainstalować
dla kilkunastoletniej dziewczynki? Ja sam grywam wyłącznie we
freeciw, więc innych gier właściwie nie znam, a szkoda mi czasu
na instalowanie dziesiątków z nich i sprawdzanie czy się nadają
czy nie...

Moje dziecko gra w tej chwili we freeciv, ale na razie to trochę
dla niej za trudne (może istnieje jakaś podobna gra, jednak nieco
prostsza?) Bawi się też w Pingus - czyli generalnie interesują ją
gry typu strategicznego. Ewentualnie gry fabularne.

Inny rodzaj programów które by ją zainteresował, to cos w rodzaju
Kisseake - do ubierania lalek albo projektowania strojów. A takze,
to projektowania ogrodów lub wnętrz. Wiem - GIMP się pewnie nada,
ale chodzi o coś profilowanego. Povray a razie jest za trudny.

ŁK

2. Data: 2006-01-10 20:45:51

Temat: Re: Jakie gry dla nastolatki
Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Jan 2006 21:25:13 +0100, Lukasz Kozicki wrote:

> Inny rodzaj programów które by ją zainteresował, to cos w rodzaju
> Kisseake - do ubierania lalek albo projektowania strojów.

GNOME Kiss
http://www.ecs.soton.ac.uk/~njl98r/code/kiss/

Jest jeszcze Foks, ale na stronie link do download jest zły.

--
Free Software - find interesting programs and change them
NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

3. Data: 2006-01-10 21:11:58

Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki, and all that jazz:
> FUT: pl.soc.dzieci.starsze
>
> Debian. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakie gry warto zainstalować
> dla kilkunastoletniej dziewczynki? Ja sam grywam wyłącznie we

Może pokaż jej < http://www.happypenguin.org/ > i niech sobie coś
wybierze? :)

Sławek (lbreakout, foobillard, gwelled, slashem... oops, to chyba nie ;)
--
________
_/ __/ __/ A Framling is a Framling, but they call it Le Framling.

4. Data: 2006-01-10 21:12:17

Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2006-01-10, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> wrote:
(..)

Frozen Bubble?

Daniel
--
\ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
\---------------------------------------------------

5. Data: 2006-01-10 21:43:01

Od: Googie <g...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki wrote:

[...]

Quake :>

Dobra, na poważnie - przeglądnij http://www.happypenguin.org/
(najlepsza znana mi strona o grach pod linuksa). U góry po lewej masz
przeglądanie wszystkich gier z bazy wg. nazwy, daty dodania, typu,
ocen, itp. Każda gra jest opisana i dołączony jest zrzut ekranu, więc
myślę, że wystarczy :)

--
Pozdrawiam (Greetings)!
Googie

6. Data: 2006-01-10 23:55:16

Od: Michał Golba <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://jrisk.sourceforge.net/

http://www.wesnoth.org/

> Ewentualnie gry fabularne.
http://www.adom.de/

te gry moge polecic z czystym sumieniem. pierwsza jak prosiles jest
prostsza :D , druga to swietna strategia turowa - pozeracz czasu, a trzecia
to najlepsza gra w jaka kiedykolwiek gralem (pomijajac system shock 2).

pozdrawiam,
Michał Golba

7. Data: 2006-01-11 00:14:37

Od: rePeter <n...@s...no> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 10 Jan 2006 21:25:13 +0100
Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

> [...]
> - może Linux zainteresuje innych rodziców.
>
> Debian. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakie gry warto zainstalować

Mogę podać w co lubi pociąć dziesięciolatka: GLTron, TuxRacer,
Pingus, RickDangerous, Neverball i Neverput, oraz niektóre logiczne z
zestawu prostych gierek dołączanych do KDE.

Pozdr.
--
Piotr Grzegorzyca

8. Data: 2006-01-11 01:07:56

Od: Konrad Kozlowski <k...@o...to.tez.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki wrote:

> [...]
> freeciw, więc innych gier właściwie nie znam, a szkoda mi czasu
> na instalowanie dziesiątków z nich i sprawdzanie czy się nadają

Strategiczna: Jrisk

9. Data: 2006-01-11 07:18:23

Od: Rafał Maj Raf256 <u...@r...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki wrote:

> Povray a razie jest za trudny.

Są modelery graficzne... dodatkowo w Inkscape można coś sobie nakreślić,
podobnie Blender jest ciekawy i graficzny (ma chyba też ładne tutoriale)

10. Data: 2006-01-11 19:33:42

Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki wrote:

> [...]
> freeciw, więc innych gier właściwie nie znam, a szkoda mi czasu
> na instalowanie dziesiątków z nich i sprawdzanie czy się nadają

Zależy, co dziewczynka lubi. Może Crack Attack! (tetrisopodobne, dopałka 3d
silnie wskazana)?

> [...]
> prostsza?) Bawi się też w Pingus - czyli generalnie interesują ją
> gry typu strategicznego. Ewentualnie gry fabularne.

Uqm. Travian czy Ogame (to przez WWW, masa takich gier jest).

jestem nadopiekuncza?
? Psycholog - Wrocław
Masa solna - napisy
nauka koncentracji